To pasja, prędkość i poświęcenie stanowią o jej wyjątkowości.
środa, 29 grudnia 2010
Bez Schumachera, a Kubica dziewiąty

Brytyjski magazyn ,,Autosport" na koniec tego roku opublikował ranking 50 najlepszych kierowców w tym sezonie. Największą niespodzianką jest brak Michaela Schumachera na liście, który powrócił do F1 w tym roku.

Zdaniem wszystkich był to bardzo słaby sezon siedmiokrotnego mistrza świata i nie zanotował on, ani jednego dobrego występu, który miałby zapewnić mu miejsce na tej liście.

A oto czołowa 10 rankingu:

1. Sebastian Vettel (F1)
2. Lewis Hamilton (F1)
3. Jimmie Johnson (NASCAR)
4. Fernando Alonso (F1)
5. Sebastien Loeb (WRC)
6. Dario Franchitti (IndyCar)
7. Mark Webber (F1)
8. Will Power (IndyCar)
9. Robert Kubica (F1)
10. Jenson Button (F1)


Nas bardzo miło zaskoczyła 9 pozycja dla Roberta Kubicy, który zdaniem brytyjskich dziennikarzy był lepszy od byłego mistrza świata Jensona Buttona, Felipe Massy czy Nico Rosberga.

Jednocześnie widać wyraźnie, iż ranking jest bardzo subiektywny. O ile pierwsze miejsce dla Vettela nie budzi kontrowersji to drugie dla Hamiltona już tak. Podobnie jak dopiero piąte miejsce siedmiokrotnego mistrz świata w rajdach Sebastian Loeba, który w tym roku wyrównał rekord tytułów w jednej dyscyplinie jaki miał Michael Schumacher. Co więcej zdobył siedem tytułów mistrza świata w ciągu siedmiu kolejnych lat, czego nie udało się osiągnąć nawet Michaelowi.

Zresztą Hamilton, który w tym roku był 4 na koniec sezonu F1 wygrał w tym rankingu z wicemistrzem świata Fernando Alonso, widać iż Brytyjczycy potrafią dowartościować swoich kierowców nawet kosztem realnej oceny.

Warto zwrócić uwagę, iż zaskakuje bardzo wysoka pozycja kierowców startujących a amerykańskich seriach wyścigowych takich jak NASCAR czy IndyCar, które są mało popularne w Europie kontynentalnej.

źródło: www.wp.pl

wtorek, 28 grudnia 2010
doceniony Kubica

Brytyjski blog o F1 - f1fanatic.co.uk zaprezentował 9 najlepszych manewrów wyprzedzania w sezonie 2010. Aż dwa z nich są z udziałem Roberta Kubicy! Co więcej za najlepszy manewr wyprzedzania w 2010 uznano walkę Kubicy z Buttonem na pierwszym okrążeniu GP Europy, którą wygrał Robert!

 

 

 

źródło: www.f1fanatic.co.uk

poniedziałek, 27 grudnia 2010
zmiany kierowców w zespołach na 2011 rok

Ostanie dni przed Świętami Bożego Narodzenia obfitowały w liczne informacje dotyczące przyszłości niektórych kierowców w Formule 1.

Jak już wiemy Witalij Pietrow dalej będzie kolegą Roberta w Lotusie Renault GP. Kilka dni przed tym jak Rosjanin ogłosił swoją decyzję skład na przyszły rok podał zespół Virgin Racing. Podobnie jak w zeszłym roku będzie w nim jeździł Timo Glock, natomiast Lucasa di Grassi zastąpił Belg Jerome D’Ambrosio, który ostatnie cztery sezony spędził w serii GP2, a w tym roku był kierowcą testowym Renault. Jerome uczestniczył już w listopadowych testach zespołu Virgin na torze w Abu Zabi, czas pokaże czy będzie godnym następcą słynnego Belga Jacky Ickxa.

Jeśli chodzi o cztery czołowe zespoły, czyli Red Bulla, McLarena, Ferrari i Mercedesa to wiadomo było od dawna, iż w kolejnym sezonie startować będą w niezmienionych składach. Jak już wcześniej pisałem po jednym kierowcy wymieniły zespoły Williamsa i Sauber. Po odejściu Hulkenberga z zespołu Franka Williamsa na jego miejsce przyszedł Wenezuelczyk Pastor Maldonando, a w szwajcarskim teamie zakontraktowanego na 5 wyścigów Nicka Heidfelda zastąpił Meksykanin Sergio Perez.

Dalej nie znamy składów na przyszły sezon w Toro Rosso, HRT i Force India. Startujący pod nazwą Lotus Racing w sezonie 2010 zespół z powodu fuzji Renault i Lotusa zmienił nazwę na Team Lotus, natomiast nie zmienił kierowców.

źródło: www.f1.com


piątek, 24 grudnia 2010
Życzenia świąteczne

Wszystkim odwiedzającym i czytającym mojego bloga życzę radosnych oraz spokojnych Świąt Bożego Narodzenia, spędzonych w rodzinnym gronie, przy wigilijnym stole.


czwartek, 23 grudnia 2010
Pietrow na stałe w Lotus Renault GP

Witalij Pietrow na konferencji prasowej ostatecznie potwierdził, iż zostaje w zespole Lotus Renault GP.

Tym samym będzie on dalej partnerem Roberta Kubicy w zespole. Jednocześnie podano informację, iż kontrakt podpisano na 2 lata, czyli na sezony 2011 oraz 2012. Co prawda Pietrow miał trudny debiutancki sezon i zdobył tylko 27 punktów w 19 wyścigach, jednak szefostwo docenia jego wkład i zaangażowanie w rozwój zespołu oraz liczy, że kolejne lata będą łatwiejsze dla Rosjanina, jeśli chodzi o starty w F1. Na decyzję zespołu, jak przyznał jego właściciel, Gerard Lopez duży wpływ miał wzrost zainteresowania rosyjskich biznesmenów Formułą 1. Sam Witalij powiedział, iż w przyszłym roku chce notować dobre występy dla zespołu oraz Rosji.


wtorek, 21 grudnia 2010
Sezon 2011

Kalendarz na sezon 2011 w Formule 1.


01. 11-13 marca Grand Prix Bahrajnu na torze w Sakhir*

02. 25-27 marca Grand Prix Australii na torze w Melbourne

03. 8-10 kwietnia Grand Prix Malezji na torze w Kuala Lumpur

04. 15-17 kwietnia Grand Prix Chin na torze w Szanghaju

05. 6-8 maja Grand Prix Turcji na torze w Stambule

06. 20-22 maja Grand Prix Hiszpanii na torze Catalunya

07. 26-29 maja Grand Prix Monako na torze w Monte Carlo

08. 10-12 czerwca Grand Prix Kanady na torze w Montrealu

09. 24-26 czerwca Grand Prix Europy na torze w Valencii

10. 8-10 lipca Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone

11. 22-24 lipca Grand Prix Niemiec na torze Hockenheim

12. 29-31 lipca Grand Prix Węgier na torze Hungaroring

13. 26-28 sierpnia Grand Prix Belgii na torze Spa

14. 9-11 września Grand Prix Włoch na torze Monza

15. 23-25 września Grand Prix Singapuru na torze w Singapurze

16. 7-9 października Grand Prix Japonii na torze Suzuka

17. 14-16 października Grand Prix Korei Południowej na torze Yeongam

18. 28-30 października Grand Prix Indii na torze w New Delhi

19. 11-13 listopada Grand Prix Abu Zabi na torze Yas Marina

20. 25-27 listopada Grand Prix Brazylii na torze w Sao Paulo

*- wyścig odwołany z powodu trudnej sytuacji politycznej w kraju

czwartek, 16 grudnia 2010
WYNIKI KONKURSU!

Dziękuję wszystkim za nadesłane zgłoszenia w konkursie na najlepszego

zawodnika sezonu 2010. Serdecznie dziękuję również redakcji czasopisma F1 Racing za objęcie patronatu nad konkursem, pomoc przy jego realizacji oraz ufundowanie nagród dla uczestników.

NAJLEPSZYM ZAWODNIKIEM F1 W SEZONIE 2010 ZOSTAŁ:

Mark Webber

 

A oto lista zwycięzców, którzy zostaną nagrodzeni roczną prenumeratą czasopisma F1 Racing:

1. Małgorzata Thiede

2. Paulina Batorowska

3. Agnieszka Koszmider


niedziela, 12 grudnia 2010
zmiany w przepisach na kolejne sezony

Koniec spekulacji! Światowa Rada Sportów Samochodowych FIA zatwierdziła zmiany w regulaminie na rok 2011 oraz kolejne lata. A oto najważniejsze z zatwierdzonych zmian.

1. zniesienie zakazu ,,team order":

Od sezonu 2011 "team orders" nie będą karane tylko wtedy, gdy nie będą miały bezpośredniego wpływu na wynik uzyskany przez zespół. Przy najmniejszym podejrzeniu, że w ich efekcie rezultat wyścigu został wypaczony, stosowane będą sankcje włącznie z wykluczeniem z serii wyścigowej F1 w następnym sezonie. Zakaz obowiązywał od 2002 roku i słynnego incydentu z udziałem Schumachera oraz Barrichello.

2. powrót KERS:

Poprawiony system KERS ma polepszyć ekonomiczność i ekologiczność silników, gdyż będą one zużywały o 35% mniej paliwa niż obecnie.


3. zmiany od 2012 roku:

Chodzi o trzy kwestie: wszystkie rozmowy radiowe prowadzone wewnątrz zespołu w trakcie wyścigu będą dostępne dla potrzeb transmisji telewizyjnych. Do paliwa używanego przez bolidy będą dodawane składniki powstałe z biomasy. Ostatnia rzecz to, przepisy dotyczące zawieszenia będą bardziej precyzyjne.

4. powrót silników z turbodoładowaniem:

Najwięksi w Formule 1 czyli Mercedes i Ferrari ostatecznie wyrazili zgodę. Od sezonu 2013 powracają silniki turbodoładowane, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1.6 litra, czterech cylindrach oraz mocy około 750 KM, czyli porównywalnej z obecnymi jednostkami. Jednocześnie ograniczono liczbę obrotów silnika do 12000 obr./min. Teraz używane są silniki atmosferyczne czyli bez turbodoładowania, V8, o pojemności 2,4 litra i limicie 18000 obr./min.

Jednostki z turbo są jednak dużo bardziej ekonomiczne w kwestii zużycia paliwa, a tym samym bardziej ekologiczne.

źródło: www.eurosport.pl

środa, 08 grudnia 2010
koniec Renault F1 Team w Formule 1

Dzisiaj podano oficjalnie do publicznej wiadomości, iż zespół Renault F1 Team połączy się z Grupą Lotus i razem utworzą nowy zespół Lotus Renault GP.

Większościowym udziałowcem w zespole Renault F1 jest luksemburska grupa kapitałowa Genii Capital, która posiada 75% udziałów. Zgodnie z jedną wersji pozostałe 25% Renault sprzedało Grupie Lotusa, zaś zgodnie z inną Renault sprzedało 25% najpierw grupie Genii Capital, a ta odsprzedała część udziałów Grupie Lotusa, jednocześnie pozostając większościowym udziałowcem.

Współpraca ma trwać co najmniej do roku 2017. Zespół najprawdopodobniej będzie startował w barwach złoto-czarnych, tak jak Lotus w latach 80tych, które również były napędzane silnikami Renault. Tym samym oryginalną nazwa Lotusa, której właścicielem jest malezyjski Proton została reaktywowana po latach. O nazwę tą zabiegał również właściciel linii lotniczych Air Asia, Tony Fernandez, którego zespół startował w tym sezonie jako Lotus Racing, jednak nie doszedł do porozumienia z Protonem. W 2011 roku jego zespół ma zmienić nazwę na Team Lotus.

Copyright LAT Photo - RenaultF1Team

Jedynym kontynuatorem prawdziwego Lotusa będzie właśnie zespół Lotus Renault GP, w którym to firma Renault będzie dostawcą silników, wiedzy technicznej oraz doświadczonych inżynierów. Jej silniki będą również dalej napędzać bolidy zespołu Red Bull Racing oraz od nowego sezonu również Team Lotus.

Renault tym samym ponownie wycofuje się z Formuły 1 po 10 latach, kiedy to w 2000 roku kupiło zespół Benettona. Wcześniej Francuzi prowadzili własny zespół w F1, w latach 1977-1985, kiedy zrewolucjonizowali kwestię silników, wprowadzając swoją słynną jednostkę turbodoładowaną i rozpoczynając słynną erę ,,turbo". Następnie w drugiej połowie lat 80tych i latach 90tych byli, z przerwami, dostawcami silników do różnych zespołów w tym Lotusa, Williamsa i Benettona.

Nie wiadomo co zrobi Robert Kubica, czy zostanie w nowym zespole, czy też może po doświadczeniach związanych z przekształcaniem się BMW Saubera, ma klauzulę w kontrakcie, która pozwoli mu zmienić pracodawcę w takim przypadku.

Właściciel Renault F1 Team i szef grupy Genii Capital, Gerard Lopez stwierdził, iż przejęcie to jest ukoronowaniem fantastycznej pracy wykonanej przez zespół w tym roku. Udało się przyciągnąć dwóch sponsorów i mamy przed sobą świetlaną przyszłość - dodał.

źródło: www.f1.com

wtorek, 07 grudnia 2010
Co Webber zataił przed Red Bullem?

Mark Webber właśnie podał do publicznej wiadomość, iż pod koniec sezonu 2010 startował z kontuzją barku.

Nabawił się jej tuż przed Grand Prix Japonii, podczas wycieczki rowerowej z przyjacielem. Jadący z przodu znajomy wywrócił się, a na niego wpadł Mark. Upadek spowodował złamanie ramienia oraz barku. To już drugi uraz w ciągu dwóch lat Marka. W 2008 roku złamał nogę podczas jazdy na rowerze w Tasmanii i do tej pory ma śruby w nodze po tamtym wydarzeniu.

Obecną kontuzję zataił przed szefem zespołu Red Bull Racing, Christianem Hornerem. Wiedziała o niej dziewczyna Webbera, Ann Neal. Horner kiedy dowiedział się o kontuzji Marka stwierdził, iż jest rozczarowany i sfrustrowany jego postawą. Dodał też, iż kierowcy mają obowiązek dbać o swoje zdrowie.

Webber wystartował w czterech wyścigach z kontuzją barku. W Japonii zajął drugie miejsce, w Korei Południowej w trudnych warunkach rozbił bolid. Następnie znowu zajął drugie miejsce w Brazylii oraz wywalczył 8 pozycję w ostatnim wyścigu w Abu Zabi. Ostatecznie zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej mistrzostw za Vettelem i Alonso.

źródło: www.f1.com



 
1 , 2
O autorze
F1 Racing
Renault F1 lotus racing shop
Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl Użyto Bloxie