To pasja, prędkość i poświęcenie stanowią o jej wyjątkowości.
czwartek, 28 października 2010
Sekrety Michaela Schumachera

Przyznam się szczerze, iż nie wiem jak przedstawić tego Pana. Na jego temat powiedziano i napisano już tak wiele.  Bez wątpienia jest ikoną tego sportu, a określenie były siedmiokrotny mistrz świata, w żadnej mierze nie oddaje tego. Jego powrót do F1 to najgorętszy temat tego sezonu. O kogo chodzi? Oczywiście o Michaela Schumachera.

Czy jesteś typem człowieka, który ma ,,plan B"?

Nie.

Poza jazdą bolidem Formuły 1, jaka jest Twoja ulubiona używka?

W tym momencie są to skoki spadochronowe.

Kogo najbardziej oczekujesz, że zobaczysz po dotarciu do paddocku w czwartek?

Inżynierów.

Kto jest Twoją wymarzoną ,,randką"?

Ona jest także spełnieniem moich marzeń - Corinna.

Jaki film wzrusza Cię do łez?

Ostatnio było to Slumdog Millionaire. Cóż przynajmniej trochę.

Czego się boisz?

To był lęk wysokości, ale to już przeszłość.

Jaką książkę czytałeś ostatnio?

To było coś Samuela Becketta. Jestem bardzo kiepski w zapamiętywaniu tytułów książek, filmów itp. rzeczy.

Jak lubisz się relaksować?

Lampka czerwonego wina i cygaro.

Pięć rzeczy, których nie znosisz?

Nie ma tak naprawdę rzeczy, których nie znoszę.

Czy kiedykolwiek farbowałeś włosy?

Jasne. Czemu nie?

Jaka była pierwsza płyta CD, którą kupiłeś?

To była płyta winylowa - jakiś ciężki rock albo metal.

Czy masz gdzieś jakiś tatuaż albo kolczyk?

Tylko tymczasowe.


Co mówili o Tobie nauczyciele na wywiadówkach?

Niemiłe rzeczy.

Twoi idole z dzieciństwa?

Ciężko powiedzieć. Nigdy nie miałem żadnego, tak naprawdę.

Czy masz jakieś zachcianki?

Cygara? Poker? Nie sądzę, abym musiał czuć się przez nie winny.

Kolekcjonujesz coś?

Zegarki może, ale nie jakoś szalenie.

Za czym tęsknisz najbardziej kiedy jesteś w trasie?

Za moją rodziną.

Jaki był Twój najgorszy zakup?

Zmiany, za każdym razem kiedy zmienia się moda.

Jaką lubisz kawę?

Z ciepłym mlekiem.

Jaki jest Twój idealny niedzielny poranek (jak nie ma wyścigu)?

Długie śniadanie z moją rodziną.

Jaki był Twój pierwszy samochód?

Fiat 500 - cóż, oczywiście jeździłem wieloma gokartami przed nim.

Jaki był najbardziej kompromitujący błąd jaki popełniłeś?

Wybierz jakiś.

Co umiesz najlepiej ugotować?

Włoski makaron, najprawdopodobniej.

Kiedy ostatni raz naprawdę się wkurzyłeś?

Tak naprawdę, naprawdę? Na Spa w 1998 (prowadzący w bardzo deszczowym wyścigu, wjechał w tył bolid Coultharda, który miał okrążenie straty do niego. Za ten incydent Michael obwinia Szkota - przypis red.).

źródło: www.formula1.com

wtorek, 26 października 2010
Renault F1 bannery

Nie dawno otrzymałem od zespołu Lotus Racing ich oficjalny banner reklamowy. Teraz nawiązałem współpracę z zespołem Renault F1 i otrzymałem nie tylko oficjalny banner zespołu, ale także zrobiony specjalnie DLA MOJEGO BLOGA banner dla fanów zespołu na Facebooku. Dziękuję wszystkim, którzy odwiedzają mojego bloga.

banner strony RF1 (również w języku polskim)

banner dla fanów na Facebooku

banneru sklepu internetowego zespołu RF1

poniedziałek, 25 października 2010
i po...

Takie wyścigu Grand Prix Formuły 1 jeszcze nie widziałem. Faktycznie Korea zaskoczyła wszystkich i na długo przejdzie do historii F1 szczególnie jeśli żaden z kierowców Red Bulla nie zdobędzie mistrzostwa.

Zacznijmy jednak od tego, iż pomimo lekkiego deszczu wyścig zaczął się zgodnie z planem o 8 rano, czasu polskiego. Z powodu wcześniejszych dużych opadów deszczu tor był bardzo mokry, z tego względu przewidziano tzw. ,,start lotny". Zawodnicy mieli startować do wyścigu nie z miejsc na prostej start-meta, lecz za samochodem bezpieczeństwa. Jednak po przejechaniu czterech okrążeń, ciągle za safety carem, zdecydowano o przerwaniu wyścigu, ze względu na padający deszcz. Ostatecznie udało się ponownie wystartować po godzinie oczekiwania. Tym razem również startowano za samochodem bezpieczeństwa, jednak nie zjechał on od razu a pokonał kilkanaście okrążeń toru.

zdjęcie: www.eurosport.pl

Kiedy w końcu wyścig normalnie ruszył, Mark Webber za daleko wyjechał z jednego z zakrętów. Koła jego bolidu wjechały na śliskie pobocze znajdujące się za tarką umieszczoną na wyjściu z zakrętu. Samochód Australijczyka obróciło i uderzył on w przeciwległą ścianę, odbił się od niej, przejechał w poprzek toru i uderzył kolejną ścianę gdzie ostatecznie bolid wytracił resztę energii. Kierowcy na szczęście nic się nie stało. Jednak przejeżdżając w poprzek toru bolid, a raczej jego szczątki zahaczyły o auto Nico Rosberg, eliminujący go z dalszej jazdy. Wypadek ten zmniejsza szansę Marka na wywalczenie tytułu.

Zalany wodą tor sprzyjał częstym wycieczko poza tor. Szczególne trudności miał Adrian Sutil, który praktycznie na każdym okrążeniu wyjeżdżał na pobocze. Na szczęście tor w Korei jest jednym z najbezpieczniejszych na świecie, wybacz wiele błędów kierowcom, dzięki czemu mogą oni potem spokojnie wrócić na tor.

Robert Kubica zaczął wyścig bardzo spokojnie, wręcz pasywnie. Po wznowieniu zawodów, kiedy zjechał samochód bezpieczeństwa, wyprzedził go Michael Schumacher. Polak musiał z czasem też uznać wyższość Nico Hulkenberga. Jedynie dzięki kolizji Webbera i Rosberga udało mu się awansować o dwa oczka wyżej. Robert miał duże problemy z dogrzaniem opon. Do tego podczas wymiany opon w boksach znowu nie popisali się mechanicy i Kubica został wyprzedzony przez kilki kierowców. Na szczęście w drugiej części wyścigu los odmienił się na korzyść Polaka. Błędy popełnili między innymi Hulkenberg oraz Petrov, dzięki czemu Robert dojechał na piątym miejscu. Można krytykować Kubicę za zbyt ostrożną  jazdę, ale liczą się punkty, które przywiózł na koniec. W Wielkiej Brytanii oraz Japonii jechał fantastycznie ale punktów nie przywiózł. Tutaj była gorsza jazda ale lepszy wynik, taki jest sport motorowy.

Na koniec warto wspomnieć, iż prowadzący przez cały wyścig Vettel miał na kilka okrążeń przed metą awarię silnika i odpadł z wyścigu. Zwycięzcą został Alonso, który wcześniej walczył o 2 miejsce z Hamiltonem. Trzeci zaś był Felipe Massa. W obecnej sytuacji punktowej nawet dwa zwycięstwa w ostatnich wyścigach mogą Vettelowi i Hamiltonowi nie dać mistrzowskiego tytułu, jeśli Fernando będzie zdobywał punkty.

niedziela, 24 października 2010
tabela kierowcy

Klasyfikacja kierowców po 17 z 19 eliminacji


1 Fernando Alonso

Ferrari 231
2 Mark Webber

RBR-Renault
220
3 Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes 210
4 Sebastian Vettel

RBR-Renault 206
5 Jenson Button

McLaren-Mercedes
189
6 Felipe Massa

Ferrari
143
7 Robert Kubica

Renault
124
8 Nico Rosberg

Mercedes GP
122
9 Michael Schumacher

Mercedes GP
66
10 Rubens Barrichello

Williams-Cosworth
47
11 Adrian Sutil

Force India-Mercedes
47
12 Kamui Kobayashi

BMW Sauber-Ferrari
31
13 Vitantonio Liuzzi

Force India-Mercedes
21
14 Vitaly Petrov

Renault
19
15 Nico Hulkenberg

Williams-Cosworth 18
16 Sebastian Buemi

STR-Ferrari
8
17 Pedro de la Rosa

BMW Sauber-Ferrari
6
18 Nick Heidfeld

BMW Sauber-Ferrari
6
19 Jaime Alguersuari

STR-Ferrari 3
20 Heikki Kovalainen

Lotus-Cosworth 0
21 Jarno Trulli

Lotus-Cosworth 0
22 Karun Chandhok

HRT-Cosworth
0
23 Bruno Senna

HRT-Cosworth 0
24 Lucas di Grassi

Virgin-Cosworth
0
25 Timo Glock

Virgin-Cosworth 0
26 Sakon Yamamoto

HRT-Cosworth 0

tabela zespoły

Klasyfikacja zespołów po 17 z 19 eliminacji


1 RBR-Renault 426
2 McLaren-Mercedes 399
3 Ferrari
374
4 Mercedes GP
188
5 Renault 143
6 Force India
68
7 Williams-Cosworth
65
8 BMW Sauber-Ferrari 43
9 STR-Ferrari
11
10 Lotus-Cosworth
0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0

GP Korei wyścig

Deszczowe, emocjonujące Grand Prix Korei już za nami. Na starcie do niego nikt się nie spodziewał, iż zwycięzcą może być ktoś inny niż kierowca Red Bulla. Na szczęście życie nie lubi pisanych przez nas scenariuszy, woli samemu stworzyć niespodziewane zakończenie.

1 F.  Alonso (ESP) 2:48:20.810 55
2 L.  Hamilton (ENG) + 14.999 55
3 F.  Massa (BRA) + 30.868 55
4 M.  Schumacher (GER) + 39.688 55
5 R.  Kubica (POL) + 47.734 55
6 V.  Liuzzi (ITA) + 53.571 55
7 R.  Barrichello (BRA) + 1:09.257 55
8 K.  Kobayashi (JPN) + 1:17.889 55
9 N.  Heidfeld (GER) + 1:20.107 55
10 N.  Hülkenberg (GER) + 1:20.851 55
11 J.  Alguersuari (ESP) + 1:24.146 55
12 J.  Button (ENG) + 1:29.939 55
13 H.  Kovalainen (FIN) na 1. okrążeniu 54
14 B.  Senna (BRA) *at 2 laps 53
15 S.  Yamamoto (JPN) *at 2 laps 53
16 A.  Sutil (GER) *at 9 laps (DNF) 46
17 S.  Vettel (GER) *at 10 laps (DNF) 45
18 V.  Petrov (RUS) *at 16 laps (DNF) 39
19 T.  Glock (GER) *at 24 laps (DNF) 31
20 S.  Buemi (SUI) *at 25 laps (DNF) 30
21 J.  Trulli (ITA) *at 30 laps (DNF) 25
22 L.  Di Grassi (BRA) *at 30 laps (DNF) 25
23 M.  Webber (AUS) *at 37 laps (DNF) 18
24 N.  Rosberg (GER) *at 37 laps (DNF) 18

źródło: www.eurosport.pl

zdjęcie: www.interia.pl

sobota, 23 października 2010
przed...

Kwalifikacje i wszystkie treningi już za nami, czas na kilka słów o tym co się działo do tej pory na koreańskim torze oraz co może wydarzyć się jutro podczas wyścigu.

Robert Kubica bardzo dobrze prezentował się podczas piątkowych treningów, zaś w sobotę przedpołudniem był najszybszym kierowcą na torze. Rozbudziło to nadzieję na bardzo dobry wynik podczas kwalifikacji, nawet u samego szefa zespołu Renault Erica Boullier. Podczas dwóch pierwszych części kwalifikacji Kubica notowały czas w środku stawki, które zapewniały mu spokojny awans do dalszego etapu. Podnosiły się jednak głosy, iż może więcej nie uda się wykrzesać z tegorocznego bolidu Renault. Na szczęście w Q3 Robert jeszcze trochę poprawił swój rezultat, niestety starczyło to tylko do zajęcia 8 miejsca, choć po pierwszym okrążeniu ostatniej części kwalifikacji, miał trzeci czas.

zdjęcie: www.interia.pl

Największą niespodzianką była bardzo dobra postawa Felipe Massy, o którym ostatnio mało się mówiło. Jednak przed tym wyścigiem Brazylijczyk obiecał pomoc koledze z zespołu w walce o mistrzowski tytuł. O ile przed poprzednim Grand Prix podważałem szczerość jego intencji, o tyle w ten weekend Felipe rozwiał wszelkie wątpliwości notując bardzo dobre czasy podczas Q2 i Q3. Ostatecznie jednak musiał uznać wyższość Rosberga i Hamiltona, którzy tak jak on znaleźli się za Alonso.

Słowa gratulacji należą się zespołowi Red Bull Racing za kolejne podwójne zwycięstwo w kwalifikacjach. Vettel zdobywając pole position przed Webber zwiększył swoje szanse na zwycięstwo w niedzielnym wyścigu i na odrobienie straty w mistrzostwach do kolegi z zespołu. Przewidując, iż Mark słabo spisze się podczas startu, druga pozycja w wyścigu może przypaść znajdującemu się za nim Fernano Alonso.

Na koniec warto wspomnieć, iż podczas dzisiejszych kwalifikacji Michael Schumacher jak nigdy w tym sezonie nie miał problemów z zakwalifikowanie się do Q3. Serce mnie kiedy piszę takie rzeczy o były siedmiokrotnym mistrzu świata.


GP Korei kwalifikacje i ostatni trening

Pierwsza linia startowa dla zespołu Red Bulla. Kubica robił co mógł, ostatecznie zajął 8 miejsce za Jensonenm Buttonem, a przed Schumacherem.

1 S.  Vettel (GER) 1:35.585 19
2 M.  Webber (AUS) +00.074 21
3 F.  Alonso (ESP) +00.181 23
4 L.  Hamilton (ENG) +00.477 20
5 N.  Rosberg (GER) +00.950 18
6 F.  Massa (BRA) +00.986 18
7 J.  Button (ENG) +01.146 21
8 R.  Kubica (POL) +01.239 21
9 M.  Schumacher (GER) +01.365 22
10 R.  Barrichello (BRA) +01.413 25
11 N.  Hülkenberg (GER) +02.035 18
12 K.  Kobayashi (JPN) +02.058 15
13 N.  Heidfeld (GER) +02.130 16
14 A.  Sutil (GER) +02.198 18
15 V.  Petrov (RUS)* +02.214 18
16 J.  Alguersuari (ESP) +02.268 18
17 S.  Buemi (SUI) +03.009 16
18 V.  Liuzzi (ITA) +03.370 10
19 J.  Trulli (ITA) +04.936 10
20 T.  Glock (GER) +05.163 8
21 H.  Kovalainen (FIN) +06.183 9
22 L.  Di Grassi (BRA) +06.740 10
23 S.  Yamamoto (JPN) +06.859 10
24 B.  Senna (BRA) +07.698 7

*- tabela nie uwzględnia kary przesunięcia o 5 pozycji na starcie, nałożonej na Petrova po incydencie podczas GP Japonii; z tego powodu wystartuje on z 20 miejsca do niedzielnego wyścigu.

źródło: www.eurosport.pl

zdjęcie: www.interia.pl


Robert Kubica wygrał sobotni trening na południokoreańskim torze, to dobry prognostyk przed kwalifikacjami. Kierowcy bardzo narzekają na ostatni zakręt i niebezpieczny zjazd do pit lane.

III trening:

 1.  Kubica         Renault                 1.37,354            15
2. Hamilton McLaren-Mercedes 1.37,402 + 0.048 16
3. Alonso Ferrari 1.37,426 + 0.072 15
4. Webber Red Bull-Renault 1.37,441 + 0.087 13
5. Rosberg Mercedes 1.37,629 + 0.275 12
6. Massa Ferrari 1.37,955 + 0.601 16
7. Button McLaren-Mercedes 1.38,419 + 1.065 15
8. Hulkenberg Williams-Cosworth 1.38,501 + 1.147 17
9. Schumacher Mercedes 1.38,630 + 1.276 12
10. Sutil Force India-Mercedes 1.38,632 + 1.278 18
11. Pietrow Renault 1.38,668 + 1.314 14
12. Barrichello Williams-Cosworth 1.38,733 + 1.379 16
13. Buemi Toro Rosso-Ferrari 1.39,058 + 1.704 21
14. Kobayashi Sauber-Ferrari 1.39,145 + 1.791 16
15. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1.39,159 + 1.805 21
16. Vettel Red Bull-Renault 1.39,780 + 2.426 9
17. Heidfeld Sauber-Ferrari 1.40,289 + 2.935 17
18. Liuzzi Force India-Mercedes 1.41,591 + 4.237 15
19. Trulli Lotus-Cosworth 1.41,623 + 4.269 15
20. Glock Virgin-Cosworth 1.41,853 + 4.499 17
21. Kovalainen Lotus-Cosworth 1.42,095 + 4.741 19
22. Di Grassi Virgin-Cosworth 1.43,111 + 5.757 19
23. Senna HRT-Cosworth 1.43,417 + 6.063 19
24. Yamamoto HRT-Cosworth 1.43,880 + 6.526 20

źródło: www.onet.pl

piątek, 22 października 2010
GP Korei piątkowe treningi

Drugi trening w Korei również przeszedł już do historii. Najszybszy popołudniu okazał się Webber przed Alonso i Hamiltonem. Kubica był o jedną pozycję gorszy niż rano.

II trening:

1 M.  Webber (AUS) 1:37.942 23
2 F.  Alonso (ESP) +00.190 30
3 L.  Hamilton (ENG) +00.337 29
4 R.  Kubica (POL) +00.776 29
5 J.  Button (ENG) +00.784 19
6 F.  Massa (BRA) +00.878 32
7 S.  Vettel (GER) +01.262 22
8 V.  Petrov (RUS) +01.325 28
9 N.  Rosberg (GER) +01.326 29
10 K.  Kobayashi (JPN) +01.622 26
11 N.  Heidfeld (GER) +01.646 25
12 M.  Schumacher (GER) +01.656 26
13 R.  Barrichello (BRA) +01.870 35
14 V.  Liuzzi (ITA) +01.939 27
15 A.  Sutil (GER) +02.029 22
16 N.  Hülkenberg (GER) +02.536 30
17 J.  Alguersuari (ESP) +02.636 29
18 S.  Buemi (SUI) +02.954 32
19 H.  Kovalainen (FIN) +04.831 29
20 J.  Trulli (ITA) +04.859 19
21 T.  Glock (GER) +05.173 26
22 L.  Di Grassi (BRA) +06.097 29
23 S.  Yamamoto (JPN) +07.224 19
24 B.  Senna (BRA) +08.707 3

źródło: www.eurosport.pl

zdjęcie: www.interia.pl


Pierwszy trening na nowym torze już za nami. Wygrał go Lewis Hamilton, przed Robertem Kubicą oraz Nico Rosbergiem.  Kierowcy stopniowo poznawali możliwości swoich bolidów na koreańskim torze.

I trening:

1 L.  Hamilton (ENG) 1:40.887 15
2 R.  Kubica (POL) +00.081 18
3 N.  Rosberg (GER) +00.265 21
4 S.  Vettel (GER) +00.484 18
5 J.  Button (ENG) +01.053 16
6 M.  Schumacher (GER) +01.135 25
7 M.  Webber (AUS) +01.315 23
8 N.  Heidfeld (GER) +01.406 18
9 N.  Hülkenberg (GER) +01.791 21
10 R.  Barrichello (BRA) +01.996 23
11 V.  Petrov (RUS) +02.009 22
12 F.  Massa (BRA) +02.167 25
13 K.  Kobayashi (JPN) +02.422 20
14 A.  Sutil (GER) +02.715 18
15 F.  Alonso (ESP) +03.041 21
16 S.  Buemi (SUI) +03.053 23
17 V.  Liuzzi (ITA) +04.000 21
18 J.  Alguersuari (ESP) +04.254 26
19 T.  Glock (GER) +04.701 20
20 J.  d' Ambrosio (BEL) +05.726 17
21 H.  Kovalainen (FIN) +06.228 22
22 S.  Yamamoto (JPN) +09.460 29
23 B.  Senna (BRA) +09.934 15
24 J.  Trulli (ITA) +10.814 11

źródło: www.eurosport.pl

czwartek, 21 października 2010
Grand Prix Korei

Zasadnicze pytania są następujące: Czy Vettel odniesie 3 zwycięstwo z rzędu lub czy wyprzedzi Fernando Alonso w klasyfikacji?

Tor: Yeongam

Długość toru: 5,621 km

Liczba okrążeń: 55

Pierwszy wyścig: 2010

Grand Prix w Korei: 2

Rekord okrążenia: Sebastian Vettel 1.39,605 (2011r.)

Najszybsze okrążenie w 2011: Sebastian Vettel 1.39,605

Pole Position w 2011: Lewis Hamilton 1.35,820

Poprzedni zwycięzcy: Alonso ('10), Vettel ('11)

Program weekendu:

Piątek: I sesja treningowa 10:00 (3:00 czas PL)* ; II sesja treningowa 14:00 (7:00 czas PL)*

Sobota: III sesja treningowa 11:00 (4:00 czas PL)*; Kwalifikacje 14:00 (7:00 czas PL)**

Niedziela: Wyścig 15:00 (8:00 czas PL)**

*- na żywo, Polsat Sport extra; **- na żywo, Polsat


 
1 , 2 , 3
O autorze
F1 Racing
Renault F1 lotus racing shop
Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl Użyto Bloxie