To pasja, prędkość i poświęcenie stanowią o jej wyjątkowości.
piątek, 30 kwietnia 2010
Sekrety Jensona Buttona

A oto część wywiadu jakiego udzielił Jenson jakiś czas temu jednemu z portali. Dowiecie się z niego m.in. o jego młodzieńczym zainteresowaniu muzyką reggae,  o tym jakie to uczucie być mistrzem świata i wiele, wiele innych rzeczy.

Czy jesteś typem człowieka, który ma ,,plan B"?

Nie, nigdy nie mam ,,planu B". To oczywiście jedna z moich słabości.

Jaka jest Twoja ulubiona używka?

Wygrywanie jest najlepszą używką. Skok adrenaliny, kiedy wygrywasz.

Kto jest Twoją wymarzoną ,,randką"?

Nie mam wymarzonej randki. Mam dziewczynę i jestem na niej skupiony.

Jak film Cie wzrusza do łez?

Niewiele jest takich. Ostatnio prawie płakałem na ,,Pamiętniku" i również ,,Na szybki jak błyskawica...", nie to ostatnie to był żart.

Czego się boisz?

Nie lubię rekinów i przegrywać, tak mnie się zdaje. To całkowite przeciwieństwo wygrywania.

Jaką książkę czytałeś ostatnio?

,,Breaking Vegas", która jest o hazardzie.

Jaki był Twój największy mandat za przekroczenie prędkości (nie w F1)?

Myślę, że to było 500 funtów, coś koło 600 euro. To było w 2000 roku. Nie pamiętam o ile  przekroczyłem dozwoloną prędkość.

Pięć rzeczy, których nie znosisz?

Kiedy pada i nie masz parasola. Tłustego jedzenia, nienawidzę tłustego jedzenia. Nienawidzę przegrywać, tak jak ekonomii i ludzi, którzy są nastawieni negatywnie.

Czy kiedykolwiek farbowałeś włosy?

Zrobiłem to kiedy byłem młodszy, miałem około 14 lat. Ufarbowałem je z przodu na mocny blond. Wyglądało to strasznie.

Jaka była pierwsza płyta CD, którą kupiłeś?

To był zespół, który nazywał się UB40. To było dawno temu. Singiel nazywał się ,,Rat in the kitchen".

Czy masz gdzieś jakiś tatuaż albo kolczyk?

Żadnych kolczyków. Aktualnie mam trzy tatuaże, ale będę miał czwarty kiedy dotrę do Japonii. Co dwa z nich znaczą nie moge Ci powiedzieć, to poufne i napisane w jęzku japońskim. Jeden to oczywiście guzik (button przyp.red.).


Co mówili o Tobie nauczyciele na wywiadówkach?

Wiesz co Ci powiem, nie byłem taki zły na lekcjach ale miałem problem żeby się skupić. Mój umysł był zajęty myśleniem o czymś innym - zawsze myślałem o wyścigach.

Twoi idole z dzieciństwa?

Kimś kogo naprawdę podziwiałem był Alan Prost, jego styl jazdy. Podziwiałem też Nigela (Mansella), którego również było miło oglądać. Poza Formułą 1 nie było właściwie nikogo więcej.

Czy masz jakieś zachcianki?

Piękne samochody! Kocham banoffi pie (rodzaj deseru przyp.red.) ale nie jadam go często, więc mam czyste sumienie.

Kolekcjonujesz coś?

Samochody i zegarki, typowy nawyk kierowcy wyścigowego.

Za co oddałbyś życie?

Za nic, z wyjątkiem mojej rodziny.

Jaki był Twój najgorszy zakup?

Kupiłem przezroczyste buty. Z jakiegoś powodu uważałem, że będą wyglądać dobrze. Były plastikowe i całkowicie przezroczyste. Wkładałeś je i widziałeś swoje stopy. To było odrażające, oddałem je przyjacielowi.

Jaką lubisz kawę?

Lubię macchiato, z jedną torebką cukru.

Jaki jest Twój idealny niedzielny poranek (jak nie ma wyścigu)?

Może uprawianie triathlonu. Nie uprawiam go za często, ale lubię zmusić swoje ciało i siebie do maksymalnego wysiłku. Albo spędzić czas z przyjaciółmi i rodziną oraz moją dziewczyną. Relaksując się, może na plaży albo wspinając się w górach.

Jaki był Twój pierwszy samochód?

To był motorower. Mała Yamaha 50cc, kiedy miałem siedem lat. Byłem bardzo szczęśliwy.

Jaki był najbardziej kompromitujący błąd jaki popełniłeś?

Nie wiem. Jestem pewien, że było ich wiele, moi przyjaciele mogliby wymienić je od razu. Ja staram się ich nie pamiętać!

Co umiesz najlepiej ugotować?

Makaron jest prosty. Każdy umie ugotować makaron. To tyle jeśli chodzi o mnie, umiem zrobić sos z niczego.

Kiedy ostatni raz naprawdę się wkurzyłeś?

Myślę, że ostatni raz wkurzyłem się na siebie rok temu w Brazylii, podczas kwalifikacji. Byłem całkiem wkurzony, z powodu wyboru opon jakiego dokonałem. Wtedy byłem naprawdę zły. Myślałem, że mistrzostwo może się wyśliznąć. To był dla mnie ważny dzień.

źródło: www.formula1.com

sobota, 24 kwietnia 2010
Skąd pochodzą kierowcy w F1?

Czy zastanawialiście się kiedyś z jakich krajów pochodząc kierowcy najczęściej startujący w Formule 1? albo czy dany kraj miał kiedykolwiek swojego przedstawiciela w tej serii wyścigowej. Oto nietypowe zestawienie kierowców pod względem kraju pochodzenia.

(kliknij w obrazek, aby powiększyć)

źródło: magazyn F1 Racing, numer 69, kwiecień 2010

piątek, 23 kwietnia 2010
Nowe kaski kierowców część II

Czas dokończyć wczorajszy wątek, zmian barw kasków przez niektórych kierowców. A oto kaski dwóch ostatnich, Timo Glocka i Heikki Kovalainena.

 

Po lewej kask Heikki Kovalainena z zeszłego roku kiedy był jeszcze parnterem Hamiltona w McLarenie. Po prawej zaś stronie nowy kask Fina, już w barwach nawiązujacych do nowego zespołu, Lotusa.



Po lewej stary kask Timo Glocka, z ubiegłego roku, jeszcze ze sponsorem poprzedniego zespołu młodego Niemca czyli Toyoty. Po prawej kask w jakim jeździ w tym roku, w zespole Virgin.


źródło: magazyn F1 Racing, numer 69, kwiecień 2010

czwartek, 22 kwietnia 2010
Nowe kaski kierowców część I

Nowy sezon w Formule 1 to także czas na zmiany. Poza nowymi przepisami, bolidami czy zespołami, niektórzy kierowcy postanowili też zmienić malowanie swoich kasków. Najczęściej wiązało się to ze zmianą zespołu przez kierowcę. Tak było w przypadku Alonso, Kubicy, Glocka, Rosberga czy Kovalainena. A teraz czas na prezentację kasków.

Po lewej kask Robert Kubicy z 2009 roku, kiedy jeszcze jeździł w zespole BMW Sauber. Po prawej zaś nowy kask Roberta, już w barwach zespołu Renault.


Po lewej kask Fernando Alonso z sezonu 2009, jeszcze w barwach Renault. Po prawej zaś nowy kask Hiszpana, po przejściu do zespołu Ferrari.


Po lewej kask Nico Rosberga z czasów kiedy jeździł w zespole Williamsa. Po prawej nowy kask, po przejściu w 2010 roku do zespołu Mercedes GP.


źródło: magazyn F1 Racing, numer 69, kwiecień 2010

poniedziałek, 19 kwietnia 2010
...i po

Grand Prix Chin już za nami, miał być bardzo nudny wyścig i taki był, ale tylko przez pierwsze pare okrążeń. Potem spadł deszcz, który wywrócił stawkę do góry nogami i uatrakcyjnił widowisko. Warto omówić kilka punktów.

1. Renault, postawa tego zespołu zasługuje na wielkie brawa. Wkońcu oba bolidy zajęły punktowane miejsca. Tym samym jest to wielki sukces Petrova, który zdobył swoje pierwsze punkty w karierze. Po raz drugi już w tym sezonie walczył na torze z Hamiltonem, a pod koniec wyścig popisał się udanym manewrem i wyprzedził samego Michaela Schumachera. Robert prezentował się bardzo dobrze na torze, nie miał szans podczas walki z Lewisem, niestety w boksach wyprzedził go też Alonso. Gdyby nie zła decyzja sędziów i długo przebywający na torze samochód bezpieczeństwa, Kubica z pewnością utrzymałby trzecią pozycję, gdyż miał dużą przewagę na resztą stawki.

2. Red Bull, kolejny raz udany początek wyścigu tak samo jak kwalifikacje, co prawda Alonso ubiegł obu kierowców Red Bulla na początku, jednak popełnił falstart. Niestety zła strategia  w kwestii doboru oponu, spowodowała, iż zespół zanotował jeden dodatkowy postój w boksach, który przyczynił się do zajęcia dalszych miejsc przez Vettela i Webbera.

3. McLaren, podwójne zwycięstwo zasługuje na uznanie jednocześnie jednak pewne kwestie budzą mocne kontrowersje. Przede wszystkim chodzi o postawę Lewisa Hamiltona na torze, który po raz kolejny pojechał niezgodnie z przepisami i nie poniósł za to żadnej kary! Zarówno wyprzedzenie Vettela na wjeździe do pitstopu, jaki i późniejszy wyjazd, po zmianie opon, tuż pod koła bolidu młodego Niemca, nie spowodował żadnej negatywnej reakcji ze strony sędziów poza ostrzeżeniem. Każdy inny kierowca w takiej sytuacji zostałby ukarany, jednak nie faworyt sędziów, Lewis. Kierowcy na spotkaniu z dyrektorem wyścigów Charlie Whitingiem stanowczo protestowali przeciwko takiej postawiej sędziów. Pan Whiting nie widział nic złego w tych manewrach, od dawna wiadomo, iż faworyzuje on Hamiltona. Zapowiedział też, iż jeśli podobne sytuacje powtórzą się na torze, to wobec takiego zawodnika będą wyciągnięte konsekwencje. Zawodnicy skwitowali to w następujący sposób, ,,Lewis nadużył przepisów, i uszło mu to na sucho. Kiedy jednak ktoś z nas zrobi coś podobnego dostanie surową karę..." Hamilton stwierdził, iż inni kierowcy są po prostu zazdrośni, gdyż jest on od nich dużo szybszy. Przypomina to sytuację z roku 2007, kiedy podobne wykroczenie uszły Lewisowi na sucho.


4. Michael Schumacher, bardzo smutno było patrzeć jak inni kierowcy mijają starego mistrza. Niestety cały czas Michael ma problem z bolidem. Co prawda Nico osiąga dobre wyniki w czołówce, a przecież teoretycznie mają identyczny sprzęt, jednak Schumache cały czas nie może znaleźć odpowiedniego rytmu jazdy i ustawienia samochodu. Nie wierzę, aby nagle przestał szybko jeździć, fizycznie jego forma na pewno też jest bez zarzut. Problem stanowi wyważenie bolidu, a raczej jego tendencja do podsterowności, czego bardzo nie lubi Michael, stąd gorsze wyniki.

5.Ferrari, jak dla mnie był to kolejny rozczarowywujący wyścig Scuderii. Po bardzo udanym Grand Prix Bahrajnu należało się spodziewać dużo lepszej postawy w kolejncych wyścigach. Niestety sporadyczne miejsca na podium lub tuż za nim to wyniki z pozostałych Grand Prix. Do tego dochodzą problemy z silnikami, które były już kilkakrotnie wymieniane, a całą sytuację pogarszy jeszcze konflikt jaki może wybuchnąć wewnątrz zespołu pomiędzy Massa a Alonso, po tym jak Hiszpan w brzydki sposób tuż przed wjazdem na pistop wręcz wypchnął Brazylijczyka z toru co kosztowało go utratę kilku pozycji.

cytat wyścigu z p. Borowczyka:

,,(...) Nico Rosberg naciskany przez Alonso jedzie tak szybko, jakby włączył turbodoładowanie. Oczywiście traktujcie Państwo to turbodoładowanie umownie, bo nie ma oficjalnie turbodoładowania...(...)"

zdjęcie: www.wp.pl

niedziela, 18 kwietnia 2010
tabela kierowcy

Klasyfikacja kierowców po 4 z 19 eliminacji


1 Jenson Button

McLaren-Mercedes 60
2 Nico Rosberg

Mercedes Benz GP Ltd
50
3 Fernando Alonso

Ferrari 49
4 Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes 49
5 Sebastian Vettel

RBR-Renault 45
6 Felipe Massa

Ferrari 41
7 Robert Kubica

Renault 40
8 Mark Webber

RBR-Renault
28
9 Adrian Sutil

Force India-Mercedes 10
10 Michael Schumacher

Mercedes Benz GP Ltd 10
11 Vitantonio Liuzzi

Force India-Mercedes
8
12 Vitaly Petrov

Renault 6
13 Rubens Barrichello

Williams-Cosworth
5
14 Jaime Alguersuari

STR-Ferrari
2
15 Nico Hulkenberg

Williams-Cosworth 1
16 Sebastien Buemi

STR-Ferrari
0
17 Pedro de la Rosa

BMW Sauber-Ferrari
0
18 Heikki Kovalainen

Lotus-Cosworth 0
19 Karun Chandhok

HRT-Cosworth 0
20 Lucas di Grassi

Virgin-Cosworth 0
21 Bruno Senna

HRT-Cosworth 0
22 Jarno Trulli

Lotus-Cosworth
0
23 Timo Glock

Virgin-Cosworth 0
24 Kamui Kobayashi

BMW Sauber-Ferrari
0

tabeal zespoły

Klasyfikacja zespołów po 4 z 19 eliminacji


1 McLaren-Mercedes 109
2 Ferrari 90
3 RBR-Renault
73
4 Mercedes Benz GP Ltd 60
5 Renault 46
6 Force India
18
7 Williams-Cosworth
6
8 STR-Ferrari 2
9 BMW Sauber-Ferrari
0
10 Lotus-Cosworth
0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0

GP Chin wyścig

Wbrew przewidywaniom był to jeden z ciekawszych wyścigów w sezonie. Wszystko za sprawą deszczu, który dwukrotnie spadł podczas trwania Grand Prix, dzięki temu Robert zajął bardzo dobre 5te miejsce, a przez większość czasu był na 3ciej pozycji. Gratulacje dla Buttona za 2 zwycięstwo w sezonie.

1 J.  Button (ENG) McLaren 1:46:42.163 56
2 L.  Hamilton (ENG) McLaren + 1.530 56
3 N.  Rosberg (GER) Mercedes GP + 9.484 56
4 F.  Alonso (ESP) Ferrari + 11.869 56
5 R.  Kubica (POL) Renault + 22.213 56
6 S.  Vettel (GER) Red Bull + 33.310 56
7 V.  Petrov (RUS) Renault + 47.600 56
8 M.  Webber (AUS) Red Bull + 52.172 56
9 F.  Massa (BRA) Ferrari + 57.796 56
10 M.  Schumacher (GER) Mercedes GP + 1:01.749 56
11 A.  Sutil (GER) Force India + 1:02.874 56
12 R.  Barrichello (BRA) Williams + 1:03.665 56
13 J.  Alguersuari (ESP) Toro Rosso + 1:11.416 56
14 H.  Kovalainen (FIN) Lotus na 1. okrążeniu 55
15 N.  Hülkenberg (GER) Williams na 1. okrążeniu 55
16 B.  Senna (BRA) Hispania *at 2 laps 54
17 K.  Chandhok (IND) Hispania *at 4 laps 52
18 J.  Trulli (ITA) Lotus *at 30 laps (DNF) 26
19 L.  Di Grassi (BRA) Virgin *at 48 laps (DNF) 8
20 P.  de la Rosa (ESP) Sauber *at 49 laps (DNF) 7
21 S.  Buemi (SUI) Toro Rosso *at 56 laps (DNF) 0
22 K.  Kobayashi (JPN) Sauber *at 56 laps (DNF) 0
23 V.  Liuzzi (ITA) Force India *at 56 laps (DNF) 0
24 T.  Glock (GER) Virgin *at 56 laps (DNF) 0

zdjęcie: www.wp.pl źródło: www.eurosport.pl

sobota, 17 kwietnia 2010
przed...

Najprawdopodobniej może to być jeden z najbardziej nudnych wyścigów Grand Prix jakie odbyły się w tym sezonie.

Na taką, a nie inną ocenę może mieć wpływ ogólnonarodowa żałoba i zaduma nad sensem oraz kruchością życia. Gdzieś pomiędzy tymi rozważaniami znajduje się jedna z najbardziej medialnych dyscyplin sportowych, którą co wyścig oglądają setki milionów ludzi na całym świecie, a budżety zespołów osiągają astronomiczne kwoty.

Jednak pomijając egzystencjalne i ekonomiczne rozważania o nudności nadchodzącego wyścigu świadczy ustawienie startowe. Po raz kolejny w tym sezonie dwa pierwsze miejsca zajmują bolidy zespołu Red Bull Racing, dodatkowo kwalifikacje wygral Vettel, a nie Webber jak ostatnio, więc nawet na starcie nie można się spodziewać jakiegoś ciekawego manewru wyprzedzania ze strony młodego Niemca.

Dalszy układ stawki czyli Alonso, Rosberg, Button, Hamilton i Massa, może jedynie dawać nadzieję na krótką walkę pomiędzy Lewisem i Jensonem, poczym Hamilton wyprzedzi też najprawdopodobniej Rosberga i będzie walczył z Alonso. Może to zaowocować jakimś kontaktem pomiędzy bolidami, jest jednak też inna możliwość, iż Lewis utknie za którymś z kierowców przed nim i cała czołówka dojedzie w niezmienionym układzie.


Robert uzyskując 8 miejsce, osiągnął swój najlepszy wynik jeśli chodzi o miejsce w kwalifikacjach. Jeśli czołówka nie popełni błędów podczas walki między sobą Kubica nie ma szans na poprawienie swojego miejsca. Teoretycznie musi też uważać na Schumacher, jednak to nie jest ten dawny Schumacher, który ,,połykał" wręcz rywali. Co prawda dobre miejsca Rosberga świadczą, iż Mercedes ma duży potencjał, jednak były siedmiokrotny mistrz świata jakoś nie potrafi właściwie wykorzystać możliwości swojego bolidu. Przyznam się szczerze, że aż przykro było patrzeć kiedy pokazano obrazki, jak Michael przeglądał na ekranie komputera wykres z telemetrii. A trzeba pamiętać, iż na każdym kółko był praktycznie 0,5-0,6 sekudny wolniejszy od Nico, naprawdę smutny to był widok.

Kończąc, chcę dodać jedynie, iż nadzieja pozostaje w deszczu który może spaść w trakcie wyścigu i uatrakcyjnie jutrzejsze widowisko.

zdjęcie: www.wp.pl


GP Chin kwalifikacje i ostatni trening

Przyznam się szczerze, iż były to jedne z bardziej nudnych kwalifikacji jakie odbyły się do tej pory. Praktycznie od początku cała czołówka, w tym Robert, niezagrożona awansowała do kolejnych etapów kwalifikacji. Jedyną niespodzianką i to niestety negatywną jest tak niskie miejsce Michael Schumachera, aż przykro było patrzeć kiedy w każdym z trzech sektorów Nico Rosberg byl od niego szybszy o co najmniej 0,2 sekundy.

1 S.  Vettel (GER) Red Bull 1:34.558 21
2 M.  Webber (AUS) Red Bull +00.248 17
3 F.  Alonso (ESP) Ferrari +00.355 15
4 N.  Rosberg (GER) Mercedes GP +00.365 17
5 J.  Button (ENG) McLaren +00.421 17
6 L.  Hamilton (ENG) McLaren +00.476 13
7 F.  Massa (BRA) Ferrari +00.622 19
8 R.  Kubica (POL) Renault +00.806 21
9 M.  Schumacher (GER) Mercedes GP +01.088 21
10 A.  Sutil (GER) Force India +01.405 23
11 R.  Barrichello (BRA) Williams +01.190 15
12 J.  Alguersuari (ESP) Toro Rosso +01.489 17
13 S.  Buemi (SUI) Toro Rosso +01.591 17
14 V.  Petrov (RUS) Renault +01.753 20
15 K.  Kobayashi (JPN) Sauber +01.864 16
16 N.  Hülkenberg (GER) Williams +02.089 14
17 P.  de la Rosa (ESP) Sauber +02.462 15
18 V.  Liuzzi (ITA) Force India +02.603 9
19 T.  Glock (GER) Virgin +04.720 6
20 J.  Trulli (ITA) Lotus +04.841 9
21 H.  Kovalainen (FIN) Lotus +04.962 8
22 L.  Di Grassi (BRA) Virgin +05.225 6
23 B.  Senna (BRA) Hispania +05.911 10
24 K.  Chandhok (IND) Hispania +06.020 7

zdjęcie: www.wp.pl źródło: www.eurosport.pl


Z ciekawszych momentów trzeciego treningu należy odnotować wypadek Petrova.  Kierowcy nic się nie stało, uszkodzeniu uległ jedynie bolid. Zachodziła obawa, iż zespół nie zdąży naprawić go w tak krótkim czasie, jaki pozostał do rozpoczęcia kwalifikacji, na szczęście mechanicy Renault podołali temu trudnemu zadaniu.

1 M.  Webber (AUS) Red Bull 1:35.323 16
2 L.  Hamilton (ENG) McLaren +00.241 12
3 S.  Vettel (GER) Red Bull +00.368 14
4 J.  Button (ENG) McLaren +00.424 14
5 F.  Alonso (ESP) Ferrari +00.534 13
6 N.  Rosberg (GER) Mercedes GP +00.590 12
7 M.  Schumacher (GER) Mercedes GP +00.939 10
8 R.  Kubica (POL) Renault +01.020 16
9 F.  Massa (BRA) Ferrari +01.093 11
10 K.  Kobayashi (JPN) Sauber +01.311 16
11 J.  Alguersuari (ESP) Toro Rosso +01.556 17
12 V.  Liuzzi (ITA) Force India +01.708 16
13 S.  Buemi (SUI) Toro Rosso +01.869 18
14 A.  Sutil (GER) Force India +01.917 18
15 V.  Petrov (RUS) Renault +02.016 13
16 R.  Barrichello (BRA) Williams +02.262 13
17 P.  de la Rosa (ESP) Sauber +02.341 19
18 N.  Hülkenberg (GER) Williams +02.461 14
19 T.  Glock (GER) Virgin +04.256 15
20 H.  Kovalainen (FIN) Lotus +04.293 17
21 L.  Di Grassi (BRA) Virgin +04.426 13
22 J.  Trulli (ITA) Lotus +04.453 16
23 B.  Senna (BRA) Hispania +04.993 19
24 K.  Chandhok (IND) Hispania +05.818 18

źródło: www.eurosport.pl

 
1 , 2 , 3
O autorze
F1 Racing
Renault F1 lotus racing shop
Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl Użyto Bloxie