To pasja, prędkość i poświęcenie stanowią o jej wyjątkowości.
Blog > Komentarze do wpisu
TO JUŻ JEST KONIEC, DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM !

Wiele jest rzeczy, o których chciałbym tutaj napisać. Przede wszystkim jednak chciałbym podziękować tym wszystkim, którzy czytali i wspierali mnie przez ten czas.

Od kiedy zacząłem pisać Vettel zaczął wygrywać. Obserwowałem jak narodziła się nowa gwiazda Formuły 1. Teraz odchodzę definitywnie, może ze mną odejdą też sukcesy Sebastiana i zespołu Red Bulla. Nie mówię tego złośliwie. O ile zespół zdobył mój szacunek i podziw jako rywal, lubianych przeze mnie teamów, o tyle nie mogę tego samego powiedzieć o Vettelu. Fakt, jest szybki, ale nie zbudował tego szacunku, a wręcz na odwrót. Moim zdaniem w bezwzględności jest gorszy niż Schumacher, który zdobywał moje serce do 2002 roku, a potem na nowo odzyskał je dopiero po wyścigu w Sao Paulo w 2006 roku. Nie podoba mi się jego brak szacunku do Webbera, przy którym i moim zdaniem dzięki, któremu dorósł jako kierowca i mistrz świata. Mając dziś chwilę w pracy odświeżyłem sobie statystyki z sezonu 2010. Schumacher i Ferrari dominowali bo mieli u swojego boku posłusznego Barrichello. W Red Bullu mam wrażenie od kolizji w Turcji zapomnieli o Marku. Dlatego chciałbym mu podziękować za te wszystkie sezony i m.in. za twardą walkę z Robertem podczas kwalifikacji do wyścigu w Monako, 3 lata temu.

Szkoda, że go już nie ma. Mógłby przejść do Williamsa i razem z Massą stworzyć parę kierowców, którzy chcą jeszcze pomieszać innym szyki. Z drugiej strony odchodzi jeżdżąc w czołowym zespole ostatnich lat i z trzema trzecimi miejscami w klasyfikacji generalnej.

Przez te 4 lata byłem też świadkiem eksplozji możliwości Roberta, jego upadku oraz ponownego wejścia na szczyt. Uważam, że rok w Renault to był jego najlepszy sezon w F1. Był od początku do końca numer 1 w zespole. Pietrow nie istniał, a Kubica mógł spokojnie realizować swój plan, wyciskania wszystkiego co najlepsze z przeciętnego auta. Nie był związany dziwnymi układami i decyzjami jak w BMW. Faktem jest, iż pierwsze lata w niemieckim zespole pomogły mu dorosnąć w F1. Gdyby miał takie wsparcie jak Vettel w Red Bullu, mógłby osiągnąć z nimi znacznie więcej, a zachęcony tym koncern nie wycofałby się z F1. Nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem. Mistrzostwo Świata WRC-2 w debiutanckim sezonie to wielki sukces. Mam nadzieję, iż Robert wie co robi i nie rozmieni się na drobne, w oczekiwaniu na powrót do F1, tylko zaatakuje w rajdach i zostanie pierwszym zwycięzcą F1, który wygrał też rajd MŚ. Jeżeli był ktoś przed nim poprawcie mnie. Dodam tylko od siebie, iż patrząc na jego karierę, jeden mały błąd czasem kosztuje przez całe życie niestety.

foto: f1fanatic.co.uk

Martwi mnie obecna postaw Ferrari. Sądzę, iż szanse Alonso na tytuł, po przyjściu Raikkonena, maleją. Fin już raz tego dokonał ze Scuderią i może to powtórzyć, o ile Włosi przygotują odpowiednie auto. Jak na razie mam co do tego duże wątpliwości. Wyjściem dla Hiszpana może być McLaren. Anglicy otrząsnęli się po fatalnym sezonie i potrafią uczyć się na błędach. Do tego za rok wspomoże ich Honda, a to jak wiemy z historii jest układ idealny. Para Alonso-Magnussen, o ile Kevin okaże się super debiutantem może być bardziej prawdopodobna, niż Alonso-Button. Jenso jest świetnym kierowcą, ale moim zdaniem brakuje mu determinacji, aby zdobyć kolejny tytuł. Fernando tego pragnie i pożąda. Może powtórzy sukces Laudy z teamem z Wooking.

foto: blogs.revistascrath.com

Rok temu przeszedł na emeryturę Schumacher, F1 rozszerzyła się na nowe obiekty, takie jak w Korei czy Teksasie. Rosberg, w którego nie wierzyłem dorósł i zaczął wygrywać Grand Prix, a Hamilton ,,dziecko McLarena" zmienił zespół. Pewne rzeczy się zmieniają, a inne nie. Obserwowałem to wszystko, i żyłem tym sportem przez cały czas, a szczególnie od piątku do niedzieli. Niestety teraz mam inne priorytety. Kiedy coś robię to angażuję się w 100%, co widać po moich starych tekstach i pomysłach na posty - wychuchane i dopracowane. Ostatnio pisane, nieregularnie, były gorsze i bez polotu, to mnie bolało. Dlatego czas powiedzieć, BASTA! i ADIEU!

P.S.

Odchodzę ja, odchodzi też, wszystko na to wskazuje, Formuła 1 z polskich domów. Nastąpi powrót do korzeni, RTL, BBC, również SKY SPORTS. To dobrze, bo niestety z końcem Kubicy w F1, skończył się też rozwój F1 w Polsce. Lepiej nie kaleczyć tego, tak jak w ostatnich sezonach i zostawić garstce pasjonatów, a cała reszta niech ogląda mecze naszych Orłów. Promyczkiem nadziei są potencjalne sukcesy Roberta w WRC, bo Polacy z motosportu kochają tylko rajdy.

P.S. 2

Dla mojej, kochanej Marty :*

wtorek, 26 listopada 2013, phk88
Dodaj do Google Reader lub Google IGDodaj do Digg.comDodaj do StumbleUponDodaj do Ma.Gnolia

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
Komentarze
Gość: Goose, *.adsl.inetia.pl
2013/11/30 21:59:52
Żal wszystkiego co było bo teraz mam podobne odczucia do F1 co ty. Jestem wściekły że znikną transmisje z polskiej anteny, jednak ja będę trwał w oglądaniu lecz na innych stacjach. Wierzę jednak w powrót Roberta i jego wygraną. Powodzenia.
-
phk88
2013/12/02 00:25:54
również w miarę możliwości zamierzam śledzić relację. osobiście wyżej cenię dobrze zrobioną zagraniczną relację, niż polską chałturę. szczególnie, że przez te wszystkie lata nie rozwinęli w ogóle relację. Szkoda mi Massy, którego przez głupią karę okradziono z możliwości osiągnięcia dobrego wyniku w Brazylii.
-
Gość: Monika, *.project-a.net
2014/01/03 13:03:29
Hej uważam iż powinieneś znaleźć godnego następcę szkoda by tak profesjonalny blog i tyle pracy się zmarnowało.
Osobiście jestem świeżakiem w F1 ale to co tu robiłeś było super.
Chętnie o tym porozmawiam mój email nooki1@wp.pl
-
phk88
2014/01/03 17:14:03
Witaj,

bardzo dziękuję za tak miły komentarz. Cieszę, iż to co robiło podobało się innym fanom motosportu. Jak tylko znajdę wolną chwilę to się postaram odezwać.
-
student854
2014/02/05 13:54:40
Też uważam, że to błąd, że rezygnujesz z tego bloga. Mam nadzieję, że nie będzie on tak kosztowny jak ten Kubicy, o którym piszesz.
Chętnych na przejęcie bloga na pewno byłoby wielu. To potwierdza jego wartość - prowadź go nadal, najwyżej mniej intensywnie.
F1 Racing
Renault F1 lotus racing shop
Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl Użyto Bloxie