To pasja, prędkość i poświęcenie stanowią o jej wyjątkowości.
czwartek, 11 marca 2010
zmiany w przepisach

Nowy, 2010 sezon, to także nowości w F1 oraz liczne zmiany w przepisach. Większość z nich będzie miała bardzo istotny wpływ na przebieg rywaliazji, warto się im przyjrzeć bliżej. Oto niektóre z nich:

Zakaz tankowanie w czasie wyścigu,

tym samym słyne dywagacje na temat strategii tankowań przeszły do historii. Z powodu tego przepisu baki w bolidach powiększono z 80l do około 180-250l. Tym samym zmianie uległ rozkład masy w samochodzie. Jednocześnie pit stopy będą teraz zdecydowanie krótsze, około 4 sekund. Istotny jest też fakt, iż bolid będzie na początku bardzo ciężki i wolny, a wraz z trwaniem wyścigu coraz lżejszy, co ma istotny wpływ na prowadzanie jak i zużycie opon. Na końcu warto nadmienić, że wszystko to ma na celu zachęcać kierowców do wyprzedzania.

Nowy system punktowania:

1 miejsce: 25 pkt.

2 miejsce: 18 pkt.

3 miejsce: 15 pkt.

4 miejsce: 12 pkt.

5 miejsce: 10 pkt.

6 miejsce: 8 pkt.

7 miejsce: 6 pkt.

8 miejsce: 4 pkt.

9 miejsce: 2 pkt.

10 miejsce: 1 pkt.

Zwiększenie minimalnej wagi bolidu do 620kg,

wzrost masy samochodu o 15kg był podyktowany niedogodnościami związanymi przy używaniu systemu KERS w bolidach wyższych, a tym samym cięższych kierowców. Jednak pomimo tego, iż zespoły zgodziły się nie używać KERSu zmianę tę utrzymano, przez co kierowcy maja większe pole manewru w kwestii zbalansowania bolidu przy pomocy dodatkowego obciążenia.

Węższe przednie opony,

obecnie przednie opony bedą miały szerokość 245mm a nie 270mm jak poprzednio. Kiedy w sezonie 2009 powrócono do gładkich opon (slicki) nie zmieniono szerokości opnn przez co w kwestii kontaktu z nawierzchnia przednie opony były proporcjonalnie bardziej przyczepne niż tylnie. Mniejsze koła umożliwią lepszy balans bolidu od przodu w kierunku tyłu.

Zakaz używania podgrzewaczy obręczy w czasie weekendu,

a tym samym, praktycznie w ogóle podgrzewania opon przed ich założeniem. Dopuszczalne są jedynie koce grzewcze podgrzewające zewnętrzną część opony. Z tego powodu bolid wjeżdżający na tor będzie miał niedogrzane opony, a przez to słabszą przyczepność co ma dodatkowo uatrakcyjnić walkę na torze.


Grand Prix Bahrajnu

Chociaż sytuacja polityczna w Bahrajnie dalej nie jest unormowana, wyścig powraca po rocznej przerwie. Sam układ toru nie jest zbyt porywający za to zachwyca otaczająca go sceneria. Czy będzie mieli w czwartym wyścigu sezonu czwartego innego zwycięzcę? Przekonamy się niedługo.

Tor: Sakhir

Długość toru: 6,299 km 

Liczba okrążeń: 49

Pierwszy wyścig: 2004

Grand Prix w Bahrajnie: 6

Rekord okrążenia: Michael Schumacher 1.30,252 (2004r.)

Najszybsze okrążenie w 2010: Fernando Alonso 1.58,287

Pole Position w 2010: Sebastian Vettel 1.54,101

Poprzedni zwycięzcy: Schumacher ('04), Alonso ('05-'06, '10), Massa ('07-'08), Button ('09)

Program weekendu:

Piątek: I sesja treningowa 10:00 (9:00 czas PL); II sesja treningowa 14:00  (13:00 czas PL)

Sobota: III sesja treningowa 11:00 (10:00 czas PL); Kwalifikacje 14:00 (13:00 czas PL)

Niedziela: Wyścig 15:00 (14:00 czas PL)


środa, 10 marca 2010
tabela sezon 2009

Końcowa klasyfikacja kierowców z sezonu 2009


01.        Jenson Button (GB)                             Brawn-Mercedes                             95
02.        Sebastian Vettel (D)                            RBR-Renault                                   84
03.        Rubens Barrichello (BR)                       Brawn-Mercedes                             77
04.        Mark Webber (AUS)                            RBR-Renault                                   69,5
05.        Lewis Hamilton (GB)                            McLaren-Mercedes                          49
06.        Kimi Raikkonen (FIN)                           Ferrari                                            48
07.        Nico Rosberg (D)                                Williams-Toyota                               34,5
08.        Jarno Trulli (I)                                      Toyota                                            32,5
09.        Fernando Alonso (S)                            Renault                                          26
10.        Timo Glock (D)                                    Toyota                                           24
11.        Felipe Massa (BR)                               Ferrari                                           22
12.        Heikki Kovalainen (FIN)                        McLaren-Mercedes                         22
13.        Nick Heidfeld (D)                                 BMW Sauber                                 19
14.        Robert Kubica (PL)                              BMW Sauber                                 17
15.        Giancarlo Fisichella (I)                         Ferrari                                             8
16.        Sebastien Buemi (CH)                         STR-Ferrari                                      6
17.        Adrian Sutil (D)                                   Force India-Mercedes                       5
18.        Kamui Kobayashi (JP)                         Toyota                                            3
19.        Sebastien Bourdais (F)                        STR-Ferrari                                     2
20.        Kazuki Nakajima (JP)                          Williams-Toyota                               0
21.        Nelsinho Piquet (BR)                           Renault                                           0
22.        Vitantonio Liuzzi (I)                              Force India-Mercedes                      0
23.        Romain Grosjean (F)                            Renault                                          0
24.        Jaime Alguersuari (S)                           STR-Ferrari                                     0
25.        Luca Badoer (I)                                    Ferrari                                            0


Końcowa klasyfikacja zespołów z sezonu 2009


1.    Brawn-Mercedes             172

2.    RBR-Renault                  153,5

3.    McLaren-Mercedes          71

4.    Ferrari                            70

5. Toyota                            59,5

6.    BMW Sauber                  36

7.    Williams-Toyta                34,5

8.    Renault                           26

9.    Force India-Mercedes      13

10.  STR-Ferrari                      8

wtorek, 09 marca 2010
Robert Kubica

Jako pierwszy chciałbym zaprezentować fragment krótkiego wywiadu jakiego Robert udzielił dla jednego z portali związanych z F1.

Robert, po tygodniach testów, czy czujesz się przygotowany do wyścigów?

Czuj się tak przygotowany jak tylko mogę, zważywsze, że zimowe testy były tak krótkie. Spędziłem mnóstwo czasu z zespołem i mamy już silna więź pracy, co oznacza że możemy dobrze wykorzystać większość czasu na torze. Musiałem się wiele nauczyć i ciągle są pewne pytania, które wymagają odpowiedzi ale mamy pewne dobre informacje z testów i staram się wyciągnąć maksimum z każdego okrążenia.

Jak R30 wygląda na tle rywali?

Trudno jest osądzić wyniki ale podążamy w dobrym kierunku. Jeszcze nie wprowadziliśmy wszystkich nowinek i ciągle mamy nowy pakiet zmian w aerodynamice dla Bahrajnu, który mamy nadzieję   potwierdzi swoją przydatność z tunelu aerodynamicznego i poprawi osiągi. Ogólnie rzecz biorąc wydaje się, że różnice pomiędzy czołowymi zespołami są minimalne ale niektórzy zdecydowanie ukryli swój potencjał podczas testów i my też będziemy mieli więcej zmian na Bahrajn. Jak dotąd myślę, iż Ferrari i McLaren wydają się być bardzo mocne.

Jakie cele sobie stawiasz w nadchodzącym sezonie?

To będzie długi sezon i naszym celem będzie rozwój szybszy od konkurencji. Była duża przerwa do nadrobienia pod koniec 2009 roku, więc musimy pójść dwa kroki do przodu, jeśli chcemy dojść czołowe zespoły. Wyniki to jest to czego potrzebujemy, on są zawsze najlepszym lekarstwem.

Bahrajn ma nowy układ toru w tym roku. Czy sądzisz, że będzie on bardziej zachęcał do wyprzedzania?

Nie sądzę, żeby nowy układ uczynił wyprzedzanie łatwiejszym. Największe szanse na wyprzedzanie są nadal w starej części toru, a nowa część jest bardzo ciasna i pełna zakrętów ale bez miejsc na ciężkie dohamowanie. Wyprzedzanie więc będzie się odbywać w dotychczasowych miejscach, zakrętach 1 i 4.

Odpowiednie ustawienie będzie sekretem aby zrobić dobre okrążenie?

Bahrajn jest torem, który wymaga dobrej stabilności podczas hamowania i trakcji. Nie ma tak naprawdę szybkich zakrętów, więc praca nad ustawienie skupia się na mechanicznym aspekcie.

źródło: www.formula1.com

poniedziałek, 08 marca 2010
Sezon 2010

Kalendarz na sezon 2010 w Formule 1.


01. 12-14 marca Grand Prix Bahrajnu na torze w Sakhir

02. 26-28 marca Grand Prix Australii na torze w Melbourne

03. 2-4 kwietnia Grand Prix Malezji na torze w Kuala Lumpur

04. 16-18 kwietnia Grand Prix Chin na torze w Szanghaju

05. 7-9 maja Grand Prix Hiszpanii na torze Catalunya

06. 13-16 maja Grand Prix Monako na torze w Monte Carlo

07. 28-30 maja Grand Prix Turcji na torze w Stambule

08. 11-13 czerwca Grand Prix Kanady na torze w Montrealu

09. 25-27 czerwca Grand Prix Europy na torze w Valencii

10. 9-11 lipca Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone

11. 23-25 lipca Grand Prix Niemiec na torze Hockenheim

12. 30-1 lipca/sierpnia Grand Prix Węgier na torze Hungaroring

13. 27-29 sierpnia Grand Prix Belgii na torze Spa

14. 10-12 września Grand Prix Włoch na torze Monza

15. 24-26 września Grand Prix Singapuru na torze w Singapurze

16. 8-10 października Grand Prix Japonii na torze Suzuka

17. 22-24 października Grand Prix Korei Południowej na torze Yeongam

18. 5-7 listopada Grand Prix Brazylii na torze w Sao Paulo

19. 12-14 listopada Grand Prix Abu Zabi na torze Yas Marina

sobota, 06 marca 2010
Michael Schumacher

Chociaż przegrał na punkty rywalizację z Rosbergiem. Zanotował kilka bardzo udanych występów w starym stylu. Może w trzecim sezonie po powrocie uda mu się wskoczyć na podium i pokonać Nico? Tego mu życzę!

Data i miejsce urodzenia: 3.01.1969, Hürth-Hermülheim (Niemcy)

Kraj zamieszkania: Szwajcaria

Wzrost: 174cm

Waga: 68kg

Zespół: Mercedes GP

Samochód: Mercedes MGP W03

Inżynier wyścigowy: Mark Slade

Numer startowy: 7

Kamera: kolor czerwony

Debiut w GP: Belgia 1991

Tytuły Mistrza Świata: 7

Miejsca na podium: 155

Zwycięstwa w GP: 91

Pole Positions: 69

Najszybsze okrążenia: 76

Liczba startów: 297

Punkty w F1: 1540

Strona: www.michael-schumacher.de

Poprzednie zespoły: Jordan (1991), Benetton (1991-95), Ferrari (1996-2006)

piątek, 05 marca 2010
Ostatni zespół odkrył karty

Zespół HRT podczas oficjalnej prezentacji w Hiszpanii, w miejscowości Murcja pokazał swój bolid na sezon 2010. Produkcją zajeła się znana, włoska firma od lat związana ze sportem motorowym, Dallara.

,,Jesteśmy dumni, że możemy przedstawić samochód na sezon 2010 (...)" - powiedział szef zespołi Collin Kolles. Dodatkowo właściciel zespołu Jose Ramon Carabatne podkreślał, iż jest to pierwszy hiszpański zespół w historii F1.

Jednocześnie przedstawiona drugiego kierowcę, którym został Karun Chandok, kolejny po Narainie Karthikeyanie Hindus startujący w F1.

Karun Chandok w przeszłości testował samochód dla Red Bulla i startował w serii GP2 oraz w Azjatyckiej Formule Renault V6. Partnerem Hindusa w zespole będzie Bruno Senna, bratanek słynnego Ayrtona Senny.

czwartek, 04 marca 2010
VODAFONE McLAREN MERCEDES

Czas na prezentację zespołów startujących w F1, jako pierwszy chciałbym przedstawić najbardziej utytułowany brytyjski zespół w historii jeśli chodzi o tytuły konstruktorów i kierowców. Co ciekawe zespół Williamsa ma o jeden tytuł więcej jeśli chodzi o klasyfikację producentów, ale mniej jeśli chodzi o kierowców.

Rok założenia: 1963

Kraj: Wielka Brytania

Pierwsze GP: Monako 1966

Starty: 713

Wygrane: 177

Pole Positions: 149

Najszybsze okrążenia: 149

Punkty: 4828,5

Tytuł wśród konstruktorów: 8

Tytuły wśród kierowców: 12

Szef zespołu: Martin Whitmarsh

Kierowcy: Lewis Hamilton, Jenson Button

Kierowcy testowi: Gary Paffett

Bolid: MP4-27

Silnik: Mercedes-Benz FO 108Y

Adres: Vodafone McLaren Mercedes, McLaren Technology Centre, Chertsey Road, Woking, Surrey GU21 4YH, Wielka Brytania

Strona: www.mclaren.com

Twitter @TheFifthDriver


Tagi: McLaren
16:00, phk88 , newsy
Link Dodaj komentarz »
Oficjalna lista startowa sezonu 2010

FIA opublikowała listę 12 zespołów, które będą uczestniczyć w rywalizacji w nadchodzącym sezonie. Zgody na dołączenie w trakcie sezonu nie otrzymał zespół USF1. Zespół Campos zmienił nazwę na HRT, zaś nowym właścicielem został były mniejszościowy udziałowiec Jose Ramon Carabante.

McLaren Mercedes
1 Jenson Button (GB)
2 Lewis Hamilton (GB)

Mercedes Benz GP Limited
3 Michael Schumacher (D)
4 Nico Rosberg (D)


Red Bull Racing Renault
5 Sebastian Vettel (D)
6 Mark Webber (AUS)


Ferrari
7 Felipe Massa (BR)
8 Fernando Alonso (E)


Williams Cosworth
9 Rubens Barrichello (BR)
10 Nico Hulkenberg (D)

Renault
11 Robert Kubica (PL)
12 Vitaly Petrov (RUS)


Force India Mercedes
14 Adrian Sutil (D)
15 Vitantonio Liuzzi (I)


STR Ferrari
16 Sebastien Buemi (CH)
17 Jaime Alguersuari (E)

Lotus Cosworth
18 Jarno Trulli (I)
19 Heikki Kovalainen (FIN)


HRT Cosworth
20 jeszcze nie podano
21 Bruno Senna (BR)


BMW Sauber Ferrari
22 Pedro de la Rosa (E)
23 Kamui Kobayashi (J)


Virgin Cosworth
24 Timo Glock (D)
25 Lucas di Grassi (BR)


1 ... 66
 
O autorze
F1 Racing
Renault F1 lotus racing shop
Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl Użyto Bloxie