To pasja, prędkość i poświęcenie stanowią o jej wyjątkowości.
wtorek, 29 czerwca 2010
Robert Kubica GP Europy 2010

A oto krótki wywiad jakiego Robert Kubica udzielił jednemu z portali internetowych, po kwalifikacjach do GP Europy na torze w Walencji.

Robert jesteś szósty na starcie, przed McLarenem Jensona Buttona i oboma kierowcami Mercedesami. Czy jesteś zadowolony  z tego rezultatu?

Kwalifikacje były udane. Rano na trzecim treningu czułem, że samochód będzie się lepiej sprawował na opcjonalnych oponach. Potem podczas Q1 czułem, że samochód za bardzo się rusza i nie czułem go tak dobrze jak wcześniej. Przyczepność nie była najlepsza, więc nie mogłem się włączyć do walki o dobre czasy okrążeń, więc byłem szósty na koniec i myślę że to jest dobra pozycja.

Czy myślisz, że będziesz w stanie poprawić pozycję podczas wyścigu?

Cóż, wyprzedzanie jest tutaj bardzo trudne, a szczerze mówiąc startuję z brudniejszej strony toru. Widzieliśmy do tej pory tyle przewidywalnych i niespodziewanych wyścigów, więc wszystko może się zdążyć. Wyścig jest długi. Dobrą wiadomością jest to, iż zużycie opon jest tak złe jak w Kanadzie, więc z tego punktu widzenia to będzie gładki wyścig.

Czy zmiany w samochodzie, na ten wyścig sprawują się dobrze?

I tak, i nie. Oczywiście widzimy przewagę nowej podłogi ale poprawa nie jest tak duża jak liczyliśmy. Niestety są też pewne mankamenty z tym związane, ale zespół pracuje nad ich naprawą, tak żebyśmy mogli pokazać swój potencjał za kilka wyścigów.

Jak bardzo musiałeś zmienić swój styl jazdy, aby dopasować go do nowych komponentów?

Nie muszę go zmieniać! To prawda, że samochód trochę inaczej się prowadzi ale tak naprawdę nie musisz się na tym koncentrować. Po prostu jedziesz i próbujesz poprawić balans samochodu.

Nie jest wielką tajemnicą, że lubisz tory uliczne. Dlaczego?

Nie wiem dlaczego. To jest po prostu uczucie. Ale nawet jeśli Walencja nie jest typowym torem ulicznym to muszę powiedzieć, że lubię na nim jeździć choć zostawia mały margines błędu.

Jakie są oczekiwania co do wyścigu?

Skończyć wyścig na dobrej pozycji i zdobyć jak najwięcej punktów się da. Pokazaliśmy już wcześniej, że mam dobry trend zwyżkowy i jestem całkiem pewien, że będzie to widoczne podczas wyścigu.

źródło: www.formula1.com

zdjęcie: www.interia.pl

poniedziałek, 28 czerwca 2010
...i po

Zgodnie z oczekiwania Grand Prix Walencji dostarczyło nam dużo emocji i były to te pozytywne emocje w większości przypadków.

Na początek warto wspomnieć, iż ten weekend zespół Lotusa obchodził okrągłą rocznicę, 500 startu w Grand Prix. Szkoda, że malezyjski obecnie zespół, nie był w stanie sprawić nam niespodzianki zdobywając chociażby jeden pkt. lub walcząc nieustępliwie z szybszymi bolidami. Przy dzisiejszej liczbie wyścigów w sezonie, za jakieś 10 lat doczekamy się 1000 startu zespołu w Grand Prix i będzie to bez wątpienia zespół Ferrari, który nie dawno obchodził 800 rocznicę startu. Oczywiście o ile Formuła 1 przetrwa albo część koncernów z niej nie odejdzie. Akurat odejście Ferrari, które startuje od pierwszego Grand Prix w 1950 roku byłoby moim zdaniem równoznaczne z końcem F1.

Wracając jednak do wyścigu to zgodnie z oczekiwaniami wygrał Sebastian Vettel i nie ma sensu dalej o tym rozmawiać. Warto za to prześledzić sam moment startu, kiedy to Mark Webber ruszając z 2 miejsca spadł na 9 pozycję. Dzieki temu Kubica, jak i inni kierowcy awansowali jedno oczko w górę. Niestety Roberta wyprzedził Button, jednak Polak na kolejnym okrążeniu ,,odgryzł się" i minął Jensona, powracając na 5 miejsce. Przed nim były tylko dwa Ferrari, Hamilton i Vettel. Wszystko przebiegało bez większych zmian, aż do 9 okrążenia, kiedy to Webber najechał na bolid Kovalainena i miał bardzo groźnie wyglądający wypadek. Na szczęście wyszedł z niego żadnych obrażeń. 20 lat temu taki wypadek mógłby zakończyć się śmiertelnie.

Z powodu wypadku wyjechał na tor samochód bezpieczeństwa, w tym czasie część kierowców, w tym Kubica, zjechało do mechaników na wymianę opon. Po powrocie na tor Polak zajmował 6 miejsce, a przed nim był Rubens Barrichello. Niestety Kubica, tak samo jak Button, Barrichello, Sutil, Buemi, de la Rosa, Petrov i Hulkenberg jechali zbyt szybko po torze za samochodem bezpieczeństwa. Lewis Hamilton nawet wyprzedził safety car, za co dostał potem karę przejazdy przez pit lane, ku rozczarowaniu Fernando Alonso, po mimo tej kary utrzymał drugą pozycję za Vettelem, gdyż prosta start-meta w Walencji liczy raptem około 200m i przejazd ten zajął tylko 8,5 sekundy.

zdjęcie: www.interia.pl

Na powstałym zamieszaniu skorzystał kierowca Saubera, Kamui Kobayashi, który nie zmieniał opon i dzięki temu jechał przez większą część wyścigu na rewelacyjnym trzecim miejscu pomiędzy McLarenami. Po zjeździe na wymianę opon, pod sam koniec wyścigu, zdołał jeszcze wyprzedzić Buemiego i Alonso, zajmując 7 miejsce i zdobywając 6pkt!

Kubica większą część wyścigu spędził za Barrichello, ostatecznie zajmując 5 miejsce po zjeździe Kobayashiego. Po wyścigu sędziowie ogłosili, iż zawodnicy, którzy jechali zbyt szybko, kiedy na torze przebywał samochód bezpieczeństwa dostaną karę dodatkowych 5 sekund do uzyskanego czasu. Na szczęście nie wpłyneło to na pozycje Roberta. Najwięcej stracili de la Rosa, który spadł z 10 miejsca na 12 oraz Buemi z 8 na 9. Zyskali zaś Alonso z 9 na 8 oraz Nico Rosberg, który awansował na 10 miejsce i zdobył 1pkt. Dodatkowo Timo Glock za ignorowanie niebieskich flag dostał karę dodatkowych 20 sekund.

Kończąc należy zwrócić uwagę na słabą postawę całego zespołu Mercedes GP, a Schumachera w szczególności oraz na mierny wynik jaki uzyskał Felipe Massa, 11 miejsce i to po karach dla sędziów. Kolejny raz Brazylijczyk zawodzi, może trzeba było poczekać z przedłużaniem jego kontraktu? To już jest pytanie do szefów zespołu Ferrari.

niedziela, 27 czerwca 2010
tabela kierowcy

Klasyfikacja kierowców po 9 z 19 eliminacji


1 Lewis Hamilton

Mclaren-Mercedes 127
2 Jenson Button

McLaren-Mercedes
121
3 Sebastian Vettel

RBR-Renault 115
4 Mark Webber

RBR-Renault 103
5 Fernando Alonso

Ferrari
98
6 Robert Kubica

Renault
83
7 Nico Rosberg

Mercedes GP
75
8 Felipe Massa

Ferrari 67
9 Michael Schumacher

Mercedes GP
34
10 Adrian Sutil

Force India-Mercedes
31
11 Rubens Barrichello

Williams-Cosworth
19
12 Vitantonio Liuzzi

Force India-Mercedes
12
13 Kamui Kobayashi

BMW Sauber-Ferrari
7
14 Sebastian Buemi

STR-Ferrari
7
15 Vitaly Petrov

Renault 6
16 Jaime Alguersuari

STR-Ferrari
3
17 Nico Hulkenberg

Williams-Cosworth
1
18 Pedro de la Rosa

BMW Sauber-Ferrari
0
19 Heikki Kovalainen

Lotus-Cosworth 0
20 Karun Chandhok

HRT-Cosworth 0
21 Lucas di Grassi

Virgin-Cosworth 0
22 Jarno Trulli

Lotus-Cosworth
0
23 Bruno Senna

HRT-Cosworth 0
24 Timo Glock

Virgin-Cosworth
0

 

tabela zespoły

Klasyfikacja zespołów po 9 z 19 eliminacji


1 McLaren-Mercedes 248
2 RBR-Renault 218
3 Ferrari
165
4 Mercedes GP
109
5 Renault 89
6 Force India
43
7 Williams-Cosworth
20
8 STR-Ferrari 10
9 BMW Sauber-Ferrari
7
10 Lotus-Cosworth
0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0

 

GP Europy wyścig

Emocjonujący wyścig w Walencji, już za nami. Zwycięstwo Sebastiana Vettel przyćmił występ Kamui Kobayashiego, który przez większą część wyścigu był na trzecim miejscu! Kubica zajął dobre 5 miejsce.

1 S.  Vettel (GER) 1:40:29.571 57
2 L.  Hamilton (ENG) + 5.042 57
3 J.  Button (ENG)* + 12.658 57
4 R.  Barrichello (BRA)* + 25.627 57
5 R.  Kubica (POL)* + 25.122 57
6 A.  Sutil (GER)* + 30.168 57
7 K.  Kobayashi (JPN) + 30.965 57
8 F.  Alonso (ESP) + 32.809 57
9 S.  Buemi (SUI)* + 36.299 57
10 N.  Rosberg (GER) + 44.382 57
11 F.  Massa (BRA) + 46.621 57
12 P.  de la Rosa (ESP)* + 47.414 57
13 J.  Alguersuari (ESP) + 48.239 57
14 V.  Petrov (RUS)* + 48.287 57
15 M.  Schumacher (GER) + 48.826 57
16 V.  Liuzzi (ITA)* + 50.890 57
17 L.  Di Grassi (BRA)
56
18 K.  Chandhok (IND) na 1. okrążeniu 55
19 T.  Glock (GER)** na 1. okrążeniu 55
20 B.  Senna (BRA) na 1. okrążeniu 55
21 J.  Trulli (ITA) *at 3 laps 53
22 N.  Hülkenberg (GER)* *at 7 laps (DNF) 49
23 M.  Webber (AUS) *at 48 laps (DNF) 8
24 H.  Kovalainen (FIN) *at 51 laps (DNF) 5

źródło: www.eurosport.pl

*-zawodnicy ukarani karą dodatkowy 5 sekund za zbyt szybką jazdę kiedy był safety car na torze; **-kara dodatkowy 20 sekund za zignorowanie niebieskich flag

zdjęcie: www.interia.pl

sobota, 26 czerwca 2010
przed...

Wyścig w Walencji zapowiada się szczególnie ciekawie dla kibiców Roberta Kubicy, hiszpańskich sympatyków Fernando Alonso oraz zwolenników zespołów Red Bull Racing i McLaren.

Kwalifikacje do wyścigu o Grand Prix Europy można ująć w trzech aspektach.

Najwięksi przegrani: to bez wątpienia zespół Merecedes GP. Po mimo dobrych wyników Nico Rosberga podczas treningów, nie zdołał on awansować do ostatniej fazy kwalifikacji. Co więcej jego partner z zespołu, siedmiokrotny mistrz świata, Michael Schumacher miał duże problemy, aby awansować do Q2. Dopiero na ostatnim okrążeniu pierwszej części czasówki uzyskał czas gwarantujący mu udział w dalszej części rywalizacji o niedzielne linie startowe. Niestety w Q2 konkurencja okazała się zbyt silna i podobnie jak Nico, Michael nie awansował do ostatniej części kwalifikacji. W tym tygodniu pojawiły się plotki, iż Mercedes GP kusi Roberta Kubicę bardzo wysokim kontraktem, aby ten zastąpił Schumachera. Oczywiście zespół zdementował te plotki a byłego mistrza świata wsparł partner z zespołu, Rosberg. Nie mniej patrząc jak prezentuje się Michael od początku tego sezonu, przejście Kubicy nie byłoby złym rozwiązaniem dla Mercedesa, tyle tylko, że ich bolidy są ostatnio gorsze od Renault...

zdjęcie: www.interia.pl

Robert Kubica: bardzo dobrze prezentował się podczas wszystkich treningów. Był bliski wygrania porannego, sobotniego treningu, zabrakło trochę szczęścia. Jednocześnie Robert wygrał Q1, zaś w drugiej części kwalifikacji zajął wysokie czwarte miejsce. Wszyscy zastanawialiśmy się czy włączy się on w walkę o Pole position, kiedy dość niespodziewanie w Q3 czasy Kubicy były gorsze i zajął on dopiero 6 miejsce. Miejmy nadzieję, iż nie spowodowała tego, żadna awaria w samochodzie Roberta.

Red Bull Racing i Lewis Hamilton: patrząc na ostatnie wyniki wydaje się, iż walka o zwycięstwo rozegra się pomiędzy tymi trzema kierowcami. Co prawda tuż za Lewisem jest Alonso i Massa, ale wyprzedzić Anglika na tym torze będzie bardzo ciężko. Jeśli wygra odniesie trzecie kolejne zwycięstwo. Zawiódł w ten weekend Jenson Button, który był dopiero 7, za Robertem Kubicą.

Do wyścigu pozostało już tylko parę godzin...


GP Europy kwalifikacje i ostatni trening

Bardzo ciekawe kwalifikacje mogliśmy obejrzeć do jutrzejszego wyścigu, na torze w Walencji. W Q2 odpadły oba bolidy Mercedesa, P1 wywalczył Vettel, a Kubica zajął dobrą 6 lokatę, choć była szansa na 1 lub 2 linię.

1 S.  Vettel (GER) 1:37.587 18
2 M.  Webber (AUS) +00.075 21
3 L.  Hamilton (ENG) +00.382 17
4 F.  Alonso (ESP) +00.488 23
5 F.  Massa (BRA) +00.540 22
6 R.  Kubica (POL) +00.550 18
7 J.  Button (ENG) +00.623 22
8 N.  Hülkenberg (GER) +00.841 23
9 R.  Barrichello (BRA) +00.841 23
10 V.  Petrov (RUS) +00.936 21
11 S.  Buemi (SUI) +00.999 15
12 N.  Rosberg (GER) +01.040 12
13 A.  Sutil (GER) +01.264 14
14 V.  Liuzzi (ITA) +01.297 15
15 M.  Schumacher (GER) +01.647 19
16 P.  de la Rosa (ESP) +01.677 16
17 J.  Alguersuari (ESP) +01.871 16
18 K.  Kobayashi (JPN) +01.756 9
19 J.  Trulli (ITA) +03.071 11
20 H.  Kovalainen (FIN) +03.295 11
21 L.  Di Grassi (BRA) +04.499 11
22 T.  Glock (GER) +04.553 9
23 K.  Chandhok (IND) +05.013 9
24 B.  Senna (BRA) +05.264 10

źródło: www.eurosport.pl

zdjęcie: www.interia.pl


Ostatni trening wygrał Sebastian Vettel z rewelacyjnym czasem, drugi był Robert Kubica, tuż przed Markiem Webber. Miłą niespodzianką było czwarte miejsce Adriana Sutila.

1 S.  Vettel (GER) 1:38.052 14
2 R.  Kubica (POL) +00.102 17
3 M.  Webber (AUS) +00.261 13
4 A.  Sutil (GER) +00.448 17
5 F.  Alonso (ESP) +00.461 18
6 R.  Barrichello (BRA) +00.571 15
7 V.  Liuzzi (ITA) +00.624 17
8 F.  Massa (BRA) +00.634 16
9 J.  Button (ENG) +00.717 16
10 L.  Hamilton (ENG) +00.764 15
11 N.  Rosberg (GER) +00.770 15
12 S.  Buemi (SUI) +00.998 16
13 N.  Hülkenberg (GER) +01.053 15
14 V.  Petrov (RUS) +01.061 16
15 M.  Schumacher (GER) +01.170 14
16 J.  Alguersuari (ESP) +01.340 18
17 K.  Kobayashi (JPN) +01.475 16
18 P.  de la Rosa (ESP) +01.647 16
19 H.  Kovalainen (FIN) +03.251 19
20 J.  Trulli (ITA) +03.376 20
21 T.  Glock (GER) +03.903 17
22 L.  Di Grassi (BRA) +04.302 18
23 B.  Senna (BRA) +04.559 18
24 K.  Chandhok (IND) +04.570 19

źródło: www.eurosport.pl

piątek, 25 czerwca 2010
GP Europy piątkowe treningi

Drugi trening dość niespodziewanie wygrał faworyt gospodarzy, Fernando Alonso. Jednocześnie w porównaniu do pierwszego treningu swoje pozycje znacznie poprawiły bolidy Red Bulla, które zajęły dwa kolejne miejsca za Alonso

1 F.  Alonso (ESP) 1:39.283 33
2 S.  Vettel (GER) +00.056 27
3 M.  Webber (AUS) +00.144 29
4 N.  Rosberg (GER) +00.367 22
5 L.  Hamilton (ENG) +00.466 24
6 R.  Kubica (POL) +00.597 28
7 F.  Massa (BRA) +00.664 22
8 A.  Sutil (GER) +00.737 30
9 J.  Button (ENG) +00.746 27
10 R.  Barrichello (BRA) +00.891 33
11 M.  Schumacher (GER) +01.004 24
12 V.  Liuzzi (ITA) +01.104 33
13 V.  Petrov (RUS) +01.335 29
14 K.  Kobayashi (JPN) +01.623 34
15 P.  de la Rosa (ESP) +01.662 30
16 S.  Buemi (SUI) +01.832 35
17 N.  Hülkenberg (GER) +02.088 30
18 J.  Alguersuari (ESP) +02.174 36
19 H.  Kovalainen (FIN) +02.088 31
20 J.  Trulli (ITA) +03.710 30
21 T.  Glock (GER) +04.528 14
22 L.  Di Grassi (BRA) +04.571 27
23 B.  Senna (BRA) +04.812 24
24 K.  Chandhok (IND) +05.283 21
źródło: www.eurosport.pl

zdjęcie: www.interia.pl


Pierwszy trening przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Europy na torze w Walencji już za nami. Z bardzo dobrej strony pokazał się Nico Rosberg, który korzystając z kanału F wygrał pierwszy trening. Kubica zajął bardzo dobre 4 miejsce.

1 N.  Rosberg (GER) 1:41.175 16
2 L.  Hamilton (ENG) +00.164 19
3 J.  Button (ENG) +00.208 21
4 R.  Kubica (POL) +00.540 20
5 F.  Massa (BRA) +01.007 21
6 S.  Vettel (GER) +01.041 24
7 M.  Webber (AUS) +01.100 17
8 M.  Schumacher (GER) +01.137 18
9 F.  Alonso (ESP) +01.246 22
10 R.  Barrichello (BRA) +01.288 21
11 N.  Hülkenberg (GER) +01.532 23
12 V.  Petrov (RUS) +01.787 17
13 S.  Buemi (SUI) +02.135 23
14 V.  Liuzzi (ITA) +02.205 19
15 P.  de la Rosa (ESP) +02.222 21
16 P.  di Resta (SCO) +02.262 18
17 K.  Kobayashi (JPN) +02.554 21
18 J.  Alguersuari (ESP) +03.008 21
19 H.  Kovalainen (FIN) +03.316 21
20 T.  Glock (GER) +04.478 23
21 B.  Senna (BRA) +05.948 17
22 J.  Trulli (ITA) +06.110 18
23 C.  Klien (AUT) +06.168 14
24 L.  Di Grassi (BRA) +05.181 24

źródło: www.eurosport.pl

czwartek, 24 czerwca 2010
Grand Prix Europy

Po zawodach w Kanadzie czas na powrót do Hiszpanii i moim zdaniem najnudniejszy, acz jeden z bardziej malowniczych wyścigów w kalendarzu. Zasadnicze pytanie czy będzie 8. kolejny różny zwycięzca Grand Prix w sezonie, czy seria zostanie przerwana? Oby nie!

Tor: Walencja

Długość toru: 5,419 km 

Liczba okrążeń: 57

Pierwszy wyścig: 2008

Grand Prix w Walencji: 4

Rekord okrążenia: Timo Glock 1.38,683 (2009r.)

Najszybsze okrążenie w 2011: Sebastian Vettel 1.41,852

Pole Position w 2011: Sebastian Vettel 1.36,975

Poprzedni zwycięzcy: Massa ('08), Barrichello ('09), Vettel ('10-'11)

Program weekendu:

Piątek: I sesja treningowa 10:00* ; II sesja treningowa 14:00*

Sobota: III sesja treningowa 11:00*; Kwalifikacje 14:00**

Niedziela: Wyścig 14:00**

*- na żywo, Polsat Sport extra; **- na żywo, Polsat


wtorek, 22 czerwca 2010
David Coulthard

Jeden z tych niezapomniach kierowców w ostatnich latach, którzy nigdy nie zdobyli mistrzowskiego tytułu, trafiając na erę Schumachera. Przez lata jeździł dla McLarena wraz z Miką Hakkinenem.

Data i miejsce urodzenia: 27.3.1971, Twynholm (Szkocja)

Tytuły Mistrza Świata: -

Tytuły Wicemistrza Świata: 1 (2001r.)

Liczba startów: 247

Liczba sezonów w F1: 15

Debiut w GP: Hiszpania 1994

Ostatnie GP: Brazylia 2008

Punkty w F1: 535

Pierwsze punkty w F1: Kanada 1994

Zwycięstwa w GP: 13

Pierwsze zwycięstwo: Portugalia 1995

Ostatnie zwycięstwo: Australia 2003

Miejsca na podium: 62

Pierwsze podium: Portugalia 1994

Pole Position: 12

Pierwsze Pole Position: Argentyna 1995

Najszybsze okrążenia: 18

Pierwsze najszybsze okrążenie: Niemcy 1994

Rekordy: 7 miejsce w historii F1 pod względem liczby zdobytych pkt. (stan na 22.6.2010r.)

Zespoły w F1: Williams (1994-95), McLaren (1996-2004), Red Bull (2005-08)

Inne sukcesy: 4 x Trzecie miejsce w Mistorzstwach Świata F1 (1995r., 1997-98, 2000r.); Trofeum Lorenzo Bandiniego w 1995 roku

Strona: www.davidcoulthard.co.uk

Obecne zajęcie: komentator stacji BBC oraz starty w serii wyścigowej DTM Mercedesem AMG C-Klassa

Kilka słów o: Szkot z pochodzenia, Davida swoją karierą spina pewien okres w historii występów brytyjskich kierowców. Od zdobycia mistrzowskiego tytułu przez Hilla do pojawienia się Hamilton, przez 10lat, sympatie wyspiarskich kibiców skierowane były na Coultharda. Do tej pory jeśli chodzi o liczbę zdobytych punktów w F1 jest on najlepszym brytyjskim kierowcą. Lewis, nawet przy nowym systemie punktowania potrzebuje jeszcze kilku wyścigów, aby go wyprzedzić. Najlepsze lata spędził jeżdżąc w McLarenie u boku najpierw Hakkinena, a potem Raikkonena. Narzekał czasem na faworyzowanie Hakkinena. Do historii przeszła jego stłuczka z Schumacherem podczas GP Belgii na torze Spa w 1998 roku. Kiedy to w strugach deszczu próbując ustąpić miejsca Niemcowi, niechcący wjechał mu pod koła, przez co obaj odpali z wyścigu. Wściekły Michael mało go nie pobił w paddocku, za ten manewr.

 
1 , 2 , 3
O autorze
F1 Racing
Renault F1 lotus racing shop
Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl Użyto Bloxie