To pasja, prędkość i poświęcenie stanowią o jej wyjątkowości.
sobota, 31 lipca 2010
przed...

Myślę, że końcówka kwalifikacji do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Węgier zaskoczyła wszystkich, nie tylko Polaków przed telewizorami, a to za sprawą 7 miejsca Petrova, który tym samym pierwszy raz w sezonie wyprzedził Kubicę. Robert zajął ostatecznie 8 miejsce.

Podczas treningów było już widać, iż Witalij dobrze czuje się na tym torze. Jednak ostateczny rezultat zaskoczył wszystkich. Niewiadomo do końca dlaczego Kubica wyjechał tylko raz podczas Q3 i bardzo długo przebywał w boksach. Czy taka była strategia zespołu, zrobić dwa szybkie okrążenia podczas samego końca czy raczej przyczyną była jakaś kwestia techniczna. Trudno chwilowo powiedzieć. Jedno jest pewne, nie był to najlepszy pomysł aby trzymać tak długo Roberta w boksach, szczególnie że podczas Q2 przez pewien czas miał trzeci wynik w stawce, tuż za bolidami zespołu Red Bull Racing. Patrząc po tym jak Kubica zazwyczaj dobrze startuje należy się spodziewać, iż na samym początku uda mu się wyprzedzić Petrova, jak i zbliżyć się do będącego na 6 miejscu Rosberga. Za Polakiem groźny może być Button startujący z 11 pozycji, de la Rosa i Hulkenberg raczej nie powinni stanowić zagrożenia podczas startu.

zdjęcie: www.interia.pl

Przegrana Kubicy z Petrovem nie była jedyną sensacją podczas kwalifikacji. Kolejny raz pojedynek Schumacher Rosberg wygrał ten ostatni. Michael w ostatniej chwili awansował do Q2, gdzie ani przez moment nie znajdował się na pozycji dającej awans do trzeciej części, 14 miejsce to był jego najlepszy rezultat. Osobiście ciągle nie rozumiem jak tak doświadczony kierowca i potrafiący wycisnąć wszystko ze swojego samochodu notuje gorsze czasy od mniej doświadczonego kolegi z zespołu, który do tej pory raczej nie błyszczał nadzwyczajnie w Formule 1.

Dzisiejsze kwalifikacje nie były też udane dla Jensona Buttona. Obaj kierowcy McLarena nie notowali dobrych czasów podczas treningów ani pierwszych dwóch części kwalifikacji, jednak 11 miejsce aktualnego mistrza świata to wynik zdecydowanie poniżej oczekiwań. Hamilton dość niespodziewanie zajął 5 miejsce. Wszyscy zwracają uwagę, na fakt iż McLaren bez używania kanału F traci bardzo dużo. Na tym torze nie używa się tego systemu gdyż jest to zbyt kręty obiekt i brak tutaj długi prostych, na których najlepiej sprawdza się ten system.

Na koniec warto podkreślić, iż renesans formy Ferrari trwa! Dobre rezultaty podczas Grand Prix Niemiec nie był dziełem przypadku i oby tak dalej.


GP Węgier kwalifikacje i ostatni trening

Kwalifikacje były pełne sensacji, Schumacher odpadł w Q2, tak jak Button. Petrov senasacyjnie zajął na koniec 7 miejsce, przed Kubicą!

1 S.  Vettel (GER) 1:18.773 21
2 M.  Webber (AUS) +00.411 20
3 F.  Alonso (ESP) +01.214 23
4 F.  Massa (BRA) +01.558 25
5 L.  Hamilton (ENG) +01.726 25
6 N.  Rosberg (GER) +02.309 21
7 V.  Petrov (RUS) +02.456 25
8 R.  Kubica (POL) +02.555 22
9 P.  de la Rosa (ESP) +02.638 23
10 N.  Hülkenberg (GER) +02.937 26
11 J.  Button (ENG) +01.761 19
12 R.  Barrichello (BRA) +01.800 14
13 A.  Sutil (GER) +01.986 18
14 M.  Schumacher (GER) +02.099 15
15 S.  Buemi (SUI) +02.366 17
16 V.  Liuzzi (ITA) +02.396 17
17 J.  Alguersuari (ESP) +02.467 16
18 K.  Kobayashi (JPN) +01.805 10
19 T.  Glock (GER) +03.633 10
20 H.  Kovalainen (FIN) +03.703 9
21 J.  Trulli (ITA) +03.782 9
22 L.  Di Grassi (BRA) +04.701 10
23 B.  Senna (BRA) +05.974 9
24 S.  Yamamoto (JPN) +06.036 9

źródło: www.eurosport.pl

zdjęcie: www.interia.pl


Na ostatnim treningu kierowcy Red Bulla zamienili się pozycjami, wygrał Webber przed Vettelem. Kubica był 4 pomiędzy Alonso, a Massą.

1 M.  Webber (AUS) 1:19.574 17
2 S.  Vettel (GER) +00.484 15
3 F.  Alonso (ESP) +01.150 19
4 R.  Kubica (POL) +01.492 19
5 F.  Massa (BRA) +01.690 16
6 L.  Hamilton (ENG) +01.802 17
7 V.  Petrov (RUS) +01.825 15
8 N.  Rosberg (GER) +01.848 18
9 J.  Button (ENG) +01.899 18
10 N.  Hülkenberg (GER) +01.939 18
11 R.  Barrichello (BRA) +02.131 19
12 M.  Schumacher (GER) +02.365 15
13 P.  de la Rosa (ESP) +02.577 21
14 K.  Kobayashi (JPN) +02.763 20
15 J.  Alguersuari (ESP) +02.853 19
16 S.  Buemi (SUI) +02.934 22
17 A.  Sutil (GER) +03.344 14
18 V.  Liuzzi (ITA) +04.134 8
19 L.  Di Grassi (BRA) +04.973 19
20 J.  Trulli (ITA) +05.002 22
21 H.  Kovalainen (FIN) +05.049 22
22 T.  Glock (GER) +05.231 17
23 B.  Senna (BRA) +06.905 21
24 S.  Yamamoto (JPN) +07.602 21

źródło: www.eurosport.pl

piątek, 30 lipca 2010
GP Węgier piątkowe treningi

Vettel wygrał kolejny trening, renesans formy Ferrari. Petrov sensacyjnie przed Kubicą

1 S.  Vettel (GER) 1:20.087 33
2 F.  Alonso (ESP) +00.497 34
3 M.  Webber (AUS) +00.510 36
4 F.  Massa (BRA) +00.899 33
5 V.  Petrov (RUS) +01.108 33
6 L.  Hamilton (ENG) +01.221 30
7 R.  Kubica (POL) +01.288 37
8 N.  Hülkenberg (GER) +01.536 41
9 J.  Button (ENG) +01.643 33
10 M.  Schumacher (GER) +01.686 31
11 P.  de la Rosa (ESP) +01.722 38
12 R.  Barrichello (BRA) +01.757 36
13 N.  Rosberg (GER) +01.952 28
14 K.  Kobayashi (JPN) +02.125 37
15 J.  Alguersuari (ESP) +02.382 43
16 A.  Sutil (GER) +02.420 22
17 S.  Buemi (SUI) +02.515 38
18 V.  Liuzzi (ITA) +03.051 36
19 J.  Trulli (ITA) +04.466 37
20 T.  Glock (GER) +05.289 35
21 L.  Di Grassi (BRA) +05.582 32
22 B.  Senna (BRA) +06.658 33
23 S.  Yamamoto (JPN) +06.711 32
24 H.  Kovalainen (FIN) +07.618 5

źródło: www.eurosport.pl

zdjęcie: www.interia.pl


Dwa bolidy Red Bull Racing na czele pierwszego treningu na Węgrzech, Kubica tuż za nimi, słabo Hamilton.

1 S.  Vettel (GER) 1:20.976 29
2 M.  Webber (AUS) +00.130 27
3 R.  Kubica (POL) +01.096 21
4 J.  Button (ENG) +01.468 17
5 R.  Barrichello (BRA) +01.625 25
6 P.  de la Rosa (ESP) +01.788 24
7 F.  Alonso (ESP) +01.796 25
8 N.  Rosberg (GER) +01.801 25
9 M.  Schumacher (GER) +01.816 26
10 N.  Hülkenberg (GER) +01.990 25
11 A.  Sutil (GER) +02.027 19
12 F.  Massa (BRA) +02.031 26
13 V.  Petrov (RUS) +02.273 24
14 K.  Kobayashi (JPN) +02.351 23
15 P.  di Resta (SCO) +02.544 19
16 S.  Buemi (SUI) +02.804 22
17 J.  Alguersuari (ESP) +02.892 28
18 L.  Hamilton (ENG) +03.099 15
19 J.  Trulli (ITA) +04.056 22
20 H.  Kovalainen (FIN) +04.234 23
21 T.  Glock (GER) +05.014 21
22 L.  Di Grassi (BRA) +05.710 17
23 B.  Senna (BRA) +06.014 34
24 S.  Yamamoto (JPN) +07.181 24

źródło: www.eurosport.pl


czwartek, 29 lipca 2010
Grand Prix Węgier

Czas na tor, na którym w 2006 roku w barwach zespołu BMW Sauber debiutował Robert Kubica. Węgierski tor jest obiektem szczególnie chętnie odwiedzanym przez naszych rodaków.

Tor: Hungaroring

Długość toru: 4,381 km 

Liczba okrążeń: 70

Pierwszy wyścig: 1986

Grand Prix na Węgrzech: 26

Rekord okrążenia: Michael Schumacher 1.19,071 (2004r.)

Najszybsze okrążenie w 2011:Felipe Massa 1.23,415

Pole Position w 2011: Sebastian Vettel 1.19,815

Poprzedni zwycięzcy: Schumacher ('94, '98, '01, '04), Barrichello ('02), Hakkinen ('99-'00), Alonso ('03), Raikkonen ('05), Button ('06, '11), Kovalainen ('08), Hamilton ('07-'09), Webber ('10)

Program weekendu:

Piątek: I sesja treningowa 10:00* ; II sesja treningowa 14:00*

Sobota: III sesja treningowa 11:00*; Kwalifikacje 14:00**

Niedziela: Wyścig 14:00**

*- na żywo, Polsat Sport extra; **- na żywo, Polsat

środa, 28 lipca 2010
Juan Pablo Montoya

Kolumbijski wulkan energii, bardzo agresywnie jeżdżacy kierowca. Pełen energii i nieustępliwości. Do legendy przeszła jego słynna kontuzja podczas gry w tenisa.

Data i miejsce urodzenia: 20.9.1975, Bogota (Kolumbia)

Tytuły Mistrza Świata: -

Tytuły Wicemistrza Świata: -

Liczba startów: 95

Liczba sezonów w F1: 6

Debiut w GP: Australia 2001

Ostatnie GP: USA 2006

Punkty w F1: 307

Pierwsze punkty w F1: Hiszpania 2001

Zwycięstwa w GP: 7

Pierwsze zwycięstwo: Włochy 2001

Ostatnie zwycięstwo: Brazylia 2005

Miejsca na podium: 30

Pierwsze podium: Hiszpania 2001

Pole Position: 13

Pierwsze Pole Position: Niemcy 2001

Najszybsze okrążenia: 13

Pierwsze najszybsze okrążenie: Europa 2001

Rekordy: 5x pole position z rzędu w 2002 roku, a łącznie w sezonie 7 w sezonie 2002

Zespoły w F1: Williams (2001-04), McLaren (2005-06)

Inne sukcesy: 2 x Trzecie miejsce w Mistorzstwach Świata F1 (2002-03); mistrz serii CART z 1999 roku.; mistrz Międzynarodowej Formuły 3000 z 1998 roku; Trofeum Lorenzo Bandiniego w 2002 roku

Strona: www.jpmontoya.com

Obecne zajęcie: kierowca wyścigowy w serii NASCAR Sprint Cup series w zespole Earnhardt Ganassi Racing

Kilka słów o: bez wątpienia południowy temperament charakteryzował Montoyę. Jeździł bardzo agresywnie i miał trudny charakter. W Williamsie wyrobił sobie nazwisko w F1. Najbardziej udany był dla niego sezon w 2002 roku, kiedy 7 razy startował z pole position. Zmieniony wtedy system kwalifikacji idealnie pasowa ł Kolumbijczykowi. Również następny sezon był bardzo dobry, kiedy odniósł dwa zwycięstwa. Co ciekawe w 2002 roku był najlepszym kierowcą w stawce niejeżdżącym w Ferrari. Niestety przenosiny do McLarena nie okazały się zbyt owocne, zaś styl pożegnania z F1 pozostawił wiele do życzenia.

wtorek, 27 lipca 2010
...i po

Grand Prix Niemiec 2010 już za nami, czy był to wyścig godny zapamiętania? Trzeba by się dłużej zastanowić i przypomnieć sobie co się działo podczas tego weekendu.

Pierwszy trening przebiegał pod dyktando padającego deszczu i z tego powodu wyniki uzyskiwane przez zawodników były co najmniej dziwne. Schumacher był przedostatni, zaś Sutil wygrał trening, co mogłoby świadczyć o dużej formie Force India podczas tego weekendu. Kolejne treningi przywróciły równowagę, Red Bulle w czołowce, poza jednym faktem. Ferrari dogoniło w końcu uciekające bolidy McLaren i Red Bulla, pokazując że ich inżynierowie dokonali znacznych ulepszeń w samochodach. Formą błysnęli i Massa, i Alonso. Warto jeszcze odnotować wypadek Hamiltona podczas pierwszego treningu, przez co podczas drugiego jeździł tylko kilka minut w końcówce i dopiero na ostatnim mógł dokładnie przetestować nowy blown dyfuzor w swoim bolidzie. Button za to spokojnie testował przez cały weekend.

Czas na kwalifikacje rozpoczeły się od wypadku Vitantonio Liuzziego podczas Q1, który nie opanował bolidu w zakręcie numer 17 i uderzył w ścianę na prostej start-meta. Na szczęście nikomu nic się nie stało, jednak oderwane koło z samochodu Włocha przeleciało tuż przed jednym z bolidów zespołu Virgin. Cudem nikt nie ucierpiał, poza reklamami. Generalnie był to mało udany weekend dla Force India, Liuzzi miał wypadek w kwalifikacjach, zaś Sutil, który wywalczył 14 miejsce, z powodu wymiany skrzyni biegów po trzecim treningu dostał karę przesunięcia o 5 miejsc do tyłu. Kwalifikacje po zaciętej walce o 0,002 sekundy wygrał Vettel przed Alonso i Massą. Ciekawostką jest fakt, iż Button wywalczył miejsce przed Hamiltonem, co było pewnie pokłosiem wypadku Lewisa w piątek. Kubica zajął 7 miejsce i to było wszystko co mógł wywalczyć podczas tych kwalifikacji, trzy czołowe zespoły nie były w jego zasięgu. Pod koniec Q2 mogliśmy się emocjonować bratobójczą walką kierowców Mercedesa o 10 miejsce, dające awans do ostatniej części kwalifikacji. Rosberg był lepszy od Schumachera o 0,008 sekundy.

zdjęcie: www.interia.pl

Wyścig rozpoczął się od udanego startu Massy, który wyprzedzał Vettela i Alonso, zaś młody Niemiec uległ też Hiszpanowi i z pole position spadł na 3 miejsce. Kubica walczył dzielnie ale jedynie utrzymał 7 miejsce. Na 8 miejsce z 11 przebił się Schumacher, wyprzedzając Rosberga, Hulkenberga i Barrichello. Jeśli chodzi o emocje podczas wyścigu to towarzyszyły jedynie podczas wymiany opon, w trakcie pit stopu. Walki w czołówce nie było, jedynie szefowie Ferrari poprosili, a w zasadzie dali do zrozumienia Massie, że ustąpić miejsca Alonso i tak się stało. Ostatecznie czołowa trójka na koniec wyścigu wyglądała następująco: Alonso, Massa i goniący Brazylijczyka Vettel.

Oczywiście komunikat radiowy jaki przekazał Massie jego inżynier wyścigowy został odczytany jako zakazany przez regulamin, team order. Ostatecznie Ferrari dostało karę 100 tys. $ i ich sprawa będzie omawiana na najbliższym posiedzeniu Światowej Rady Sportów Motorowych.

Warto odnotować fakt, iż Petrov zdobył drugi raz punkty w sezonie dla Renault, zaś dla Force India i Mercedesa był to bardzo nieudany weekend. Zdecydowanie więcej oczekiwano po tych zespołach.

niedziela, 25 lipca 2010
tabela kierowcy

Klasyfikacja kierowców po 11 z 19 eliminacji


1 Lewis Hamilton

Mclaren-Mercedes 157
2 Jenson Button

McLaren-Mercedes
143
3 Mark Webber

RBR-Renault 136
4 Sebastian Vettel

RBR-Renault 136
5 Fernando Alonso

Ferrari
123
6 Nico Rosberg

Mercedes GP
94
7 Robert Kubica

Renault
89
8 Felipe Massa

Ferrari 85
9 Michael Schumacher

Mercedes GP
38
10 Adrian Sutil

Force India-Mercedes
35
11 Rubens Barrichello

Williams-Cosworth
29
12 Kamui Kobayashi

BMW Sauber-Ferrari
15
13 Vitantonio Liuzzi

Force India-Mercedes
12
14 Vitaly Petrov

Renault
7
15 Sebastian Buemi

STR-Ferrari 7
16 Jaime Alguersuari

STR-Ferrari
3
17 Nico Hulkenberg

Williams-Cosworth
2
18 Pedro de la Rosa

BMW Sauber-Ferrari
0
19 Heikki Kovalainen

Lotus-Cosworth 0
20 Karun Chandhok

HRT-Cosworth 0
21 Lucas di Grassi

Virgin-Cosworth 0
22 Jarno Trulli

Lotus-Cosworth
0
23 Bruno Senna

HRT-Cosworth 0
24 Timo Glock

Virgin-Cosworth
0
25 Sakon Yamamoto HRT-Cosworth 0

tabela zespoły

Klasyfikacja zespołów po 11 z 19 eliminacji


1 McLaren-Mercedes 300
2 RBR-Renault 272
3 Ferrari
208
4 Mercedes GP
132
5 Renault 96
6 Force India
47
7 Williams-Cosworth
31
8 STR-Ferrari 15
9 BMW Sauber-Ferrari
10
10 Lotus-Cosworth
0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0

GP Niemiec wyścig

Podwójna wygrana Ferrari na torze w Niemczech, po kontrowersyjnej decyzji szefa zespołu. Vettel przegrał zwycięstwo na starcie, udany powrót do walki Alonso i Massy, Kubica zgodnie z oczekiwaniami 7.

1 F.  Alonso (ESP) 1:27:38.864 67
2 F.  Massa (BRA) + 4.196 67
3 S.  Vettel (GER) + 5.121 67
4 L.  Hamilton (ENG) + 26.896 67
5 J.  Button (ENG) + 29.482 67
6 M.  Webber (AUS) + 43.606 67
7 R.  Kubica (POL) na 1. okrążeniu 66
8 N.  Rosberg (GER) na 1. okrążeniu 66
9 M.  Schumacher (GER) na 1. okrążeniu 66
10 V.  Petrov (RUS) na 1. okrążeniu 66
11 K.  Kobayashi (JPN) na 1. okrążeniu 66
12 R.  Barrichello (BRA) na 1. okrążeniu 66
13 N.  Hülkenberg (GER) na 1. okrążeniu 66
14 P.  de la Rosa (ESP) na 1. okrążeniu 66
15 J.  Alguersuari (ESP) na 1. okrążeniu 66
16 V.  Liuzzi (ITA) *at 2 laps 65
17 A.  Sutil (GER) *at 2 laps 65
18 T.  Glock (GER) *at 3 laps 64
19 B.  Senna (BRA) *at 4 laps 63
20 H.  Kovalainen (FIN) *at 11 laps (DNF) 56
21 L.  Di Grassi (BRA) *at 17 laps (DNF) 50
22 S.  Yamamoto (JPN) *at 48 laps (DNF) 19
23 J.  Trulli (ITA) *at 64 laps (DNF) 3
24 S.  Buemi (SUI) *at 66 laps (DNF) 1

źródło: www.eurosport.pl

zdjęcie: www.interia.pl

sobota, 24 lipca 2010
przed...

Emocjonujące kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Niemiec już za nami, czas na kilka słów podsumowania.

Bezpieczeństwo

Cały czas wszyscy związani z Formułą 1 mówią o konieczności podnoszenia poziomu bezpieczeństwa. Budują bezpieczniejsze tory bolidy etc. tym czasem podczas dzisiejszych kwalifikacji i to już na samym ich początku Vitantonio Liuzzi wypadł z 17 zakrętu i uderzył mocno w bandy na prostej startowej. Wszystko było w porządku, kierowcy nic się nie stało, trochę ucierpiały tylko reklamy i bolid. Pozostaje jednak kwestia tego, iż koło z samochodu Force India pomimo mocowania na lince w trakcie wypadku oderwało się i przeleciało tuż przed nadjeżdżającym bolidem zespołu Virgin, było o włos od tragedii. Jak dla mnie komentarze są zbędne.

Ferrari i Vettel

Po kilku nieudanych Grand Prix w wykonaniu obu kierowców ze stajni w Maranello nareszcie mieliśmy okazję zobaczyć czerwone bolidy walczące o czołowe lokaty. Co prawda Vettel zdobył ostatecznie pole position jednak różnica pomiędzy nim, a Alonso wyniosła zaledwie 0,002 sekundy. Do tego Massa zajął rewelacyjne jak na niego ostatnio trzecie miejsce. Dominacja Red Bulla w kwalifikacjach nie została przerwana, jednak wywalczenie szóstego P1 w tym sezonie kosztowało Sebastiana sporo pracy, energii i stresu. Jednocześnie warto zauważyć, iż Webber uległ obu bolidom Ferrari, zajmując czwartą lokatę. Pewną niespodzianką jak dla mnie jest gorsza postawa McLarenów oraz fakt, iż Hamilton uplasował się za Buttonem, można to rozumieć jako wynik wypadku podczas wczorajszego treningu. Jenson miał po prostu więcej czasu na trening, w trakcie gdy naprawiano bolid Lewisa.

zdjęcie: www.eurosport.pl

Mercedes

Ten weekend jak na razie to klęska dla tego zespołu. Grand Prix przed własną publicznością, nie daleko od siedziby zespołu, do tego dwóch kierowców z Niemiec, a wyniki?  Schumacher nie awansował nawet do Q3, zajmując 11 miejsce. Rosberg podczas drugiej części kwalifikacji był minimalnie lepszy awansował z 10 miejsca do Q3, gdzie ostatecznie zajął 9 miejsce. Oczekiwania były dużo większe, pytanie czy ten wyścig to nie początek odwrotu Michael z Formuły 1.

Kubica

Bardzo ciężko Robert pracował podczas treningów i wysiłek ten ostatecznie się opłacił. Udało się zająć 7 miejsce tuż za czołowymi trzema zespołami. Jednocześnie najgroźniejszy konkurent w walce o pozycję w końcowej klasyfikacji, czyli Nico Rosberg był dopiero 9ty. Obu kierowców rozdziela Rubens Barrichello, co w pewien  sposób ułatwia zadanie Kubicy, Nico raczej nie da rady wyprzedzić w wyścigu Rubensa, chyba że jedynie na starcie. Co do możliwości Kubicy to utrzymanie 7 miejsca wydaje się najbardziej realne, jedyni rewelacyjny start i jakieś zamieszanie podczas niego mogą pomoc awansować wyżej.


 
1 , 2 , 3
O autorze
F1 Racing
Renault F1 lotus racing shop
Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl Użyto Bloxie