To pasja, prędkość i poświęcenie stanowią o jej wyjątkowości.
niedziela, 30 października 2011
Grand Prix Indii wyścig

Vettel po raz kolejny. Fantastyczny Button i Schumacher! Kolejne starcie Massy i Hamiltona. Renault bez punktów.

1 S.  Vettel  (GER) 1:30:35.002 60
2 J.  Button  (ENG) + 8.433 60
3 F.  Alonso  (ESP) + 24.301 60
4 M.  Webber  (AUS) + 25.529 60
5 M.  Schumacher  (GER) + 1:05.421 60
6 N.  Rosberg  (GER) + 1:06.851 60
7 L.  Hamilton  (ENG) + 1:24.183 (Inv.) 60
8 J.  Alguersuari  (ESP) na 1. okrążeniu 59
9 A.  Sutil  (GER) na 1. okrążeniu 59
10 S.  Perez  (MEX) na 1. okrążeniu 59
11 V.  Petrov  (RUS) na 1. okrążeniu 59
12 B.  Senna  (BRA) na 1. okrążeniu 59
13 P.  Di Resta  (SCO) na 1. okrążeniu 59
14 H.  Kovalainen  (FIN) *at 2 laps 58
15 R.  Barrichello  (BRA) *at 2 laps 58
16 J.  d'Ambrosio  (BEL) *at 3 laps 57
17 N.  Karthikeyan  (IND) *at 3 laps 57
18 D.  Ricciardo  (AUS) *at 3 laps 57
19 J.  Trulli  (ITA) *at 5 laps 55
20 F.  Massa  (BRA) *at 28 laps (DNF) 32
21 S.  Buemi  (SUI) *at 36 laps (DNF) 24
22 P.  Maldonado  (VEN) *at 48 laps (DNF) 12
23 T.  Glock  (GER) *at 58 laps (DNF) 2
24 K.  Kobayashi  (JPN) *at 60 laps (DNF) 0

źródło: www.eurosport.pl

zdjęcie: www.interia.pl

sobota, 29 października 2011
Grand Prix Indii kwalifikacje

Vettel po raz kolejny. Dwa Red Bulle z przodu, dzięki karze dla Hamiltona. Pechowy Massa. Renault poza pierwszą 10tką.

1 S.  Vettel  (GER) 1:24.178 16
2 L.  Hamilton  (ENG)* +00.296 18
3 M.  Webber  (AUS) +00.330 17
4 F.  Alonso  (ESP) +00.341 19
5 J.  Button  (ENG) +00.772 20
6 F.  Massa  (BRA) +00.944 18
7 N.  Rosberg  (GER) +01.273 19
8 A.  Sutil  (GER)   19
9 S.  Buemi  (SUI)   19
10 J.  Alguersuari  (ESP)   19
11 V.  Petrov  (RUS)** +01.662 20
12 M.  Schumacher  (GER) +01.680 17
13 P.  Di Resta  (SCO) +01.846 15
14 P.  Maldonado  (VEN) +01.880 18
15 B.  Senna  (BRA) +01.994 16
16 R.  Barrichello  (BRA) +02.590 17
17 S.  Perez  (MEX) +02.905 10
18 K.  Kobayashi  (JPN) +01.687 6
19 H.  Kovalainen  (FIN) +02.376 13
20 J.  Trulli  (ITA) +02.563 13
21 D.  Ricciardo  (AUS) +04.027 11
22 N.  Karthikeyan  (IND) +04.049 11
23 J.  d'Ambrosio  (BEL) +04.677 14
DNQ T.  Glock  (GER)*** +09.868 3

*- tabela nie uwzględnia kary przesunięcia o 3 pozycje do tyłu na starcie dla Hamilton nałożonej podczas I sesji treningowej.

**- tabela nie uwzględnia kary przesunięcia o 5 pozycji do tyłu na starcie dla Pietrowa za spowodowanie kolizji z Schumacherem podczas GP Korei.

***-Timo Glock się nie zakwalifikował, ponieważ nie uzyskał 107% czasu zwycięzcy Q1, ale pewnie i tak wystartuje jak złoży podanie...

źródło: www.eurosport.pl

zdjęcie: www.interia.pl


Grand Prix Indii

Emocjonująca rywalizacja nabiera tempa. Tym razem w dalekich Indiach, a do tego Ferrari decyduje się na polityczny gest w najludniejszym kraju świata. Czy pomoże to Alonso w walce o mistrzostwo?

Tor: Buddh

Długość toru: 5,125 km

Liczba okrążeń: 60

Pierwszy wyścig: 2011

Grand Prix w Indii: 1

Rekord okrążenia:Sebastian Vettel 1:27.249

Najszybsze okrążenie w 2011: Sebastian Vettel 1:27.249

Pole Position w 2011: Sebastian Vettel 1:24.178

Poprzedni zwycięzcy: Vettel ('11)

Program weekendu:

Piątek: I sesja treningowa 10:00 (6:30 czas PL)* ; II sesja treningowa 14:00 (10:30 czas PL)*

Sobota: III sesja treningowa 11:00 (7:30 czas PL)*; Kwalifikacje 14:00 (10:30 czas PL)**

Niedziela: Wyścig 15:00 (10:30 czas PL)**

*- na żywo, Polsat Sport extra; **- na żywo, Polsat


czwartek, 27 października 2011
sezon 2012

Kalendarz na sezon 2012 w Formule 1.


01. 16-18 marca Grand Prix Australii na torze w Melbourne

02. 23-25 marca Grand Prix Malezji na torze w Kuala Lumpur

03. 13-15 kwietnia Grand Prix Chin na torze w Szanghaju

04. 20-22 kwietnia Grand Prix Bahrajnu na torze w Sakhir 

05. 11-13 maja Grand Prix Hiszpanii na torze Catalunya

06. 24-27 maja Grand Prix Monako na torze w Monte Carlo

07. 8-10 czerwca Grand Prix Kanady na torze w Montrealu

08. 22-24 czerwca Grand Prix Europy na torze w Valencii

09. 6-8 lipca Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone

10. 20-22 lipca Grand Prix Niemiec na torze Hockenheim

11. 27-29 lipca Grand Prix Węgier na torze Hungaroring

12. 31 sierpnia - 2 września Grand Prix Belgii na torze Spa

13. 7-9 września Grand Prix Włoch na torze Monza

14. 21-23 września Grand Prix Singapuru na torze w Singapurze

15.  5-7 października Grand Prix Japonii na torze Suzuka 

1612-14 października Grand Prix Korei Południowej na torze Yeongam

17. 26-28 października Grand Prix Indii na torze w New Delhi

18. 02-04 listopada Grand Prix Abu Zabi na torze Yas Marina

19. 16-18 listopada Grand Prix USA na torze w Austin

20. 23-25 listopada Grand Prix Brazylii na torze w Sao Paulo

niedziela, 23 października 2011
Tragedia w MotoGP - zginął Marco Simoncelli.

Podczas wypadku na malezyjskim torze Sepang zginął Marco Simoncelli.

Włoski motocyklista, mistrz świata 250 ccm z 2008 roku, wpadł poślizg i upadł na tor podczas drugiego okrążenia wyścigu o Grand Prix Malezji. Niestety najechali na niego z dużą prędkością Colin Edwards i Valentino Rossi. Siła uderzenia była tak duża,iż zerwała z głowy kask Simoncellego. Marco zmarł jakieś 45min po wypadku w wyniku licznych obrażeń głowy, karku oraz klatki piersiowej. Podjęta akcja ratunkowa przez zespół medyczny nie dała rezultatów, ponieważ jego stan był bardzo ciężki. Zawody odwołano.

Simoncelli startował dla zespołu San Carlo Honda Gresini, zajmował 6 miejsce w klasyfikacji generalnej sezonu, miał 24lata...

Był jednym z bardziej utalentowanych motocyklistów nowego pokolenia...i jednym z moich ulubionych zawodników w tym sezonie...

Marco Simoncelli (1987-2011)


...i po

Drugie w historii F1 Grand Prix Korei za nami. Trzeba jasno i zdecydowanie powiedzieć, że emocji nie brakowało! Red Bull obronił tytuł wśród konstruktorów!

Chociaż tytuł wyścig wcześniej zgarnął Sebastian Vettel. Tak na marginesie warto przypomnieć, iż zapewniając sobie mistrzostwo w Japonii nawiązał do najlepszych tradycji takich kierowców jak Hunt, Senna, Prost, Hakkinen czy Schumacher, którzy podobnie jak on swoje tytuły zdobywali podczas wyścigu w kraju Kwitnącej wiśni.

Na wstępie warto powiedzieć też dwa słowa o samym torze, który w pewnych aspektach jest dość specyficzny. Przede wszystkim jego konfiguracja składa się z długich prostych zakończonych wolnymi zakrętami, jest to korzystne dla McLarenów, które dysponują lepszą trakcją. Pośrednio udowodnił to Lewis Hamilton zdobywając pole position i przerywając dominację Red Bulli w tym sezonie, chociaż austriacki zespół po koreańskim Grand Prix zaklepał sobie drugi raz z rzędu mistrzostwo wśród konstruktorów. Jeżeli dołożymy do tego drugie miejsce Anglika w wyścigu oraz czwarte jego kolegi z zespołu to faktycznie tor im sprzyjał.

Kolejną specyficzna cecha Yeongam to bardzo słabe nagumowanie obiektu, ponieważ jest on praktycznie nieużywany przez cały rok. Z tego powodu piątkowe treningi są praktycznie stracone. Do tego jest to tor dość brudny. W zeszłym roku było na nim wręcz błoto podczas wyścigu. Zespoły też mają problem jeżeli chodzi o dane na suchym torze, ponieważ w 2010 roku przez cały weekend padało, a w zeszły weekend wyścig przebiegał bez deszczu. Stąd mogli się opierać w dużej mierze tylko na komputerowych symulacjach, szczególnie, że część treningów była też mokra.

(to zdjęcie ilustruje sezon 2011 - Vettel i Red Bull, a za nimi...reszta)

zdjęcie: www.interia.pl

Ferrari miało problem z dogrzewaniem opon zarówno na mokrym jak i suchym torze. Jednocześnie wszystkie zespoły spodziewały się dużego zużycia opon w wyścigu. Dlatego kierowca Force India w ogóle nie wyjechali z boksów podczas Q3. Na szczęście dla zespołów zużycie nie było, aż tak duże. Nie mniej Alonso dysponując świeższymi oponami pod koniec wyścigu zbliżył się bardzo do Buttona i Webbera, chociaż wcześniej miał sporą kilkusekundową stratę.

Jak już wspominałem emocji było sporo głównie za sprawą walki o pozycje między Webberem, Buttonem i Alonso. Vettel już na pierwszym okrążeniu miał sekundę przewagi nad resztą stawki, m.in. dzięki nowemu systemowi KERS używanemu od Singapuru, dzięki czemu nikt z DRS-em nie mógł mu zaszkodzić. Jednocześnie system DRS dawał sporą przewagę Schumacherowi, który wyprzedzał namiętnie rywali do czasu, aż...nie wjechał w niego Pietrow, który zapatrzył się w Alonso. Ogólnie wyścig w Korei to KOMPROMITACJA RENAULT. Pietrow nie dojechał do mety, a Senna była poza pierwszą dziesiątką. Niestety nie udało się też Ferrari zdobyć wielu cennych punktów w rywalizacji z McLarenem o 2 miejsce. Co prawda jak mówił sam Fernando tor pasuje ich bolidowi, pomijając problemy z oponami, jednak angielski zespół był w ten weekend lepszy od włoskiej stajni ze skaczącym koniem.

Teraz czas na pierwsze w historii Grand Prix Indii oraz starty hinduskich kierowców w HRT i pewnie Lotusie. Może Sahara Force India przygotuje jakąś niespodziankę i zaskoczy rywali na domowym torze.

sobota, 22 października 2011
tabela kierowcy

Klasyfikacja kierowców po 16 z 19 eliminacji


1 Sebastian Vettel
  RBR-Renault 349
2 Jenson Button
  McLaren-Mercedes
222
3 Fernando Alonso
  Ferrari 212
4 Mark Webber
  RBR-Renault 209
5 Lewis Hamilton
  McLaren-Mercedes
196
6 Felipe Massa
  Ferrari
98
7 Nico Rosberg
  Mercedes GP
67
8 Michael Schumacher
  Mercedes GP
60
9 Witalij Pietrow
  Renault
36
10 Nick Heidfeld
  Renault
34
11 Adrian Sutil
  Force India-Mercedes
28
12 Kamui Kobayashi
  Sauber-Ferrari
27
13
Jaime Alguersuari
  STR Ferrari
22
14 Paul di Resta
  Force India-Mercedes
21
15 Sebastien Buemi
  STR Ferrari
15
16 Sergio Perez
  Sauber-Ferrari
13
17 Rubens Barrichello
  Williams-Cosworth
4
18 Bruno Senna
  Renault
2
19 Pastor Maldonado
  Williams-Cosworth 1
20 Pedro de la Rosa
  Sauber-Ferrari 0
21 Jarno Trulli
  Lotus-Renault 0
22 Heikki Kovalainen
  Lotus-Renault
0
23 Vitantonio Liuzzi
  HRT-Cosworth 0
24 Jerome d'Ambrosio
  Virgin-Cosworth 0
25 Timo Glock
  Virgin-Cosworth 0
26 Narain Karthikeyan
  HRT-Cosworth 0
27 Daniel Ricciardo
  HRT-Cosworth 0
28 Karun Chandhok   Lotus-Renault 0

tabela zespoły

Klasyfikacja zespołów po 16 z 19 eliminacji


1 RBR-Renault 558
2 McLaren-Mercedes 418
3 Ferrari
310
4 Mercedes
127
5 Renault 72
6 Force India-Mercedes
49
7 Sauber-Ferrari
40
8 STR-Ferrari
37
9 Williams-Cosworth
5
10 Lotus-Renault
0
11 HRT-Cosworth
0
12 Virgin-Cosworth 0

poniedziałek, 17 października 2011
Tragedia w IndyCar!

Podczas wyścigu w Las Vegas, kończącego sezon w IndyCar doszło na 12 okrążeniu do karambolu! Zginął brytyjski kierowca Dan Wheldon, a 14 innych zawodników ucierpiało.

Przyczyną wypadku był kontakt koła bolidu Brytyjczyka z kołem innego samochodu przy prędkości 300km/h. W efekcie auto Dana wzbiło się w powietrze i lądując uderzyło z dużą prędkością w bandę.

Po wypadku załamany był Dario Franchitti, wielokrotny mistrz tej serii, który znał Wheldona od najmłodszych lat. Jednocześnie jest to pierwsza śmiertelna ofiara w historii północnoamerykańskiej IndyCar.


niedziela, 16 października 2011
GP Korei wyścig

Fantastyczny Vettel! Niesamowita walka na torze. Katastrofa Renault!

1 S.  Vettel  (GER) 1:38:01.994 55
2 L.  Hamilton  (ENG) + 12.019 55
3 M.  Webber  (AUS) + 12.477 55
4 J.  Button  (ENG) + 14.694 55
5 F.  Alonso  (ESP) + 15.689 55
6 F.  Massa  (BRA) + 25.133 55
7 J.  Alguersuari  (ESP) + 49.538 55
8 N.  Rosberg  (GER) + 54.053 55
9 S.  Buemi  (SUI) + 1:02.762 55
10 P.  Di Resta  (SCO) + 1:08.602 55
11 A.  Sutil  (GER) + 1:11.229 55
12 R.  Barrichello  (BRA) + 1:33.068 55
13 B.  Senna  (BRA) na 1. okrążeniu 54
14 H.  Kovalainen  (FIN) na 1. okrążeniu 54
15 K.  Kobayashi  (JPN) na 1. okrążeniu 54
16 S.  Perez  (MEX) na 1. okrążeniu 54
17 J.  Trulli  (ITA) na 1. okrążeniu 54
18 T.  Glock  (GER) na 1. okrążeniu 54
19 D.  Ricciardo  (AUS) na 1. okrążeniu 54
20 J.  d'Ambrosio  (BEL) na 1. okrążeniu 54
21 V.  Liuzzi  (ITA) *at 3 laps 52
22 P.  Maldonado  (VEN) *at 25 laps (DNF) 30
23 V.  Petrov  (RUS) *at 39 laps (DNF) 16
24 M.  Schumacher  (GER) *at 40 laps (DNF) 15

źródło: www.eurosport.pl

zdjęcie: www.interia.pl


 
1 , 2
O autorze
F1 Racing
Renault F1 lotus racing shop
Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl Użyto Bloxie