To pasja, prędkość i poświęcenie stanowią o jej wyjątkowości.
poniedziałek, 29 listopada 2010
WIELKI KONKURS!

Wielki konkurs na najlepszego kierowcę Formuły 1 sezonu 2010 pod patronatem czasopisma F1 Racing! Do wygrania trzy roczne prenumeraty!

Wyślij swoje zgłoszenie na adres: konkursF1@interia.pl

ZASADY SĄ PROSTE!

1. wybierz zawodnika i krótko uzasadnij czemu był najlepszy w sezonie 2010

2. do 15 grudnia 2010 wyślij swoje zgłoszenie na adres konkursF1@interia.pl NIE ZAPOMNIJ podać imienia i nazwiska

3. autorzy trzech najlepszych tekstów zostaną nagrodzeni roczną prenumeratą czasopisma F1 Racing

GORĄCO ZACHĘCAM DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE!


środa, 24 listopada 2010
sobota, 20 listopada 2010
Pierwsze testy nowych opon

Tydzień temu zakończył się sezon Formuły 1, a kierowcy już szykują się do kolejnego. Zespoły odbyły właśnie pierwsze testy nowych opon firmy Pirelli, które będą używane w przyszłym roku i zastąpiły dotychczasowe ogumienie produkowane przez japońską firmę Bridgestone.

Robert Kubica miał problemy techniczne z bolidem, dlatego udało mu się zrobić tylko 39 okrążeń w ciągu dnia.

Wyniki piątkowych testów:

1. Felipe Massa, Ferrari, 1:40.170, (94 okrążenia)
2. Sebastian Vettel, Red Bull, 1:40.500, (78)
3. Gary Paffett, McLaren, 1:40.874, (94)
4. Kamui Kobayashi, BMW Sauber, 1:40.950, (83)
5. Robert Kubica, Renault, 1:41.032, (39)
6. Rubens Barrichello, Williams, 1:41.425, (91)
7. Paul di Resta, Force India, 1:41.615, (21)
8. Nico Rosberg, Mercedes GP, 1:41.778, (81)
9. Jaime Alguersuari, Toro Rosso, 1:42.019, (71)
10. Adrian Sutil, Force India, 1:42.859, (20)
11. Timo Glock, Virgin, 1:44.124, (78)
12. Heikki Kovalainen, Lotus, 1:44.686, (88)
13. Pastor Maldonado, HRT, 1:45.728, (83)

źródło: www.f1.com

źródło: www.interia.pl


Podobnie jak wczoraj najszybszy na nowym ogumieniu okazał się bolid Ferrari. Kubica był znowu piąty, zaskakuje za to drugi czas uzyskany przez Schumachera, czyżby nowe opony odpowiadały bardziej byłemu siedmiokrotnemu mistrzowi świata.

Wyniki sobotnich testów:

1. Fernando Alonso, Ferrari, 1:40.529, (105 okrążeń)
2. Michael Schumacher, Mercedes GP, 1:40.685, (74)
3. Sebastian Vettel, Red Bull, 1:40.825, (66)
4. Rubens Barrichello, Williams, 1:41.294, (101)
5. Robert Kubica, Renault, 1:41.614, (90)
6. Gary Paffett, McLaren, 1:41.622, (46)
7. Oliver Turvey, McLaren, 1:41.740, (30)
8. Paul di Resta, Force India, 1:41.869, (35)
9. Kamui Kobayashi, BMW Sauber, 1:42.110, (43)
10. Sebastien Buemi, Toro Rosso, 1:42.145, (98)
11. Vitantonio Liuzzi, Force India, 1:42.416, (46)
12. Sergio Perez, BMW Sauber, 1:42.777, (46)
13. Jarno Trulli, Lotus, 1:44.521, (83)
14. Pastor Maldonado, HRT, 1:44.768, (65)
15. Timo Glock, Virgin, 1:44.783, (82)

źródło: www.f1.com

wtorek, 16 listopada 2010
Moje blogi w TOP10

Serdecznie dziękuję wszystkim odwiedzającym i czytającym moje blogi. Dzięki wam oba , fone oraz automania znalazły się w TOP10 blogów w serwisie blox w kategorii motoryzacja! Jeszcze raz bardzo dziękuję.


(kliknij w obrazek, aby powiększyć)

poniedziałek, 15 listopada 2010
Kubica największym wygranym Abu Zabi

Robert Kubica został uznany za gwiazdę wyścigu Grand Prix Abu Zabi przez portal planetF1.com

Jego postawa w wyścigu, po mimo nie udanych kwalifikacji, została zauważona przez prowadzących opiniotwórczy portal o Formule1. Doceniono szczególnie wyprzedzenie Sutila i Kobayashiego oraz odpieranie ataków Hamiltona.

Co więcej manewr wyprzedzenia Kamui Kobayashiego przez Roberta na 25 okrążeniu i awans na 4pozycję, został uznany przez ten sam portal za najlepszy manewr wyprzedzania wyścigu.

źródło: www.planetf1.com

zdjęcie: Copyright LAT Photo - RenaultF1Team


...i po

W tegorocznym sezonie były już dramatyczne wyścigi, kiedy nagle zmieniała się pogoda lub z powodu wypadków. Jednak żaden z nich nie trzymał tak w napięciu przez cały czas jak Grand Prix Abu Zabi.

Nie pozostaje napisać w imieniu Sebastiana Vettela ,, veni, vidi, vici". Nie jestem sympatykiem młodego Niemca, jednak talentu nie można mu odmówić, tak samo jak wielkie konsekwencje w dążeniu do celu. W ten weekend zrobiło wszystko co mógł i...zdobył tytuł. Okazał się najszybszy w kwalifikacjach, wygrał wyścig, a do tego jego rywale nie mieli szczęścia. Webber był dopiero piąty w kwalifikacjach, Alonso co prawda startował z trzeciego miejsca jednak błędna taktyka podczas wyścigu, a następnie utknięcie za Petrovem pozbawiły go tytułu. Niedoceniany przez cały rok Rosjanin przyczynił się do zdobycia tytułu przez Vettela. Zresztą nie tylko on, bardzo pomogli też obaj kierowcy McLarena, zajmując miejsca 2 i 3, a tym samym odbierając potencjalne punkty Alonso. Kubica wyjeżdżając na 5 pozycji po zmianie opon również przyczynił się do tytułu Sebastiana, gdyż właśnie 5 miejsce gwarantowało Fernando trzeci mistrzowski tytułu.

zdjęcie: www.interia.pl

Na nic jednak zdałyby się te wszystkie korzystne zbiegi okoliczności, gdyby bolid zespołu Red Bull Racing nie był najszybszy w sezonie! 10 pole position w jednym sezonie stawia Vettel, najmłodszego mistrza świata w historii F1, wcześniej był nim Alonso, w gronie takich sław jak Schumacher, Prost, Senna czy Mansell.

Oczywiście Sebastian popełniał błędy w tym sezonie, chociażby kolizja z Webberem w Turcji lub z Buttonem podczas Grand Prix Belgii, jednak w przeciwieństwie do Schumachera, który w ostatnim wyścigu wjechał w Hilla, Vettel nie musiał uciekać się do takich metod, aby zdobyć swój pierwszy mistrzowski tytuł.

Można nie lubić Vettela, tak jak ja, ale rozmowa Sebastiana przez radio z kierownictwem Red Bulla, podczas której się rozpłakał ze szczęścia naprawdę wzrusza i stoi w dużym kontraście do ,,We are tha champions" śpiewanej rok wcześniej w Brazylii przez Buttona po zdobyciu tytułu. Widać wyraźnie różnicę w dojrzałości kierowców, ale jednocześnie te emocje pokazują, iż Vettel nie jest jeszcze zaprogramowaną maszynką do odnoszenia zwycięstw, na szczęście.

Na koniec wielkie brawa dla Robert Kubicy za wczorajszy wyścigu, jak i za cały sezon. Po fatalnym poprzednim sezonie Robert pokazał, iż nie zapomniał jak się jeździ. Gdyby Renault miało trochę więcej szczęścia i odrobinę lepszych mechaników, szkoda tych nie dokręconych kół i pojedynków przegranych w boksach, na pewno Kubica byłby jedno, a może nawet dwa oczka wyżej. Do Massy, który był 6 zabrakło 8 punktów, przydałyby się tutaj punkty stracone w Japonii. Nie ma jednak co dywagować był to udany sezon Roberta Kubicy i zespołu Renault F1, czekamy niecierpliwie na kolejny!

niedziela, 14 listopada 2010
tabela kierowcy

Klasyfikacja kierowców po 19 z 19 eliminacji


1 Sebastian Vettel

RBR-Renault 256
2 Fernando Alonso

Ferrari
252
3 Mark Webber

RBR-Renault 242
4 Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes 240
5 Jenson Button

McLaren-Mercedes
214
6 Felipe Massa

Ferrari
144
7 Nico Rosberg

Mercedes GP
142
8 Robert Kubica

Renault
136
9 Michael Schumacher

Mercedes GP
72
10 Rubens Barrichello

Williams-Cosworth
47
11 Adrian Sutil

Force India-Mercedes
47
12 Kamui Kobayashi

BMW Sauber-Ferrari
32
13 Vitaly Petrov

Renault
27
14 Nico Hulkenberg

Williams-Cosworth
22
15 Vitantonio Liuzzi

Force India-Cosworth
21
16 Sebastian Buemi

STR-Ferrari
8
17 Pedro de la Rosa

BMW Sauber-Ferrari
6
18 Nick Heidfeld

BMW Sauber-Ferrari
6
19 Jaime Alguersuari

STR-Ferrari 5
20 Heikki Kovalainen

Lotus-Cosworth 0
21 Jarno Trulli

Lotus-Cosworth 0
22 Karun Chandhok

HRT-Cosworth
0
23 Bruno Senna

HRT-Cosworth 0
24 Lucas di Grassi

Virgin-Cosworth
0
25 Timo Glock

Virgin-Cosworth 0
26 Sakon Yamamoto

HRT-Cosworth 0
27 Christian Klien
HRT-Cosworth 0

tabela zespoły

Klasyfikacja zespołów po 19 z 19 eliminacji


1 RBR-Renault 498
2 McLaren-Mercedes 454
3 Ferrari
396
4 Mercedes GP
214
5 Renault 163
6 Williams-Cosworth
69
7 Force India-Mercedes
68
8 BMW Sauber-Ferrari 44
9 STR-Ferrari
13
10 Lotus-Cosworth
0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0

GP Abu Zabi wyścig

Sebastian Vettel mistrzem świata Formuły 1 w sezonie 2010!

1 S.  Vettel (GER) 1:39:36.837 55
2 L.  Hamilton (ENG) + 10.162 55
3 J.  Button (ENG) + 11.047 55
4 N.  Rosberg (GER) + 30.747 55
5 R.  Kubica (POL) + 39.026 55
6 V.  Petrov (RUS) + 43.520 55
7 F.  Alonso (ESP) + 43.797 55
8 M.  Webber (AUS) + 44.243 55
9 J.  Alguersuari (ESP) + 50.201 55
10 F.  Massa (BRA) + 50.868 55
11 N.  Heidfeld (GER) + 51.551 55
12 R.  Barrichello (BRA) + 57.686 55
13 A.  Sutil (GER) + 58.325 55
14 K.  Kobayashi (JPN) + 59.558 55
15 S.  Buemi (SUI) + 1:03.178 55
16 N.  Hülkenberg (GER) + 1:04.763 55
17 H.  Kovalainen (FIN) na 1. okrążeniu 54
18 L.  Di Grassi (BRA) *at 2 laps 53
19 B.  Senna (BRA) *at 2 laps 53
20 C.  Klien (AUT) *at 2 laps 53
21 J.  Trulli (ITA) *at 4 laps (DNF) 51
22 T.  Glock (GER) *at 12 laps (DNF) 43
23 M.  Schumacher (GER) *at 54 laps (DNF) 1
24 V.  Liuzzi (ITA) *at 54 laps (DNF) 1

źródło: www.eurosport.pl

zdjęcie: www.interia.pl

sobota, 13 listopada 2010
przed...

Czas na ostatnie weekend z Formułą 1 w tym sezonie. Losy mistrzowskiego tytułu wciąż pozostają nierozstrzygnięte, co zapowiada nam wspaniałą walkę podczas niedzielnego wyścigu.

Wróćmy jednak na chwilę do kwalifikacji, które po raz dziesiąty w tym sezonie wygrał Sebastian Vettel. Jednak nawet zwycięstwo w niedzielę może mu zapewnić tytułu. Poniżej oczekiwań spisywał się w sobotę Mark Webber, który ostatecznie uzyskał dopiero piąty czas. Znalazł się nie tylko za Vettelem i Alonso, ale nawet Hamiltonem. Fernando zajmując trzecie miejsce w kwalifikacjach znacznie ułatwił sobie start do jutrzejszego wyścigu. Utrzymanie te pozycji na koniec Grand Prix daje mu tytuł bez konieczności patrzenia na rywali. W najcięższej sytuacji jest Hamilton, który musiałby jutro wygrać i liczyć na to, iż Alonso dojedzie bez punktów, aby zdobyć swój drugi tytuł.

Wszystko miło zaskoczył Button notując ostatecznie czwarty czas. Bardzo dobrze spisywały się też Mercedesy, a Rosberg próbował nawet nawiązać walkę z czołowymi zespołami. Schumacher również jeździł miejscami, jak za dawnych lat.

zdjęcie: Copyright LAT Photo - RenaultF1Team

Witalij Petrov z 10 czasem zamyka grono szczęśliwców z Q3. Niestety pierwszy raz w tym roku nie awansował do niego Kubica! Robert zajął dopiero 11 miejsce w kwalifikacjach. Przez cały weekend miał problemy z ustawieniem bolidu. Teraz jedynie możemy liczyć na jego dobry start oraz fakt, iż może wybrać przed wyścigiem rodzaj mieszanki na jakiej chce rozpocząć wyścig.

Jeśli chodzi o jutrzejsze Grand Prix to sądzę, iż walka o zwycięstwo rozegra się pomiędzy Vettelem a Hamiltonem. Jeśli Sebastian dobrze wystartuje to raczej uda mu się odjechać Lewisowi. Mistrzowski tytuł zdobędzie moim zdaniem Alonso, który bezpiecznie dojedzie na 3 miejscu. Jeśli miało by się coś wydarzyć to raczej to będzie awaria silnika Ferrari lub kolizja pomiędzy Vettelem i Hamiltonem, raczej niż pogoń Webbera.


 
1 , 2 , 3
O autorze
F1 Racing
Renault F1 lotus racing shop
Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl Użyto Bloxie