To pasja, prędkość i poświęcenie stanowią o jej wyjątkowości.
poniedziałek, 30 sierpnia 2010
...i po

To był niezwykły wyścig, pełen dramaturgii, ale liczyliśmy, że taki będzie. Oczywiście zgodnie z oczekiwania decydującym czynnikiem była pogoda, która dzieliła i rządziła na belgijskim torze podczas całego weekendu, nie tylko w trakcie wyścigu Formuły 1, ale i innych serii towarzyszących.

Nas przede wszystkim interesowała postawa Robert Kubicy, który dzięki kanałowi F uzyskał w kwalifikacjach, tak dobre 3 miejsce i to pomimo awarii pompy paliwowej pod sam koniec kwalifikacji. Renault wiązało duże nadzieje z tym udoskonaleniem i jak na razie można uznać, że była to inwestycja warta tego, aby na nią poczekać.

Wracając jednak to wyścig to już przed nim wiadomo było, iż deszcze spadnie najprawdopodobniej w połowie wyścigu. Na starcie Kubica oraz Hamilton wyprzedzili Webbera. Australijczyk zepsuł start i spadł aż na 7 miejsce. Dzięki temu Polak awansował na znakomite drugie miejsce. Przez kolejne okrążenia walczył o utrzymanie tego miejsca z Buttonem i Vettelem. W między czasie mieliśmy po jednej z kolizji wyjazd samochód bezpieczeństwa. Niestety Robert stracił pozycje i spadł na 4 miejsce, gdzie musiał odpierać ataki Webbera. Padający deszcz przyczynił się do kolizji Barrichello z Alonso. Brazylijczyk wpadł w poślizg i uderzył na dohamowaniu do zakrętu w bolid Hiszpana. Fernando po wymianie części w pit lane kontynuował dalej wyścig, zaś Rubens w swoim jubileuszowym 300 Grand Prix odpadł z wyścigu.

zdjęcie: www.interia.pl

Sytuacja na torze wygląda na ustabilizowana, aż do momentu kiedy Vettel próbując wyprzedzić Button wpadł w poślizg i uderzył w bolid Brytyjczyka eliminując go z wyścigu. Sam po wymianie przedniego skrzydła dalej kontynuował jazdę, chociaż dostał karę przejazdu przez pit lane za ten incydent. Dzięki temu wypadkowi Kubica awansował na 2 miejsce, a utrzymując doskonałe tempo jazdy, po wymianie opon utrzymał swoją pozycje wyjeżdżając przed Webberem.

Niestety po raz kolejny mocno zaczął padać deszcz. Robert popełnił błąd podczas hamowania w pit lane i krzywo stanął na swoim stanowisku, przez co stracił 2 miejsce na rzecz Marka, któremu mechanicy szybko wymienili opony na przejściowe. W padającym deszczu część zawodników założyła opony deszczowe, a nie przejściowe licząc, iż będzie bardziej mokro. Jednak ich oczekiwania nie zostały spełnione, tor zaczął szybko schnąć. Co prawda jadący na przejściowych oponach Alonso wpadł w poślizg i zakończył wyścig stawiając bolid w poprzek toru.

Robert jednak wystrzegał się już dalszych błędów i spokojnie dowiózł trzecie miejsce do mety wyścigu, dzięki kanałowi F. Co ciekawe po wyścigu zespół zapowiedział, iż więcej nie będzie już go używał.

Kończąc należy dodać, iż po mimo że zostało jeszcze 6 wyścigów to porażką na tym torze Sebastian Vettel przekreślił swoje szanse na mistrzowski tytuł w tym sezonie i po raz kolejny udowodnił, że nie radzi sobie ze spoczywającą na nim presją w ostatnim czasie.

tabela kierowcy

Klasyfikacja kierowców po 13 z 19 eliminacji


1 Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes 182
2 Mark Webber

RBR-Renault
179
3 Sebastian Vettel

RBR-Renault 151
4 Jenson Button

McLaren-Mercedes 147
5 Fernando Alonso

Ferrari
141
6 Felipe Massa

Ferrari
109
7 Robert Kubica

Renault
104
8 Nico Rosberg

Mercedes GP 102
9 Adrian Sutil

Force India-Mercedes
45
10 Michael Schumacher

Mercedes GP
44
11 Rubens Barrichello

Williams-Cosworth
30
12 Kamui Kobayashi

BMW Sauber-Ferrari
21
13 Vitaly Petrov

Renault
19
14 Vitantonio Liuzzi

Force India-Mercedes
13
15 Nico Hulkenberg

Williams-Cosworth 10
16 Sebastian Buemi

STR-Ferrari
7
17 Pedro de la Rosa

BMW Sauber-Ferrari
6
18 Jaime Alguersuari

STR-Ferrari
3
19 Heikki Kovalainen

Lotus-Cosworth 0
20 Karun Chandhok

HRT-Cosworth 0
21 Lucas di Grassi

Virgin-Cosworth 0
22 Jarno Trulli

Lotus-Cosworth
0
23 Bruno Senna

HRT-Cosworth 0
24 Timo Glock

Virgin-Cosworth
0
25 Sakon Yamamoto HRT-Cosworth 0

tabela zespoły

Klasyfikacja zespołów po 13 z 19 eliminacji


1 RBR-Renault 330
2 McLaren-Mercedes 329
3 Ferrari
250
4 Mercedes GP
146
5 Renault 123
6 Force India
58
7 Williams-Cosworth
40
8 BMW Sauber-Ferrari 27
9 STR-Ferrari
10
10 Lotus-Cosworth
0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0

niedziela, 29 sierpnia 2010
GP Belgii wyścig

Deszczowy i niezwykle emocjonujący wyścig już za nami. Najważniejsze, że czołowa trójka zameldowała się w takiej kolejności na mecie, Hamilton, Webber, Kubica. Drugie miejsce dla Roberta było blisko, zadecydował jeden błąd, najważniejsze, że jest na podium.

1 L.  Hamilton (ENG) 1:29:04.268 44
2 M.  Webber (AUS) + 1.571 44
3 R.  Kubica (POL) + 3.493 44
4 F.  Massa (BRA) + 8.264 44
5 A.  Sutil (GER) + 9.094 44
6 N.  Rosberg (GER) + 12.359 44
7 M.  Schumacher (GER) + 15.548 44
8 K.  Kobayashi (JPN) + 16.678 44
9 V.  Petrov (RUS) + 23.851 44
10 J.  Alguersuari (ESP)* + 29.457 44
11 V.  Liuzzi (ITA) + 34.831 44
12 P.  de la Rosa (ESP) + 36.019 44
13 S.  Buemi (SUI) + 39.895 44
14 N.  Hülkenberg (GER) na 1. okrążeniu 43
15 S.  Vettel (GER) na 1. okrążeniu 43
16 H.  Kovalainen (FIN) na 1. okrążeniu 43
17 L.  Di Grassi (BRA) na 1. okrążeniu 43
18 T.  Glock (GER) na 1. okrążeniu 43
19 J.  Trulli (ITA) na 1. okrążeniu 43
20 S.  Yamamoto (JPN) *at 2 laps 42
21 F.  Alonso (ESP) *at 7 laps (DNF) 37
22 J.  Button (ENG) *at 29 laps (DNF) 15
23 B.  Senna (BRA) *at 39 laps (DNF)

źródło: www.eurosport.pl

*- tabela nie uwzględnia kary +20 sekund nałożonej po wyścigu na Alguersuariego za ścięcie szykany podczas walki z Liuzzim o 10 miejsce.

zdjęcie: www.interia.pl

sobota, 28 sierpnia 2010
przed...

Miesięczna, wakacyjna przerwa w Formule 1 jest już za nami. Tak samo jak wszystkie wolne treningi i kwalifikacje przed niedzielnym Grand Prix Belgii. Warto napisać kilka słów o tym co się działo w piątek i sobotę na torze Spa.

Na wstępie warto przypomnieć, iż ten weekend będzie 300 Grand Prix dla Rubensa Barrichello w jego karierze, co prawda nie będzie to jego 300 wyścig tylko 267. Udział w Grand Prix to nie tylko wyścigu ale również przejazdy kierowców testowych podczas treningów, stąd ta rozbieżność. Robert Kubica będzie również obchodził swój mały jubileusz 70 wyścigu w Formule 1.

Jeśli chodzi o tegoroczne Grand Prix Belgii to po treningach widać, iż decydującym czynnikiem podczas wyścigu będzie pogoda, która co i rusz się zmienia na tym, najdłuższym w sezonie obiekcie F1. Już pierwszy trening odbył się w większej części podczas padającego deszczu, podobnie jak trzeci. Jedyni w trakcie piątkowego, popołudniowego treningu nie padało nad torem Spa.

Zadziwiająco dobrze prezentował się Fernando Alonso, wygrywając dwa pierwsze treningi. Robert Kubica od tego weekendu, tak jak Witalij Petrov, ma swoim bolidzie kanał F, który znacznie poprawił możliwości bolidu Renault. Dlatego Polak notował czasy w ścisłej czołówce przez wszystkie treningi. Niestety jego partner z zespołu, po bardzo dobrym występie na Węgrzech, znowu notował dużo gorsze czasy.

zdjęcie: www.interia.pl

Kwalifikacje rozpoczęły się od opadów deszczu już na pierwszym okrążeniu, kiedy kierowcy byli na oponach przeznaczonych na suchą nawierzchnię. Z tego powodu Witalij Petrov na 1 okrążeniu, na jednym z zakrętów wpadł w poślizg i uszkodził bolid, odpadając z kwalifikacji, które na chwilę przerwano aby usunąć bolid Rosjanina stojący w niebezpiecznym miejscu. Po wznowieniu, na dalej śliskim torze wypadki mieli między innymi obaj kierowcy zespołu Saubera. Q1 przerodziło się z kwalifikacji w wyścig, w którym kierowcy lepszych zespołów próbowali wyprzedzić tych z debiutujących zespołów aby uzyskać lepszy czas. Pierwsza część obfitowała też w takie niespodzianki jak 13 miejsce Sakona Yamamoto i 15 pozycja Bruno Senny. Jednak ostatecznie nie udało im się utrzymać tych pozycji.

W Q2 dzięki wypadkom innych kierowców, znaleźli się pierwszy raz w tym sezonie przedstawiciele dwóch nowych zespołów, Kovalainen z Lotusa i Glock z Virgin. Podobnie jak w pierwszej części bardzo dobrze prezentował się Robert Kubica, notując czasy w ścisłej czołówce. Rewelacyjnie jeździł też Michael Schumacher, który w przeszłości zwyciężał wielokrotnie na tym obiekcie. Dodatkowo motywowała go na pewno kara przesunięcia o 10 miejsce na starcie do niedzielnego wyścigu, nałożona na niego po incydencie z Rubensem Barrichello podczas Grand Prix Węgier. Niestety dosłownie na ostatnim okrążeniu od Schumachera i jego kolegi z Mercedesa, Rosberga okazali się lepsi obaj kierowcy Williamsa, spychając ich na miejsca 11-12.

Ostatnia część kwalifikacji podobnie jak dwie poprzednie była zdeterminowana przez zmieniającą się pogodę. Kubica wyjechał tylko raz na samym początku i zrobił tylko jedno okrążenie notując drugi czas tuż za Markiem Webberem. Następnie kierowcy zjechali po nowe opony, a nad torem pojawiły się ponownie chmury. Robert już nie wyjechał na tor z powodu awari pompy paliwowej na okrążeniu zjazdowym i liczył, iż deszcze pozwoli mu się utrzymać świetne, drugie miejsce. Jednak Lewis Hamilton na ostatnim okrążeniu uzyskał czas lepszy od Polaka.

Trzecie miejsce Kubicy z nowym kanałem F należy odbierać jako sukces. Renault prowadzone przez Roberta nareszcie było konkurencyjne w walce z Red Bullami, McLarenami i Ferrari. Kubica tracił części dziesiąte sekund w drugim sektorze, krętym który wymaga dużego docisku aerodynamicznego. Odrabiał zaś trochę straty w pierwszym i trzecim, z długmi prostymi.

Moim zdaniem podczas tych kwalifikacji rozczarowało Force India, rok temu zdobyli pole position, teraz tylko jeden wszedł do Q3. Podobnie jak Ferrari, rok temu Raikkonen wygrał na tym torze, teraz 6 miejsce Massy i 10 Alonso. Sądzę jednak, że jutro zapowiada się bardzo ciekawy wyścig szczególnie kiedy spadłby deszcz, tak jak dzisiaj podczas kwalifikacji.

p.s.

Po kwalifikacjach sędziowie nałożyli karę przesunięcia o 5 miejsc do tyłu na starcie do jutrzejszego wyścigu, na Rosberga za wymianę skrzyni biegów oraz na Glocka za uniemożliwieniem zdaniem sędziów płynnej jazdy Sakonowi Yamamoto, przez co ten nie mógł uzyskać dobrego wyniku. Taką samą karę otrzymał też Sebastian Buemi za utrudnianie jazdy Rosbergowi.


GP Belgii kwalifikacje i ostatni trening

Tak emocjonujących i dramatycznych kwalifikacji nie było od dawna. Na torze warunki dyktowała pogoda, a nie kierowcy, stąd zaskakujące rezultaty uzyskane przez niektórych kierowców. Fakty są jednak takie, 6 pole position w karierze dla Webbera i 2 linia startowa dla Kubicy.

1 M.  Webber (AUS) 1:45.778 21
2 L.  Hamilton (ENG) +00.085 18
3 R.  Kubica (POL) +00.322 19
4 S.  Vettel (GER) +00.349 23
5 J.  Button (ENG) +00.428 18
6 F.  Massa (BRA) +00.536 20
7 R.  Barrichello (BRA) +00.824 19
8 A.  Sutil (GER) +00.881 18
9 N.  Hülkenberg (GER) +01.275 20
10 F.  Alonso (ESP) +01.663 21
11 M.  Schumacher (GER)* +01.653 16
12 N.  Rosberg (GER)* +01.664 16
13 J.  Alguersuari (ESP) +02.046 17
14 V.  Liuzzi (ITA) +02.459 14
15 S.  Buemi (SUI)* +02.988 16
16 H.  Kovalainen (FIN) +04.759 12
17 T.  Glock (GER)* +05.828 16
18 J.  Trulli (ITA) +06.665 9
19 K.  Kobayashi (JPN) +07.458 6
20 B.  Senna (BRA) +08.786 7
21 S.  Yamamoto (JPN) +09.115 8
22 P.  de la Rosa (ESP) +10.468 6
23 L.  Di Grassi (BRA) +23.928 5
24 V.  Petrov (RUS)
1
źródło: www.eurosport.pl
*- tabela nie uwzględnia kary przesunięcia o 10 miejsc do tyłu dla Schumachera za incydent podczas GP Węgier, jak i kar przesunięcia o 5 miejsce do tyłu dla Rosberga, Glocka i Buemiego nałożonych przez sędziów po kwalifikacjach, kolejno za wymianę skrzyni biegów, utrudnianie jazdy Sakonowi Yamamoto z HRT oraz utrudnianie jazdy Rosbergowi przez Sebastiana.

zdjęcie: www.interia.pl


Ostatni trening przed niedzielnym Grand Prix Belgii podobnie jak pierwszy przebiegał w deszczu. Widać wyraźnie, iż pogoda będzie w ten weekend głównym czynnikiem decydującym o zwycięstwie lub porażce.

1 M.  Webber (AUS) 1:46.106 10
2 L.  Hamilton (ENG) +00.117 17
3 S.  Vettel (GER) +00.290 12
4 J.  Button (ENG) +00.291 17
5 R.  Kubica (POL) +00.386 17
6 F.  Alonso (ESP) +00.521 11
7 F.  Massa (BRA) +00.856 10
8 A.  Sutil (GER) +00.958 15
9 N.  Hülkenberg (GER) +01.054 16
10 K.  Kobayashi (JPN) +01.190 17
11 P.  de la Rosa (ESP) +01.282 15
12 V.  Petrov (RUS) +01.300 15
13 R.  Barrichello (BRA) +01.406 14
14 M.  Schumacher (GER) +01.589 16
15 N.  Rosberg (GER) +01.731 9
16 S.  Buemi (SUI) +01.799 20
17 J.  Alguersuari (ESP) +01.875 18
18 V.  Liuzzi (ITA) +02.586 8
19 J.  Trulli (ITA) +04.494 14
20 B.  Senna (BRA) +05.027 9
21 H.  Kovalainen (FIN) +05.278 14
22 L.  Di Grassi (BRA) +05.411 13
23 T.  Glock (GER) +05.563 10
24 S.  Yamamoto (JPN) +05.895 13
źródło: www.eurosport.pl
piątek, 27 sierpnia 2010
GP Belgii piątkowe treningi

Oba piątkowe treningi na słynnym belgijskim torze Spa są już za nami. Robert Kubica zaprezentował się podczas nich bardzo dobrze, zaś Fernando Alonso pokazał, iż ostatnie wyniki nie były przypadkowe i chce jeszcze w tym sezonie powalczyć o tytuł mistrzowski.

Pierwszy trening przebiegał w deszczu, stąd gorsze czasy niektórych kierowców. Kubica przeczekał deszcz i wyjechał dopiero pod sam koniec sesji, na kilka szybkich okrążeń. Od tego weekendu ma on już w swoim bolidzie zainstalowany kanał F, poprawiający prędkość na prostych. Wyniki tego treningu nie są miarodajne ze względu na zmienne warunki pogodowe.

Popołudniowy trening przebiegał już jednak w normalnych warunkach atmosferycznych, bez opadów. Ponownie najszybszy był Alonso, zaś Kubica uzyskał ostatecznie czwarty czas, regularnie notując wyniki na poziomie czołówki. Widać wyraźnie, iż kanał F poprawił prędkość bolidu Polaka, niestety nie płynęło to na poprawę wyników partnera z zespołu, który był kolejno 17 i 11.

Podobnie jak w zeszłym sezonie dobrze prezentuje się bolid zespołu Force India. Rok temu Giancarlo Fisichella zdobył pole position, teraz Adrian Sutil był drugi podczas popołudniowego treningu, z niewielką stratą do Alonso. Bolidy indyjskiego zespołu nie mają tak mocne docisku aerodynamicznego jak czołowe ekipy, stąd dobre wyniki na szybkich torach z długimi prostymi. Co ciekawe największą prędkość dnia uzyskał Robert Kubica dzięki nowozainstalowanemu kanałowi F w swoim bolidzie. Z niecierpliwością czekamy na jutrzejsze kwalifikacje.


zdjęcie: www.interia.pl


Drugi piątkowy trening.

1 F.  Alonso (ESP) 1:49.032 25
2 A.  Sutil (GER) +00.125 17
3 L.  Hamilton (ENG) +00.216 14
4 R.  Kubica (POL) +00.250 20
5 F.  Massa (BRA) +00.556 23
6 S.  Vettel (GER) +00.657 19
7 J.  Button (ENG) +00.723 20
8 P.  de la Rosa (ESP) +01.049 27
9 R.  Barrichello (BRA) +01.096 22
10 K.  Kobayashi (JPN) +01.168 24
11 V.  Petrov (RUS) +01.219 24
12 M.  Schumacher (GER) +01.309 23
13 N.  Rosberg (GER) +01.350 21
14 J.  Alguersuari (ESP) +01.650 25
15 N.  Hülkenberg (GER) +01.799 20
16 V.  Liuzzi (ITA) +02.488 17
17 S.  Buemi (SUI) +02.491 25
18 M.  Webber (AUS) +02.604 19
19 H.  Kovalainen (FIN) +04.448 15
20 J.  Trulli (ITA) +04.607 21
21 L.  Di Grassi (BRA) +05.293 17
22 B.  Senna (BRA) +06.719 24
23 S.  Yamamoto (JPN) +07.007 21
24 T.  Glock (GER) +14.147 3

źródło: www.eurosport.pl


Pierwszy piątkowy trening.

1 F.  Alonso (ESP) 2:00.797 17
2 L.  Hamilton (ENG) +00.770 7
3 R.  Kubica (POL) +01.284 14
4 S.  Vettel (GER) +01.653 11
5 A.  Sutil (GER) +01.849 14
6 J.  Button (ENG) +02.116 6
7 M.  Webber (AUS) +02.129 11
8 K.  Kobayashi (JPN) +02.604 17
9 R.  Barrichello (BRA) +02.627 7
10 M.  Schumacher (GER) +02.692 9
11 F.  Massa (BRA) +02.804 17
12 N.  Hülkenberg (GER) +02.852 17
13 N.  Rosberg (GER) +02.857 6
14 P.  de la Rosa (ESP) +03.054 17
15 V.  Liuzzi (ITA) +03.348 12
16 J.  Alguersuari (ESP) +03.453 16
17 V.  Petrov (RUS) +03.893 15
18 S.  Buemi (SUI) +04.883 6
19 T.  Glock (GER) +04.900 18
20 L.  Di Grassi (BRA) +05.898 14
21 J.  Trulli (ITA) +06.392 15
22 B.  Senna (BRA) +06.940 13
23 H.  Kovalainen (FIN) +07.158 15
24 S.  Yamamoto (JPN) +09.710 18

źródło: www.eurosport.pl


Mercedes mówi ,,nie" zespołowi Renault

Mercedes nie chce wyrazić zgody, aby zespół Renault mógł dopracować swój silnik pod kątem zwiększenia mocy. Obecnie jest on bardzo ekonomiczny ale cierpi na niedostatek mocy.

Od 2006 roku prace nad silnikami we wszystkich ekipach zostały zawieszony, w ramach cięcia kosztów. Niestety przez to silniki poszczególnych ekip nie są porównywalne. Jednostka Renault, najbardziej ekonomiczna w stawce, jest słabsza o nawet 30KM od silników Mercedesa.

Zespół dostał zgodę na kilka poprawek w trakcie tego sezonu, jednak nie mogły one podnieść poziomu mocy, na którym szczególnie zależy walczącej o najwyższe cele w tym sezonie ekipie Red Bull Racing, korzystającej właśnie z silników francuskiego producenta.

Jak powiedział Helmut Marko, członek zespołu Red Bulla, z powodu niedostatku mocy ich bolid traci około 0,3 sekundy na okrążeniu w stosunku rywali. Jednak aby dostać zgodę należy porozumieć się z FOTA (zrzeszenie zespołów F1), ale temu sprzeciwia się zespół Mercedesa, którego silników używa McLaren, największy obecnie rywal Red Bulla oraz zespół Mercedes GP, który walczy z Renault o 4 miejsce wśród konstruktorów.

Jakiś czas temu, szef Red Bulla, Christian Horner stwierdził, iż taka sytuacja daje przewagę pewnym ekipom w stawce i nie da się z tym nic zrobić, co jest bardzo frustrujące.

źródło: www.eurosport.pl



czwartek, 26 sierpnia 2010
Grand Prix Belgii

Czas na wyrwanie się z letargu i powrót na tor po wakacyjnej przerwie. Czy ten magiczny dla Schumachera obiekt przyniesie mu upragnione 92 zwycięstwo?

Tor: Spa

Długość toru: 7,004 km

Liczba okrążeń: 44

Pierwszy wyścig: 1950

Grand Prix w Belgii: 56

Rekord okrążenia: Kimi Raikkonen 1.45,108 (2004r.)

Najszybsze okrążenie w 2011: Mark Webber 1.49,883

Pole Position w 2011: Sebastian Vettel 1.48,298

Poprzedni zwycięzcy: Schumacher ('92, '95-'97, '01- '02), Hakkinen ('00), Raikkonen ('04-'07, '09), Massa ('08), Hamilton ('10), Vettel ('11)

Program weekendu:

Piątek: I sesja treningowa 10:00* ; II sesja treningowa 14:00*

Sobota: III sesja treningowa 11:00*; Kwalifikacje 14:00**

Niedziela: Wyścig 14:00**

*- na żywo, Polsat Sport extra; **- na żywo, Polsat


środa, 25 sierpnia 2010
UBS nowym partnerem Formuły 1

Szwajcarska firma finansowa UBS, powstała z połączenia Union Bank of Switzerland i Swiss Bank Corporation, została nowym, globalnym partnerem Formuły 1.

Umowa zacznie obowiązywać od tegorocznego Grand Prix Singapuru, które odbędzie się 24-26 września.

Formuła 1 jest całorocznym, popularnym sportem, cieszącym się dużą oglądalnością, szczególnie na kluczowych dla UBS rynkach Azji, Bliskiego Wschodu oraz Ameryki Łacińskiej. Długoterminowa współpraca przyniesie wspaniałe owoce, szczególnie w tak kluczowych aspektach jak:

- globalny zasięg: 19 wyścigów, w 18 krajach, na 4 kontynentach;

- rozwijające się rynki: Formuła 1 ma silną pozycję na strategicznych dla UBS rynkach Azji, Bliskiego Wschodu i Ameryki Łacińskiej;

- świadomość marki: globalna telewizja, z widownią w 2009 roku przekraczającą 520 mln ludzi w 187 krajach, co powoduje, iż Formuła 1 jest jednym z najczęściej oglądanych sportów na świecie;

- rozrywka klientów: fascynujące możliwości rozrywki dla ważnych klientów na całym świecie;

- całoroczna obecność: sezon Formuły 1 trwa aż osiem miesięcy;

Oswald Grübel, szef grupy UBS, stwierdził iż od dawna grupa szukała potencjalnego globalnego partnera spełniającego określone kryteria, a Formuła 1 ze swoim światowym zasięgiem z pewnością spełnia te kryteria i będzie wspierać UBS w ich lokalnych planach rozwoju.

Bernie Ecclestone, szef grupy CEO, powiedział, iż UBS prezentuje szereg wartości w kwestii podejściach do klienta, które są bardzo bliskie Formule 1 i że jest mu niezmiernie miło powitać UBS w gronie F1.

źródło: www.f1.com


 
1 , 2
O autorze
F1 Racing
Renault F1 lotus racing shop
Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl Użyto Bloxie