To pasja, prędkość i poświęcenie stanowią o jej wyjątkowości.
Blog > Komentarze do wpisu
Rajd Finlandii - Ogier przechodzi do historii !!!

Dla francuskiego kierowcy wygrana w Rajdzie 1000 jezior to nie tylko kolejny triumf w sezonie, ale przede wszystkim spełnienie marzeń.

Odniósł on zwycięstwo jako piąty w historii imprezy nie-skandynawski kierowca. Jego wielki rywal i imiennik, Loeb, potrzebował aż 8 wcześniejszych startów zanim udało mu się to w 2008 roku. Ogier potrzebował zaledwie 6, a tak naprawdę to 4. W 2008 roku jechał Citroenem C2 R2, który uniemożliwiał walkę z najlepszymi, podobnie jak przed rokiem Skoda Fabia S2000. Jednocześnie uwzględniając fakt, iż będąc zawodnikiem juniorskiego, a potem dorosłego zespołu Citroena podlegał ,,team order", a przez to jego szanse na pokonanie Loeba były zerowe. Tym samym de facto odniósł zwycięstwo w swoim pierwszym starcie!

Interesująco wygląda sytuacja Roberta Kubicy, który kończąc rajd na drugim miejscu, za lokalnym kierowcą, awansował na 3 miejsce w klasyfikacji generalnej WRC-2. Do drugiego zawodnika traci zaledwie 2 pkt. Dodatkowo dwa z trzech najbliższych rajdów - Niemcy oraz Francja to zawody rozgrywane na asfalcie, gdzie Polak będzie moim zdaniem głównym faworytem. Co prawda jak widać po ostatnich sukcesach świetni radzi sobie też na szutrze.

foto: maxrally.com

Jednocześnie pojawiła się masa spekulacji, że już w tym sezonie zobaczymy go w aucie WRC podczas ostatnich zawodów w sezonie. Moim zdaniem to błąd. Nie chodzi tylko o ewentualną walkę o tytuł w WRC-2, do której Robert się włączył w ostatnim czasie, ponieważ nie byłby to ważny punkt w jego CV. Chodzi raczej o spokojne zdobycie doświadczenia poprzez poznanie oesów kolejnych rajdów. Przesiadka do WRC wiążę się z dużymi nadziejami i emocjami, niepotrzebnym pompowaniem balonu. Kubica i tak dołączy to rajdowej elity za rok, o ile zostanie przy rajdach. Jest świetnym kierowcą i z pewnością bez problemów okiełzna auta WRC. Jednak o sukcesie w rajdach, poza świetnym sprzętem decyduje też znajomość trasy, a nie da się jej tak nauczyć w symulatorze jak zakrętów na torze. Jak bardzo ważny jest detal świadczy wystający korzeń, który uszkodził auto Loeba podczas Rajdu Polski w 2009 roku.

poniedziałek, 05 sierpnia 2013, phk88
Dodaj do Google Reader lub Google IGDodaj do Digg.comDodaj do StumbleUponDodaj do Ma.Gnolia

Polecane wpisy

TrackBack
TrackBack URL wpisu:
F1 Racing
Renault F1 lotus racing shop
Nakarm glodne dziecko - wejdz na strone www.Pajacyk.pl Użyto Bloxie