To pasja, prędkość i poświęcenie stanowią o jej wyjątkowości.
poniedziałek, 31 maja 2010
i po...

Grand Prix Turcji za nami i co dalej? Po zdarzeniu, które miało miejsce na 40 okrążeniu wyścigu rozgrywanego na Istanbul Park, zapanowała dziwna pustka i przygnębienie.

Można by w nieskończoność analizować zapis kamer pokładowych Vettela i Webbera, jednak odpowiedź na to kto zawinił nie jest aż tak ważna, jak odpowiedź na pytanie, co dalej? Fakt, iż Mark nie wykonywał żadnych ruchów, kiedy Vettel go mijał również nie pozostaje bez znaczenia. Martwi mnie postawa młodego Niemca, który rok temu w podobny sposób spowodował kolizję z Robertem Kubicą, podczas Grand Prix Australii. Widać, iż szykowany na następcę Schumachera, Sebastian przejął od legendarnego mistrza jak najgorsze wzorce. Nawiązał tym samym do słynnych kolizji Michaela z Damonem Hillem podczas walki o mistrzostwo w latach 1994-1995. Z kolei takiej postawa wobec kolegi z zespołu przypomina walkę wewnątrz McLarena pomiędzy Ayrtonem Senną, a Alanem Prostem, z lat 1988-1989. Wszystko to nie wróży dobrze zespołowi Red Bull Racing, a przed jego szefem, Christianrem Hornerem bardzo trudne zadanie. Oczywiście kierowcy zaprzeczają jakoby można było mówić o jakimkolwiek konflikcie, jednak fakty mówią same za siebie. Vettel, który przez ostatnie trzy wyścigi pozostawał w cieniu Webbera, nie był w stanie znieść tego. Nie świadczy to najlepiej o jego charakterze i podejściu do zespołu, jako całości. To co zrobił było skrajnie nieodpowiedzialne i pozbawiło zespół pewnej, podwójnej wygranej. Sebastian od zawsze był ,,pupilkiem" całego koncernu Red Bull i jako cudowne dziecko niemieckiej motoryzacji miał być gwiazdą w austriackim zespole. Webber podobnie jak Coulthard wcześniej to ,,najemnicy" do ciężkiej pracy i wspierania. Jednak w tym sezonie to Mark jest w życiowej formie i ma szansę nawiązać do sukcesów byłych australijskich mistrzów F1. Wszystko zależy od podejścia zespołu, a raczej mądrości Hornera, który albo ukróci naganne zachowanie Vettela, albo pozbędzie się w przyszłym sezonie, głównego faworyta do mistrzowskiej korony w tym roku. Jak powinien postąpić szef zepołu, niech za zły przykład świadczy wojna Hamiltona z Alonso. Schumacher tak jak Juan Manuel Fangio rodzi się raz na kilkadziesiąt lat i nie ujmując szacunku dwukrotnym czy trzykrotnym mistrzom świata, ale naprawdę wielcy i wyjątkowi kierowcy rodzą się bardzo ale to bardzo rzadko i to nawet w historii F1.

zdjęcie: www.inetria.pl

Na koniec chcę pogratulować dobrego wyniku zespołowi Mercedes GP, widać iż ich forma powoli rośnie oraz dobrego 6 miejsca Robertowi Kubicy, jak i całemu zespołowi Renault. Nie mniej w świetle wydarzeń związanych z zespołem Red Bulla sukcesy innych zespołów cieszą mniej. Najlepiej świadczy o tym małe okazywanie radość przez Lewisa Hamiltona z pierwszego zwycięstwa w sezonie.

niedziela, 30 maja 2010
tabela kierowcy

Klasyfikacja kierowców po 7 z 19 eliminacji


1 Mark Webber

RBR-Renault 93
2 Jenson Button

McLaren-Mercedes
88
3 Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes 84
4 Fernando Alonso

Ferrari 79
5 Sebastian Vettel

RBR-Renault
78
6 Robert Kubica

Renault 67
7 Felipe Massa

Ferrari 67
8 Nico Rosberg

Mercedes GP
66
9 Michael Schumacher

Mercedes GP
34
10 Adrian Sutil

Force India-Mercedes
22
11 Vitantonio Liuzzi

Force India-Mercedes
10
12 Rubens Barrichello

Williams-Cosworth 7
13 Vitaly Petrov

Renault
6
14 Jaime Alguersuari

STR-Ferrari
3
15 Sebastian Buemi

STR-Ferrari 1
16 Kamui Kobayashi

BMW Sauber-Ferrari
1
17 Nico Hulkenberg

Williams-Cosworth
1
18 Pedro de la Rosa

BMW Sauber-Ferrari
0
19 Heikki Kovalainen

Lotus-Cosworth 0
20 Karun Chandhok

HRT-Cosworth 0
21 Lucas di Grassi

Virgin-Cosworth 0
22 Jarno Trulli

Lotus-Cosworth
0
23 Bruno Senna

HRT-Cosworth 0
24 Timo Glock

Virgin-Cosworth
0


tabela zespoły

Klasyfikacja zespołów po 7 z 19 eliminacji


1 McLaren-Mercedes 172
2 RBR-Renault 171
3 Ferrari
146
4 Mercedes GP
100
5 Renault 73
6 Force India
32
7 Williams-Cosworth
8
8 STR-Ferrari 4
9 BMW Sauber-Ferrari
1
10 Lotus-Cosworth
0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0


GP Turcji wyścig

Dominacja zespołu Red Bull Racing przełamana! Dzięki kolizji bolidów Webbera i Vettela, zwycięstwo przypadło Hamiltonowi, Button był drugi, Webber trzeci, a Vettel nie ukończył wyścigu. Kubica jechał równym tempem po 6 miejsce, zaś Petrov miał najlepszy czas okrążenia ze wszystkich kierowców! Niestety punktów Rosjanin nie zdobył.

1 L.  Hamilton (ENG)
58
2 J.  Button (ENG) + 2.645 58
3 M.  Webber (AUS) + 21.8 58
4 M.  Schumacher (GER) + 35.0 58
5 N.  Rosberg (GER) + 35.7 58
6 R.  Kubica (POL) + 37.4 58
7 F.  Massa (BRA) + 38.2 58
8 F.  Alonso (ESP) + 48.6 58
9 A.  Sutil (GER) + 49.5 58
10 K.  Kobayashi (JPN) + 1:04.2 58
11 P.  de la Rosa (ESP) + 1:05.0 58
12 J.  Alguersuari (ESP) + 1:06.1 58
13 V.  Liuzzi (ITA)
57
14 R.  Barrichello (BRA)
57
15 V.  Petrov (RUS)
57
16 S.  Buemi (SUI)
57
17 N.  Hülkenberg (GER)
57
18 T.  Glock (GER) na 1. okrążeniu 56
19 L.  Di Grassi (BRA) *at 2 laps 55
20 K.  Chandhok (IND) *at 5 laps (DNF) 52
21 B.  Senna (BRA) *at 11 laps (DNF) 46
22 S.  Vettel (GER) *at 18 laps (DNF) 39
23 H.  Kovalainen (FIN) *at 24 laps (DNF) 33
24 J.  Trulli (ITA) *at 25 laps (DNF) 32

źródło: www.eurosport.pl

zdjęcie: www.interia.pl

sobota, 29 maja 2010
przed...

Kolejny raz kwalifikacje wygrał zespół Red Bull Racing i w zasadzie jeśli chodzi o ten zespół to praktycznie wszystko co można o nim powiedzieć.

Postęp:

1.Renault: Widać, iż ten zespół dokonał zdecydowanego postępu, w stosunku do początku sezonu. Nie świadczy o tym tylko podium zdobyte podczas Grand Prix Monaco, gdyż w znacznej mierze jest to zasługa samych umiejętności Kubicy oraz faktu, iż zna on bardzo dobrze i lubi ten tor. Jednak ten weekend na torze w Stambule, który zna z kolei Petrov, gdyż wygrał tutaj rok temu w serii GP2, po raz pierwszy w tym sezonie obaj kierowcy Renault brali udział w ostatniej części kwalifikacji. Daje to nadzieję, iż drugi raz w tym roku i Kubica, i Petrov zdobędą punkty dla zespołu. Najwyraźniej rozmowy kierownictwa Renault z Rosjaninem przyniosły spodziewane efekty, co zaowocowała zwyżką formę i poprawą jazdy Witalija, który zajał dziewiąte miejsce podczas dzisiejszych kwalifikacji. Miejmy nadzieję, iż dalszy, stopniowy rozwój przyczyni się do zdecydowanej poprawy osiągów bolidów Renault i dołączą one do ścisłej czołówki jak w sezonie 2005-2006. Szczególnie, że w świetle ostatnich komentarzy oraz wypowiedzi szefa zespołu Scuderia Ferrari, Stefano Domenicali, iż Felipe Massa zostanie we włoskim zespole na kolejny sezon, szanse Roberta Kubicy na przejście do stajni Ferrari zmalały niemal do zera.

2.Mercedes GP: Drugi zespół, po Renault, który systematycznie poprawia osiągi swoich bolidów. Najlepiej świadczą o tym miejsce, które zajęli ich kierowcy podczas dzisiejszych kwalifikacji. Schumacher był piąty, a Rosberg szósty. Michael stracił mniej niż jedną dziesiątą sekundy do Jenson Buttona, który był czwarty. Rosberg stracił mniej więcej tyle samo do Schumachera, co ten do Jensona. O ile mnie pamięć nie myli, drugi raz w tym sezonie były siedmiokrotny mistrz świata był lepszy w kwalifikacjach od swojego młodszego kolegi z zespołu. Widać, iż Michael stopniowo wraca do formy i potrzebował czasu, ażeby ponownie ,,wjeździć" się w bolid Formuły 1. O tym, że bardzo się stara i pracuje za równo nad poprawą bolidu od strony technicznej, jak i stara się osiągnąć maksymalnie dobry wynik na torze, świadczy wypadnięcie z toru na ostatnim okrążeniu podczas kwalifikacji. Schumacher w bardzo szybkim zakręcie nie zdjął nogi z gazu, chcą przejechać go jak najszybciej, niestety było to ponad obecne możliwości bolidu. Klasę kierowcy potwierdza sposób w jaki bez problemu wyprowadził samochód z poślizgu i nie uderzył w barierę okalającą tor.

zdjęcie: www.interia.pl

3.HRT: Pierwszy raz w tym sezonie na ostatnich miejscach w kwalifikacjach nie byli obaj kierowcy hiszpańskiego zespołu. Bruno Sennie udało się uzyskać lepszy czas od swojego rodaka, Lucasa di Grassi, a tym samym zajął 22 miejsce. Czy był to tzw. wypadek przy pracy kierowcy zespołu Virgin czy raczej przebłysk geniuszu bratanka słynnego Ayrtona Senny, a może postęp w rozwoju bolidu HRT? Przekonamy się o tym podczas kolejnych Grand Prix, jednak jak to bywa w życiu prawda leży pewnie po środku i na dobry wynik złożyło się kilka czynników.

Kryzys:

1.Alonso i Ferrari: Niewiadomo co się dzieje z byłym dwukrotnym mistrzem świata. Drugie z rzędu nieudane kwalifikacje, co prawda nadrabia to w trakcie wyścigu szaleńczą jazdą, tak jak to miało miejsce w Monako, gdzie przebijał się przez całą stawkę, na bardzo dobre 6 miejsce. Jednaka taka strategia poza uatrakcyjnieniem wyścigu dla kibiców, którzy lubią kiedy jest dużo walki i często kierowcy wyprzedzają rywali, skreśla Alonso z walki o mistrzowski tytuł. Poza tym pościgi z końca stawki i częste wyprzedzanie dużo bardziej eksploatują bolid, a przede wszystkim silnik. Właśnie z awariami silników zmagało się Ferrari od początku sezonu, co w połączeniu z ostatnimi problemami Hiszpana, spowodowało iż Scuderia wypadła ze ścisłej czołówki zespołów, takich jak Red Bull i McLaren, a momentami nawet samochody Mercedesa i Renault są wyżej niż bolidy Ferrari. Ciekawostką jest też postawa Felipe Massy podczas tego weekend Grand Prix. W tygodniu dostał wsparcie od szefa zespołu w postaci zapewnienia, iż zostanie na przyszły sezon w Ferrari. Należałoby sądzić, iż uspokojony i podbudowany tym faktem Massa będzie dobrze się prezentował w Turcji, na torze gdzie zwyciężał przecież trzy raz z rzędu! w latach 2006-2008. Tym czasem Brazylijczyk uplasował się na 8 miejscu, za Robertem Kubicą. Dla mnie jest to co najmniej dziwna sytuacja i świadczy o pewnych wewnętrznych problemach zespołu. Czy jest to wynik słabości bolidu? Czy może efekt zaciętej, wewnętrznej rywalizacji pomiędzy Alonso, a Massa? Czy może raczej brak odpowiedniego szefa zespołu? Czas pokaże...


GP Turcji kwalifikacje i ostatni trening

Siódme kwalifikacje w sezonie i kolejny raz najlepszy był bolid zespołu Red Bull Racing. Mark Webber po raz trzeci z rzędu wygrał kwalifikacje, a czwarty raz w tym sezonie. Wszystko wskazuje, że to może być jego, a nie Vettela mistrzowski sezon.

1 M.  Webber (AUS) 1:26.295 18
2 L.  Hamilton (ENG) +00.138 18
3 S.  Vettel (GER) +00.465 18
4 J.  Button (ENG) +00.486 18
5 M.  Schumacher (GER) +00.562 19
6 N.  Rosberg (GER) +00.657 18
7 R.  Kubica (POL) +00.744 19
8 F.  Massa (BRA) +00.787 18
9 V.  Petrov (RUS) +01.135 21
10 K.  Kobayashi (JPN) +01.827 17
11 A.  Sutil (GER) +00.796 18
12 F.  Alonso (ESP) +00.883 14
13 P.  de la Rosa (ESP) +01.150 14
14 S.  Buemi (SUI) +01.544 15
15 R.  Barrichello (BRA) +01.663 14
16 J.  Alguersuari (ESP) +01.811 16
17 N.  Hülkenberg (GER) +02.112 15
18 V.  Liuzzi (ITA) +01.891 8
19 J.  Trulli (ITA) +03.170 13
20 H.  Kovalainen (FIN) +03.452 11
21 T.  Glock (GER) +03.677 9
22 B.  Senna (BRA) +04.199 9
23 L.  Di Grassi (BRA) +04.922 9
24 K.  Chandhok (IND) +04.993 10

źródło: www.eurosport.pl

zdjęcie: www.interia.pl


Ostatni trening przed kwalifikacjami do wyścigu o Grand Prix Turcji wygrał Sebastian Vettel. Robert zanotował piąty czas, a Petrov był dopiero dziesiąty.

1 S.  Vettel (GER) 1:27.086 18
2 N.  Rosberg (GER) +00.273 16
3 L.  Hamilton (ENG) +00.310 14
4 M.  Webber (AUS) +00.467 15
5 R.  Kubica (POL) +00.698 20
6 F.  Alonso (ESP) +00.775 18
7 M.  Schumacher (GER) +00.793 16
8 J.  Button (ENG) +00.877 17
9 F.  Massa (BRA) +00.883 20
10 V.  Petrov (RUS) +01.258 18
11 S.  Buemi (SUI) +01.524 22
12 P.  de la Rosa (ESP) +01.566 21
13 J.  Alguersuari (ESP) +01.648 21
14 K.  Kobayashi (JPN) +01.950 20
15 N.  Hülkenberg (GER) +01.958 18
16 V.  Liuzzi (ITA) +02.125 15
17 R.  Barrichello (BRA) +02.219 14
18 J.  Trulli (ITA) +03.532 19
19 H.  Kovalainen (FIN) +03.798 22
20 T.  Glock (GER) +04.255 21
21 L.  Di Grassi (BRA) +05.094 16
22 B.  Senna (BRA) +05.144 22
23 K.  Chandhok (IND) +05.676 19
24 A.  Sutil (GER)
1

źródło: www.eurosport.pl

piątek, 28 maja 2010
GP Turcji piątkowe treningi

Drugi trening wygrał Jenson Button, ponownie obaj kierowcy Renault byli w czołówce, ale wyniki były troche gorsze. Wyprzedziło ich więcej bolidów, czołowych czterech zespołów.

1 J.  Button (ENG) 1:28.280 30
2 M.  Webber (AUS) +00.098 24
3 S.  Vettel (GER) +00.310 27
4 L.  Hamilton (ENG) +00.392 32
5 F.  Alonso (ESP) +00.445 30
6 N.  Rosberg (GER) +00.634 22
7 M.  Schumacher (GER) +00.694 22
8 R.  Kubica (POL) +00.945 34
9 V.  Petrov (RUS) +01.221 36
10 F.  Massa (BRA) +01.340 26
11 A.  Sutil (GER) +01.349 16
12 N.  Hülkenberg (GER) +01.707 17
13 K.  Kobayashi (JPN) +01.773 34
14 P.  de la Rosa (ESP) +01.896 34
15 S.  Buemi (SUI) +02.106 32
16 V.  Liuzzi (ITA) +02.347 28
17 R.  Barrichello (BRA) +02.486 32
18 J.  Alguersuari (ESP) +02.653 37
19 H.  Kovalainen (FIN) +03.330 37
20 L.  Di Grassi (BRA) +04.733 28
21 J.  Trulli (ITA) +04.801 11
22 T.  Glock (GER) +05.032 29
23 B.  Senna (BRA) +05.140 35
24 K.  Chandhok (IND) +05.460 25

źródło: www.eurosport.pl

zdjęcie: www.interia.pl


Bardzo dobra postawa obu kierowców Renault, podczas pierwszego treningu. Kubica był 6, a Petrov 7. Zaskakuje rewelacyjne, trzecie miejsce byłego siedmiokrotnego mistrza świata Michaela Schumachera.

1 L.  Hamilton (ENG) 1:28.653 20
2 J.  Button (ENG) +00.962 21
3 M.  Schumacher (GER) +01.097 24
4 N.  Rosberg (GER) +01.202 25
5 S.  Vettel (GER) +01.214 30
6 R.  Kubica (POL) +01.408 23
7 V.  Petrov (RUS) +01.412 24
8 M.  Webber (AUS) +01.444 26
9 F.  Alonso (ESP) +01.641 20
10 A.  Sutil (GER) +01.848 17
11 K.  Kobayashi (JPN) +01.962 20
12 V.  Liuzzi (ITA) +02.200 21
13 F.  Massa (BRA) +02.214 22
14 S.  Buemi (SUI) +02.358 24
15 P.  de la Rosa (ESP) +02.585 18
16 N.  Hülkenberg (GER) +02.702 23
17 R.  Barrichello (BRA) +02.811 19
18 J.  Alguersuari (ESP) +03.082 27
19 H.  Kovalainen (FIN) +03.508 24
20 J.  Trulli (ITA) +04.337 23
21 K.  Chandhok (IND) +06.223 13
22 L.  Di Grassi (BRA) +06.484 21
23 T.  Glock (GER) +06.930 15
24 S.  Yamamoto (JPN) +07.484 26

źródło: www.eurosport.pl

czwartek, 27 maja 2010
Grand Prix Turcji

Po wyścigach na Antypodach i Azji czas na Grand Prix Turcji, które w tym roku otwiera europejską część Formuły 1. Miejmy nadzieję, iż tegoroczny wyścig będzie nie mniej emocjonujący jak zeszłoroczny.

Tor: Stambuł

Długość toru: 5,338 km 

Liczba okrążeń: 58

Pierwszy wyścig: 2005

Grand Prix w Turcji: 6

Rekord okrążenia: Juan Pablo Montoya 1.24,770 (2005 r.)

Najszybsze okrążenie w 2010: Witalij Pietrow  1.29,165

Pole Position w 2010: Mark Webber 1.26,295

Poprzedni zwycięzcy: Raikkonen ('05), Massa ('06-'08), Button ('09), Hamilton ('10)

Program weekendu:

Piątek: I sesja treningowa 10:00 (9:00 czas PL); II sesja treningowa 14:00 (13:00 czas PL)*

Sobota: III sesja treningowa 10:00 (9:00 czas PL)*; Kwalifikacje 14:00 (13:00 czas PL)**

Niedziela: Wyścig 14:00 (13:00 czas PL)**

*- na żywo, Polsat Sport extra; **- na żywo, Polsat


poniedziałek, 17 maja 2010
... i po

Niezwykły wyścig za nami, czas na kilka słów podsumowania, najbardziej prestiżowego Grand Prix sezonu.

Na temat jazdy Robert Kubica wczoraj popołudniu i dzisiaj przez cały dzien powiedziano wiele, tak wiele, że w zasadzie nie wiadomo, co można jeszcze powiedzieć. Bez wątpienia był to najbardziej udany weekend dla zespołu Renault w tym sezonie. Co prawda w Australii Kubica skończył wyścig o jedną pozycję wyżej, jednak tam dużą rolę odegrała pogoda, odpowiedni dobór opon oraz błędy innych kierowców. W Monako Robert jako jedyny był w stanie regularnie utrzymywać tempo bolidów Red Bulla, które przez ostatnie wyścigi były poza zasięgiem konkurencji. Gdyby nie drobny błąd na starcie można gdybać czy Robertowi udałoby się utrzymać drugą lokatę przed Vettel. Sądzę, że byłoby to bardzo trudne, a czterokrotny wyjazd samochodu bezpieczeństwa na tor, niwelował przewagę uciekającej czołówki nad resztą stawki. Pamiętając jak się skończyła walka na torze pomiędzy Kubicą a Vettelem podczas Grand Prix Australii rok temu, można przypuszczać, że doszłoby do kolizji między nimi. Podsumowując, zespół Renault robi postępy z wyścigu na wyścig, a Robert po raz kolejny pokazał swoją klasę.

zdjęcie: www.interia.pl

Wielkie słowa uznania należą się zespołowi Red Bulla, za kolejne podwójne zwycięstwo w tym sezonie. Genialne rezultaty w kwalifikacjach nareszcie przełożyły się na wyniki w wyścigach, a i awarie nie trapią już ich bolidów, tak jak to miało miejsce na początku sezonu.

Równie wspaniały weekend jak Kubica czy zespół Red Bulla, wbrew pozorom miał Fernando Alonso. Po mimo rozbicie bolidu podczas trzeciego treningu, a tym samym niemożności udziału w kwalifikacjach i konieczności startu z pit lane, osiągnął rewelacyjne szóste miejsce. Manewry wyprzedzania jakie zaprezentował nam Alonso przypominały wyścigi Schumachera z lat jego świetności, albo chociaż z Grand Prix Brazylii w 2006 roku. Fernando tym występem pokazał niesamowitą klasę oraz opanowanie. Wyprzedzanie na tak trudnym torze jak Monako, to prawdziwa sztuka i tylko nieliczni mistrzostwie są w stanie to osiągnąć.

Na koniec warto wspomnieć, iż Michael Schumacher za wyprzedzenie Alonso na ostatnim okrążeniu, w sposób niezgodny z przepisami, dostał od stewardów karę 20sekund, która doliczona do jego wyniku cofnęła go z 6 na 12 miejsce. Szef Mercedes GP Ross Brawn, zapowiedział odwołanie od tej decyzji sędziów.

niedziela, 16 maja 2010
tabela kierowcy

Klasyfikacja kierowców po 6 z 19 eliminacji


1 Mark Webber

RBR-Renault 78
2 Sebastian Vettel

RBR-Renault
78
3 Fernando Alonso

Ferrari 75
4 Jenson Button

McLaren-Mercedes 70
5 Felipe Massa

Ferrari
61
6 Robert Kubica

Renault 59
7 Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes 59
8 Nico Rosberg

Mercedes Benz GP Ltd
56
9 Michael Schumacher*

Mercedes Benz GP Ltd
22
10 Adrian Sutil

Force India-Mercedes
20
11 Vitantonio Liuzzi

Force India-Mercedes
10
12 Rubens Barrichello

Williams-Cosworth 7
13 Vitaly Petrov

Renault
6
14 Jaime Alguersuari

STR-Ferrari
3
15 Sebastian Buemi

STR-Ferrari 1
16 Nico Hulkenberg

Williams-Cosworth
1
17 Pedro de la Rosa

BMW Sauber-Ferrari
0
18 Kamui Kobayashi

BMW Sauber-Ferrari
0
19 Heikki Kovalainen

Lotus-Cosworth 0
20 Karun Chandhok

HRT-Cosworth 0
21 Lucas di Grassi

Virgin-Cosworth 0
22 Bruno Senna

HRT-Cosworth
0
23 Jarno Trulli

Lotus-Cosworth 0
24 Timo Glock

Virgin-Cosworth
0

* tabela uwzględnie karę 20s dla Schumachera po wyścigu i jego przesunięcie na 12 miejsce w klasyfikacji końcowej GP Monaco.


 
1 , 2 , 3
O autorze
F1 Racing
Renault F1 lotus racing shop
Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl Użyto Bloxie